karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-17 12:40:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tuttavuutta tekemässä..
ViestiLähetetty: 2005-02-27 18:10:53 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

Hei!
Tänne ajauduin kun etsiskelin tietoa vähähiilihydraattisista ruokavalioista.
Kun tarkkaan olen asiaa ajatellut, tää ehkä mulle sopisi koska en pahemmin välitä esim leivästä ja perunasta vaan olen pakolla opetellut syömään painonvartijoitten dietin takia.
PV:n avulla olen saanut pois 18kg heinäkuusta, mutta tän vuoden puolella on lasku stopannut! Kärsin myös nesteen kerääntymisestä mikä ehkä voiskin johtua liiasta hiilihydraatista.. Repsahdusten aikana, syötyä karkkia ja pullaa (heikkolenkki) on olo kun täytetyllä vesi-ilmapallolla ja jano kova.
Nyt olis vielä tiputettavaa n. 10kg jolloin olisin 147cm/52kg mikä kuulostais ihan hyvältä näin aluks.

Luin tota ohjetta aloittelijoille, mutta tosiasiassa en saanut muuta irti kuin että pitää lukea kirjoja. No, nyt tähän hätään niitä ei löydy, pitäis kai lähteä tonne kirjastoon etsikkoretkelle.
Onko mitään ns. ensiapuohjeita, perus ruokia tms. mitä noudattaa kunnes kirjastoon pääsee, MAANANTAIHAN ON PARAS PÄIVÄ ALOITTAA :lol:

Toinen kysymys olis että mikä sitten avuksi makeannälkään??? Saako hedelmiä, esim omenaa, syödä?

Kolmas kysymys; Mitä tarkoittaa tämä paljon puhuttu ketoosi?

Kiitokset kärsivällisyydestä ja jos joku vielä (varmaan jo tuhannen kerran) vastata :oops:

ViestiLähetetty: 2005-02-27 18:51:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

SuSu79 kirjoitti:
PV:n avulla olen saanut pois 18kg heinäkuusta

Ei, kun PV:sta huolimatta.

Karppaus on huonoa aloittaa ilman että tietoa olisi jonkin verran kerättynä. Tulee kovin helposti virheitä. Pianonvaijeristille sanoisin että rasvakammosta kannattaisi päästä eroon heti kättelyssä.

Aloita vaikka tästä: http://atkins.com/Archive/2004/12/27-833156.html

Viestin otsikko: Re
ViestiLähetetty: 2005-02-27 19:10:09 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

Mitähän mahtais olla PAHIMMAT mokat alkutaipaleella? Mulle ei rasva ole ongelma, ei tee heikkoo syödä vaikka pekonia, munia ja juustoa (etenkään leipäjuustoa, suurin herkku) :roll:

Viestin otsikko: Re: Re
ViestiLähetetty: 2005-02-27 19:39:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

SuSu79 kirjoitti:
Mitähän mahtais olla PAHIMMAT mokat alkutaipaleella?

1) Liian vähäinen nesteiden juominen.
2) Huolimaton tuoteselosteiden lueskelu. Tuoteselosteita joutuu lukemaan kuin piru Raamattua. Elintarvikkeiden sijasta ostat kuolintarvikkeita. Nyrkkisääntö on ettei ruoka tarvitse yhtään "eetä" tuoteselosteessa!
3) Liiallinen luottaminen vaakaan. Mittanauha ja vaatetuntuma kertovat asian paremmin.
4) Huolimattomuus piilohiilareiden kanssa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-27 20:29:28 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

Okei, eli töissä tulee olemaan helpompaa... pihvejä ja munia :shock: , aikaisemman jogurttien ja leipien sijaan..
kattelin tossa tota linkkiä minkä laitoit ja oli aikalailla ohjetta! Eli siis tossa induktiossa pitää tosissaan vetää salaattia? Muistelin lukeneeni täälläkin sitä ohjetta; täytyy vertailla...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-27 20:38:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

SuSu79 kirjoitti:
Okei, eli töissä tulee olemaan helpompaa... pihvejä ja munia :shock: , aikaisemman jogurttien ja leipien sijaan..
kattelin tossa tota linkkiä minkä laitoit ja oli aikalailla ohjetta! Eli siis tossa induktiossa pitää tosissaan vetää salaattia? Muistelin lukeneeni täälläkin sitä ohjetta; täytyy vertailla...

No kun kerran halusit nopeasti neuvoja alkuun ilman että luet mitään kirjoja niin pistin linkin sinne missä asiat oli selvitetty melko selkeästi, mutta siis mielipide-eroja on eri "oppisuuntien" välillä siitä kuinka pitäisi aloittaa.

Atkinsin induktio johtaa helposti ketoosiin. Saattaa tulla omituisia olotiloja kunnes olo tasaantuu (*. Ketoosi tarkoittaa sitä että keho siirtyy sokerin poltosta rasvapolttoiseksi ja sen saa aikaiseksi hiilihydraatteja rajoittamalla tai paastoamalla.

Täällä on myös monia muita ruokavalioita jotka eivät ala yhtä rankalla hiilarien rajoittamisella. Myös niillä olleet ovat saaneet myönteisiä tuloksia.

Kokemus kuitenkin on että jos hiilareita ei tarkasti vahtaa, niin helposti niiden määrä lipsuu liian suureksi. Mutta jos ajatellaan että kasviksissa on jopa 90% vettä niin hiilareita on sitten melko vähän.

*) voi tuntua olo jotenkin epämääräisen epämiellyttävältä niin kuin flunssaan sairastuttaessa. Tämä kuitenkin kestää lyhyen aikaa. Sen jälkeen yleensä olo muuttuu energiseksi ja paremmaksi kuin koskaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-28 07:34:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vielä sellainen asia että tämän ei tarvitse olla vähäkalorinen. Itse asiassa kaloreilla ei ole väliä, se on samanlainen kiinnostava sivuseikka kuin tiamiinin määrä sen jälkeen kun alin saantiarvo on ylittynyt.

Enigin mukaan nälkä ja sitä myöten korkeat kalorit tarkoittavat ettei ruoka ole ravitsevaa, ettei siitä saa tarpeeksi elimistön kaipaamia ravintoaineita. Erityisesti hän tässä mainitsee vitamiinit A ja D.

Hiilihydraatteja rajoittamalla nälkä yleensä pienenee ja muuttuu siedettäväksi. Samalla ruokamäärät pienenevät itsestään. Vahdi kuitenkin etteivät kalorit mene liian alhaisiksi (1 Mcal on raja)!

Tämä hiilareiden rajoittaminen on niin kuin iso jakoavain. Kun tällä perustyökalulla on saatu elimistö korjattua niin sen jälkeen tehdään hienosäätöjä erikokoisilla meisseleillä. Ja rasva palaa koko ajan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-28 09:25:11 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

Tästä se sit lähtis huonolla alulla.. Vatsatauti iskee ja kovaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-28 09:35:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Älä välitä, kohtalotoveri.... Tässä yksi, joka sairastui viikonloppuna. Eilen oli niin kovat mahakoskut, että meinasin haljeta. Nyt näyttäisi vähän valoisammalta... Mutta kellopa ei ole vielä juuri mitään... :-s
Töihin en kuitenkaan lähtenyt raahautumaan, sen verran jo järkikin sanoi... :roll:
Kyllä sie vielä ennätät aloittaa karppauksen ihan täysiään, otat nyt sen verran "karppimaisuutta" kuin pystyt... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-28 11:21:45 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Vatsatautihan on hyvä tapa aloittaa, kun menee ketoosiin jo taudin vuoksi! :lol:

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-01 19:48:30 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

Nyt eka päivä alkaa olla takana! Kyllä on ihan mukava olo, mitä nyt pyörryttää... Tosin en oo kyllä ihan noita ohjeita käyttänyt kun varmaan ei mitään tuoretta oo pistäny suuhun.
Mä kun en oo noiden pupun ruokien ystävä vaan enemmän hedelmäfriikki..
No, ei ollut edes mitään vaikeuksia pysyä irti hiilareista mut sitten alkoi ahdistaa kun ajattelin että EI JÄÄTELÖÄ KESÄLLÄ!!!

Tänään kävin jopa kirjastossa ja sieltä löytyi hyvän olon keittokirja ja ne pari atkinsin vanhaa kirjaa vuodelta yks ja kaks..

Nyt muuten kiinnostais että mitens, raskausaika ja karppaus?? Oon kuullut jotain että ketoosi olis vaarallinen sikiölle; totta vai tarua?
Laihdutan kyllä ihan sitä varten että kolmas kerta raskaana olis kiva kokea hoikkana; ikinä kun en hoikka ole ollut.. Tänään justiin paras ystävä ilmoitti olevansa raskaana ja kyllä mua nyt masentaa [-o< Rukoilen ja toivon että nyt laihdutus lähtee käyntiin jotta pääsis omaa vauvahaavetta vielä toteuttaa ennen keski-ikää :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-01 21:34:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

[quote="SuSu79"]No, ei ollut edes mitään vaikeuksia pysyä irti hiilareista mut sitten alkoi ahdistaa kun ajattelin että EI JÄÄTELÖÄ KESÄLLÄ!!![quote]

Kuka noin on sanonut??? Kurkkaas tonne reseptit -osioon... Ja haulla löytyy lisää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-02 09:22:29 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

ellin00ra kirjoitti:
Kuka noin on sanonut??? Kurkkaas tonne reseptit -osioon... Ja haulla löytyy lisää.

Kiitos,kiitos!!! Pelastit mun päivän!
Empäs tullut taas tyhmänä ajateltua että jäätelöä voi tehdä itse! Ei kun jätskikonetta hommaamaan, meillä kun nuo mukulatkin on tommosia jäätelösyöppöjä niin tulee varmaan pidemmän päälle halvemmaks :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-02 10:45:03 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

SuSu79 kirjoitti:

Nyt muuten kiinnostais että mitens, raskausaika ja karppaus?? Oon kuullut jotain että ketoosi olis vaarallinen sikiölle; totta vai tarua?
Laihdutan kyllä ihan sitä varten että kolmas kerta raskaana olis kiva kokea hoikkana; ikinä kun en hoikka ole ollut.. Tänään justiin paras ystävä ilmoitti olevansa raskaana ja kyllä mua nyt masentaa [-o< Rukoilen ja toivon että nyt laihdutus lähtee käyntiin jotta pääsis omaa vauvahaavetta vielä toteuttaa ennen keski-ikää :lol:

Tästä täällä ollaankin puhuttu. Olin itse raskaana tuossa viime vuoden puolella. Kokeileppa hakua sanalla: raskaus.

:)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-02 11:16:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

SuSu79 kirjoitti:
Rukoilen ja toivon että nyt laihdutus lähtee käyntiin jotta pääsis omaa vauvahaavetta vielä toteuttaa ennen keski-ikää :lol:

Ennen keski-ikää :shock: Pitääkö paikkaansa, että olet vuonna -79 syntynyt? Vai oliko tuo luku ikävuotesi :?:

Olisin kiinnostunut, miksi ajattelet laihdutuksen olevan edellytys raskaaksi tulolle? Vai onko se vain oma päätöksesi?

Yst.terv. Mari J

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-02 11:33:25 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Onhan siinä järkensä laihduttaa ensin, koska raskaana ja imetysaikana lahdutusta ei suositella, ja niissä vierähtää helposti kaksi vuotta vähintään. Itse olen kokenut lievän ylipainoraskauden ja hoikkisraskauden, ja arvatkaa kumpi oli kivempi. Ja kumpi ei päättynyt hätäsektioon.

Henkilökohtaisesti en usko että ketoosi on haitallinen, kunhan ymmärtää syödä riittävästi. Tälle kannalle, tai muullekaan, ei liene tutkimusperustetta vielä. Tämän kannan otti neuvolalääkärini.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-02 12:41:07 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

Mari J kirjoitti:
SuSu79 kirjoitti:
Rukoilen ja toivon että nyt laihdutus lähtee käyntiin jotta pääsis omaa vauvahaavetta vielä toteuttaa ennen keski-ikää :lol:

Ennen keski-ikää :shock: Pitääkö paikkaansa, että olet vuonna -79 syntynyt? Vai oliko tuo luku ikävuotesi :?:

Olisin kiinnostunut, miksi ajattelet laihdutuksen olevan edellytys raskaaksi tulolle? Vai onko se vain oma päätöksesi?

Yst.terv. Mari J

Keski-iällä tarkoitin lähinnä sitä että jos ei nyt onnistu niin tässä äkkiä menee vielä seuraavatkin 20 vuotta "mukamas" laihduttaessa, koko ikä kun sitä on tullut harrastettua..

Juu ihan kiitettävästi tässä on paksuksi pamahdettu reippaastakin ylipainosta huolimatta (bmi 31) lapsilla ikäeroa vajaa vuosi =D>
..ja siis 25v olen nyt..
Isännän kanssa tuli tehtyä diili että sitten kun olen laihduttanut tarpeeksi niin tehdään vauva. Se raukkis muistaa sen vielä ja aina kun puhun vauvasta niin se vetoaa mun tavoitepainoon :lol:
Onhan totta että en halua käydä enää sokerirasituskokeissa ainakaan ylipainon vuoksi ja varmaan muutenkin kroppa vois paremmin tuon ajan.
Sitten jos vielä sais aikaiseksi harrastaa liikuntaa jotta sais vähän lihaksia! Mulla kun ei oo kun läskiä ja ehkä luut jossain siellä läskin alla :oops:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00