Jaa-a... että sellasta...
Itselläni viime kesä oli aika paha. Kuljin jäätelöaltaan ohi ja sanoin miehelleni, että kohta multa lähtee taju, kun niin kovasti tekee mieli suklaajäätelöä. Itsekuri kunniaan ja ohitin altaan silmät vettä valuen.
Olen huomannut, että kotona voi olla ihan miten paljon herkkuja tahansa, kunhan vaan en
missään tapauksessa mene avaamaan pakettia. Esim. voin ostaa herkkukarkkejani kilotolkulla kotiin. Helvetti on irti vasta siinä vaiheessa, kun avaan pussin. Jos otan yhden karkin, voin olla varma siitä, että se ei jää siihen yhteen

.
Mutta sinullahan tuo painonpudotus on niin hyvällä mallilla, että voit ihan rauhassa syödä herkkujasi vaikka oksentamiseen asti... kerran kuussa... eikö? Ei kai nyt kerta kuussa tuota hommaa enää kaada minnekään? Kun syöt kaikkia kiellettyjä herkkuja kerran niin paljon, että meinaa öksö tulla, niin luulenpa, ettet niitä vähään aikaan enää himoitse. Näin kävi minulla, kun vedin ennen joulua 300g irtokarkkeja, sain vatsani sekaisin ja uskomattomat sokerihumalat. Pitäisi vissiin uusia testi taas, kun on jo osaksi tuntemukset tupanneet jäämään "unholaan"

.
Itse olen laskelmoinut asian niin, että sallin itselleni jonkun herkutteluhommelin aina kun pääsen tiettyyn tavoitteeseen. Aikaisemmin lupasin itselleni pizzan, kun painoni alittaa 80 kiloa. En ole vielä pizzaa syönyt. Seuraava tavoite oli, että menen Mäkkiin, kun paino on alle 75 kg. Vielä on Mäkkikin käymättä

.
Lisää huomioita omasta itsestäni: kun aloitin dietin 24.5.2004, pysyin tiukasti repsahtamatta yhtään mihinkään todella kauan. Nyt, kun tavoitteeseen on enää alkuperäiseen verrattuna todella vähän, repsahtamisen rima on aina vaan alempana ja alempana

. Mistä tämä johtuu... ei aavistustakaan

.
aarrgghh!! apua!!!