Tervetuloa joukkoon Maximus!
Kyllä se siitä lähtee. Alku on aina uuden opettelua ja asioiden sisäistämistä. Itse olen karpannut nyt kaksi kuukautta ja lähtöpainoa "vain" 126,5 kg.
"Asiantuntijan" neuvona sanoisin alkuvaiheeseen ainakin sen, että syö tarpeeksi. Rajoittaa hiilareita, mutta muuten syö sen verran ettei ole nälkä. Viikko, kaks niin jo alkaa nälänhallintakin pelata. Alkupäivät oli pahimpia. Tuntui, että koko ajan oli nälkä ja vessassa sai laukata, sitten lisäksi vielä outo olo eikä järki leikkaa

Kun tästä pääsi ohi, niin tuntui, että koko olemus piristyi ja ainainen väsymys katosi
Itse en aloittanut varsinaisella induktiolla, koska tiedän ettei tiukkojen ohjeiden noudattaminen ole minua varten. Pudotin hiilarien saannin 20-30 g/pv. Nyt en enää varsinaisesti ole laskenut niitä. Kasviksia olen syönyt sen verran kuin tekee mieli. Muita hiilarilähteitä sitten kohtuudella.
Ajattelin vain, että jos nimenomaan tuon induktiovaiheen rajoituksia on vaikea saada sopimaan omiin kuvioihin, niin eihän mikään estä aloittamasta muulla tavalla. Ei ainakaan sen takia kannata heittää hanskoja tiskiin. Kokeilemalla löytää oman tyylinsä. Ja noiden sosiaalisten tilaisuuksien luonteesta riippuen, mikä estää ottamasta omia eväitä mukaan tai jos on kyse ravintolasta, niin mun kohdalla on ainakin onnistunut perunoiden vaihtaminen kasviksiin. Eiköhän noikin tilanteet ajanmyötä helpotu ja oppii luovimaan erilaisissa tilanteissa.
Tsemppiä vaan! Annetaan kiloille kyytiä!