karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-14 16:23:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: uusi täällä
ViestiLähetetty: 2005-03-15 11:36:42 
Poissa
sintti
sintti

Heips! Olen just eilen tullut tänne teidän ryhmäänne! Jonnekin jo kirjoitin eilisen päivän menun, mutta se katosi johonkin.... aamu: 3 munan munakas, tomaattia, kurkkua, kiinankaalia, loras hapurilaiskastiketta päivä: kokolihapihvi( pieni) tomaatti iiltapäiv: sukaa nutrilettia (vlcd) ilta: 2 isoa jauhelihapihviä, salaattia paljon....meniikö edes sinne päinkään? kiitos, jos joku viitsisi vastata terv irkku :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 12:38:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Miksi nutrilettia :shock: ?

Jos siis noudatat jotain vähähiilihydraattista, niin eikös noissa nutrileteissa tuppaa olemaan mahdottomasti hiilihydraatteja.... :?

Viestin otsikko: Re: uusi täällä
ViestiLähetetty: 2005-03-15 13:33:02 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

irkku p kirjoitti:
Heips! Olen just eilen tullut tänne teidän ryhmäänne! Jonnekin jo kirjoitin eilisen päivän menun, mutta se katosi johonkin.... aamu: 3 munan munakas, tomaattia, kurkkua, kiinankaalia, loras hapurilaiskastiketta päivä: kokolihapihvi( pieni) tomaatti iiltapäiv: sukaa nutrilettia (vlcd) ilta: 2 isoa jauhelihapihviä, salaattia paljon....meniikö edes sinne päinkään? kiitos, jos joku viitsisi vastata terv irkku :oops:

Et ole tainnut juuri lukea karppauksesta muualta? No joo, tuota nutrilettia ja aika vähärasvaista kokonaiskuvaa lukuunottamatta alku ei ollut hassumpi. Miltäs olo tuntui?

Mutta siitä nutrista: Jos olet tutustunut karppien etusivuun tai tämän osion alkuunjossa on Eofisin hyviin yleisohjeisiin, niin olet ehkä huomannut, että täällä karppaus ei ole kovin vähärasvaista. Nutrilett on vähäkalorista vaan ei karppia: sen hiilarit ovat tyhjääkin tyhjempiä kunnon ravinteista, ja sen rasva on osittain kovetettua kasvirasvaa. Joka puolestaan kuuluu aika monen karpin pahimpiin kirosanoihin, siis samaan kastiin kuin "kovat rasvat" ja "kompleksiset hiilihydraatit".

Mutta tervetuloa porukkaan toivottelee els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 14:11:03 
Poissa
sintti
sintti

Hei!
Täällä ilmoittautuu myös uusi karppailija, tai oikeastaan uusvanha. Ensimmäisen kerran olen tällä tavalla pudottanut painoa jo 80-luvun loppupuolella.
Tällä kertaa kyse ei ole pelkästään painon pudotuksesta, vaan kokonaisvaltaisen hyvän olon hakemisesta.
Muutaman viikon olen seuraillut tätä palstaa taustalta, ja suunnilleen saman verran on karppiviikkoja takana.

Helge

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 14:23:29 
Poissa
sintti
sintti

No esittäydyn sitten minäkin, kun meitä uusia näkyy olevan liikenteessä :).

Aloitin tuolla Vierailija-puolella tuo Kiina-keskustelun tankki-nimellä ja päätin sitten rekisteröityä palstalle. Ihan tuore tapaus olen ja kovasti tässä nyt sitten opiskellaan ja opetellaan syömään toisella tavalla. Vaikeinta on tuon pääkopan kääntäminen, kun on tottunut valitsemaan aina sen vähärasvaisimman ja aina kevyttuotteen ja niin edelleen ja rasvan pelkoon on opittu tehokkaasti. Vaikeaa on myös määritellä, miten paljon pitää syödä, että syö tarpeeksi, mutta ei liikaa...

Helgen tavoin tavoitteena on painon putoamisen lisäksi myös kokonaisvaltaisen muutoksen hakeminen ja toive horjuvan terveyden kohenemisesta. Ikää on vähän päälle 30 v., pituutta 157 ja painoa nyt 61. Pari kiloa on tullut alas tässä vajaassa viikossa, jonka ajan olen syönyt uudella tavalla. Varmaan tosin nestettä vasta näin nopeasti, luulen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-15 15:08:06 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

OT, mutta olkoon! Pumppa, on niin sattuvasti sanottu: "Kissanikin laihduttaa karppaamalla, miksen siis minäkin..."

Täällä on nimittäin tasan sama tilanne. Kissa laihtuu tärkkelyksettömällä ravinnolla (kattien valmisraksuissa esim. on yli 20 prosenttia tärkkelystä) eli lihaa syöden ja samaa yritän itsekin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00