karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-15 06:01:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-03-22 20:08:28 
Poissa
sintti
sintti

Moikka!

Olen tutustunut parin viikon ajan alakarppien maailmaan ja täytyy sanoa, että olipa löytö!

Sain uuden kimmokkeen Voimala-ohjelmasta, joka käsitteli hiljattain juuri näitä ruoka-asioita. Laitoin ylös sekä keskustelijoiden että kirjojen nimet ja sitä kautta olen johtunut näillekin sivuille. Kiitos ennen kaikkea hyvistä resepteistä!

Aion tutustua toki koko systeemiin vielä paljon tarkemmin, lukea kirjallisuutta yms.., näistä informatiivisista sivuista puhumattakaan.

Minulla on eräs ongelma, elikä vaikea fiksoituminen tietyntyyppiseen aamiaisannokseen. Syön aina Lidlin Corn Flakeseja, johon sekoitan saman firman sokeritonta hedelmäjogurttia ja kaiken kruunaa puolikas banaani. Tämä ei varmaan ole ihan ok? Vai??

Katsoin juuri eka kerran tarkemmin maissihiutaleiden ravintoarvoja ja myöskin ekan kerran huomasin, että paketissa lukee "sokeroituja maissihiutaleita".
Ainesosat ovat maissi (90%), sokeri (ei kylläkään maistu makealta), ohramallas ja suola.

Hiilariarvo 83.9/100g.

Ajattelin, että sanokaapas viisaammat, että ei sovi ollenkaan, niin minun on sitten helpompi luopua...
Ostin jo kaupasta pakastemansikoita ja maustamatonta jogurttia ja mantelirouhetta. Ja varmuuden vuoksi savukylkeä ja kananmunia...

Huokaus....

Kaiken kaikkiaan karppimaailma on tuonut elämään iloa ja oli ihanaa heittää kaikki kevyttuotteet pois! Ja kodissa tuoksuu aito kotiruoka. Painokin on pudonnut 2 kg.

Haukkukaahan nyt annokseni!;)

toivoo
sirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-22 20:12:42 
Poissa
karppi
karppi

No johan tuon huomasti, että pelkkää hiilaria... ...mitäs tässä haukkumaan :lol: .

Mutta minun suosikkiaamiaiseni kuulostaa aika lailla noilta sinun uusilta ostoksiltasi: maustamatonta jogurttia, vadelmia ja päälle muutama pähkinä murenneltuna. Välillä vaihdan jogurtin kookoskermaan.

Niin, ja olen erittäin fiksaantunut aamiaisannokseeni. Aamu ei ole säätöä varten...

ViestiLähetetty: 2005-03-22 20:15:07 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

sirri kirjoitti:

Ajattelin, että sanokaapas viisaammat, että ei sovi ollenkaan, niin minun on sitten helpompi luopua...

sirri

Jos jätät tuon viisaammat sanan pois niin.... ei sovi ollenkaan...

helpottiko ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-22 20:23:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eipä tähän lisäämistä. Murot eikä banaanit sovi karppaajille. Tosi on. Mutta huomasit tuon onneksi itsekin!
:D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-22 20:27:43 
Poissa
sintti
sintti

Juu, kiitoksia henkisestä tuesta! Todella helpottaa. Huomenna sitten tehdään rohkeasti uusia säätöjä;)

Jospa heittäisin maissihiutaleet tuonne luontoon. Saavatpa lintuset hiukan vaihtelua..

sirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-22 21:25:00 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Ne saattavat sairastua niistä. ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-22 22:13:46 
Poissa
sintti
sintti

No tuli itse asiassa sitten itsellekin mieleeni ihan sama ajatus...

Aloin ajatella nykylintujen ruokavaliota noin laajemminkin. Kyllä niilläkin täytyy jonkinlaisia roskaruoan oireita olla, kun meikäläisten ruoan jätteitä popsivat, ainakin kaupungissa siis.

Tapasin viime kesänä hyvän ystäväni pikaisesti hänen ruokatunnillaan Helsingin kauppatorilla. Hän pyysi minua ostamaan sellaisen pitkän patongin, jossa oli täytteenä muistaakseni kanaa ja majoneesia.

No, me sitten tapasimme ja hän sai nälkäisenä patonkinsa ja oli ehtinyt siitä jo kerran haukkaamaankin, kun yhtäkkiä syöksyi mielettömän iso lokki suoraan kohti hänen patonkiaan ja vei sen - ja söi sen

:shock: :roll: :shock: :shock:

Siinä me sitten istuimme lopun ruokatunnin altaan reunalla ja joimme kiltisti kahvia.

Taisi olla joku kalorikiitäjä, joka oli ohjelmoitu pöllimään epäilyttäviä patonkeja ihmisolennoilta :wink:

Kyllä meitä sitten ensijärkytyksen laannuttua nauratti ihan hirveästi.

:D

sirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-23 09:47:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jos et vielä tyystin tavoistasi tohdi luopua, niin vaihda jogurtti mieluiten luonnonjogurttiin tai ainakin fruktoosilla makeutettuun A-jogurttiin ja murot ALL-BRANiin. Täydennä aamiaista jollain proteiinilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-23 21:01:53 
Poissa
sintti
sintti

Kiitti!

Söin tänä aamuna Lidl'n naturis low fat Yougurtia, josta pidän eristyisesti sen hinnan tähden. Se sopii low money -lompakolle, jota tunnustan kantavani povessani alati.

Muussasin sekaan neljä isoa pakastemansikkaa ja sitten vähäsen mantelirouhetta. Maistui aika kirpakkaalta, mutta ajattelin, että se on toisaalta ihan hyvä. Samasta jogurtista saa light-mehun ja mantelirouheiden kera ihanan pirtelön (kiitos vaan reseptistä!), mutta se on parempi nauttia väli- tai iltapalaksi.

Join aamulla vielä lasillisen valion sokeritonta vadelmakeittoa ja sitten popsin porkkanan. Ihan hyvin meni läpi...

En ole jättänyt kahvia kokonaan, mutta siirtynyt murukahviin, jota nyt olen laittanut mukin pohjalle vähemmän kuin ennen. Näin hiljattain taulukon kahveista ja niiden kofeiinimääristä ja murukahveissa oli selvästi vähemmän kofeiinia kuin tavallisessa kahvissa. Sen kyllä ihan huomaakin. Tavallista kahvia tulee myös keitettyä turhan paljon kerralla. Murukahvia on helpompi säädellä.

Olen edelleen tosi iloinen tästä karppimaailman aukeamisesta. Ihan jo senkin takia, että olen merkittävästi ylipainoinen ja kokeillut ties mitä kuihdutuslaareja - en tosin laihoin tuloksin!

Nyt tuntuu niin jotenkin ehjältä: aito ruoka ja sokerihyökkäyksille seis. Olen syönyt sokeria kuin sokeripossu. Tämän pariviikkosen aikana ei ole makeanhimo iskenyt, on ollut niin valtavia makunautintoja: ihan se vain, että voi syödä juustoja, makkaroita, erilaisia liha- kala ja kanapöperöitä hyvällä omallatunnolla ja kuinka nautinkaan uunin lämmöstä ja hyvistä tuoksuista!

Mutta kuten sanottu: olen vasta aivan alussa. Varasin tänään kirjastosta Heikkilän kirjat ja sitten tämän Laihdu ilman nälkää. Alan sitten tutustua tähän teoriapuoleen ja tietenkin tämänkin palstan alkujuttuihin, jossa on neuvoja nimenomaan alokkaille.

Kivaa! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-23 22:41:35 
Poissa
karppi
karppi

Täysrasvainen jogurtti maistuu vähärasvaista pehmeämmältä. Köyhän miehen kikka on lisätä low-fat -versioon tiraus kermaa happamuutta taittamaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-24 15:29:11 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

olin yläkarppina täysin riippuvainen aamiais allbraneistäni rasvattoman maidon kera, silloin en vain tajunnut, ettei ole normaalia, että taas 2 tunnin päästä on nälkä :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-25 11:30:50 
Poissa
sintti
sintti

Morjens!

Olen nyt jo alkanut aivan tottua tuohon jogurttisysteemiin, ja kuten todettua, tiettyyn aamiasmuotoon jää melko heti koukkuun.

Laitan maustamattomaan jogurttiin mansikoita ja tänään laitoin vielä ruokalusikallisen Canderellia ja mantelirouhetta. Äsken join lasillisen vähäkalorista vadelmakeittoa ja popsin porkkanan.

Eilen meinasi mennä mieli maahan, kun painoa oli tullut takaisin 1 kg. Mietin sitten, että olen syönyt ihan ok ruoka-aineita, mutta varmaankin liikaa aina kerralla. Toisaalta kilon painon heitto ei nyt mitään sinänsä sano, se voi liittyyä ihan nestetasapainoiluunkin. Mukavaa kuitenkin, että se oli taas tänä aamuna laskenut sen kilon takaisin. :)

Mutta ei se paino ainoastaan, vaikkakin sitä minulla on ihan oikeasti liikaa. Tässä systeemissä on kuitenkin niin paljon muuta. Eilenkin kaivoin jostakin luolan uumenista kakkuvatkaimeni esille ja vispasin kuohukermaa. Laitoin sitä sitten rahkan sekaan ja kaakaojauhoa ja Canderellia (kiitos taas vaan reseptistä) ja totesin, että vaniljaa voisi ehkä vielä sinne ujuttaa. Sain maukkaan kiirastorstai-illan herkun, josta söin vain puolet. Jäätelöä meni yleensä (lue: aina..) vähintään litra illassa.

Ruokaostoksetkin ovat muuttuneet ja laitan välillä tavaraa pakkaseenkin. Tuntuu jotenkin sellaiselta kokonaisvaltaiselta ja luonnolliselta, elävältä, kodikkaalta suorastaan.

Kun tarkemmin ajattelee noita vähäkalorisia dieettejä, niin jotenkin tuli mieleen, että ihan kuin elävästä, normaalista elämästä yhtäkkiä pitäisi karsia kaikki hyvä pois. Tämä karppi-maailma on paljon rikkaampi. Ja senkin olen huomannut - tosin tiennyt jo aiemminkin - että vähäkalorisen ruoan syönti on ainakin euroa kalliimpaa/kilo. Maksaa hemmetisti laihuuden illuusiosta ja lihoo sen aikana 20 kg. :shock: Ei ihme, jos tekee jostain kumman syystä yrittää välillä jotakin muutakin.

En ole 20 vuoteen syönyt niin kauniita, maukkaita ja mukavia ruokia, kuin viimeisen 2 viikon aikana. Se on jo upeaa sinänsä. Ja kuten sanottu: lähtöpaino ei suinkaan ole noussut, vaan laskenut. Ja peiliinkin kun katsoo, niin iho näyttää jotenkin kauhean kiitolliselta.

jatkamisiin...

sirri

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00