Morjens!
Olen nyt jo alkanut aivan tottua tuohon jogurttisysteemiin, ja kuten todettua, tiettyyn aamiasmuotoon jää melko heti koukkuun.
Laitan maustamattomaan jogurttiin mansikoita ja tänään laitoin vielä ruokalusikallisen Canderellia ja mantelirouhetta. Äsken join lasillisen vähäkalorista vadelmakeittoa ja popsin porkkanan.
Eilen meinasi mennä mieli maahan, kun painoa oli tullut takaisin 1 kg. Mietin sitten, että olen syönyt ihan ok ruoka-aineita, mutta varmaankin liikaa aina kerralla. Toisaalta kilon painon heitto ei nyt mitään sinänsä sano, se voi liittyyä ihan nestetasapainoiluunkin. Mukavaa kuitenkin, että se oli taas tänä aamuna laskenut sen kilon takaisin.
Mutta ei se paino ainoastaan, vaikkakin sitä minulla on ihan oikeasti liikaa. Tässä systeemissä on kuitenkin niin paljon muuta. Eilenkin kaivoin jostakin luolan uumenista kakkuvatkaimeni esille ja vispasin kuohukermaa. Laitoin sitä sitten rahkan sekaan ja kaakaojauhoa ja Canderellia (kiitos taas vaan reseptistä) ja totesin, että vaniljaa voisi ehkä vielä sinne ujuttaa. Sain maukkaan kiirastorstai-illan herkun, josta söin vain puolet. Jäätelöä meni yleensä (lue: aina..) vähintään litra illassa.
Ruokaostoksetkin ovat muuttuneet ja laitan välillä tavaraa pakkaseenkin. Tuntuu jotenkin sellaiselta kokonaisvaltaiselta ja luonnolliselta, elävältä, kodikkaalta suorastaan.
Kun tarkemmin ajattelee noita vähäkalorisia dieettejä, niin jotenkin tuli mieleen, että ihan kuin elävästä, normaalista elämästä yhtäkkiä pitäisi karsia kaikki hyvä pois. Tämä karppi-maailma on paljon rikkaampi. Ja senkin olen huomannut - tosin tiennyt jo aiemminkin - että vähäkalorisen ruoan syönti on ainakin euroa kalliimpaa/kilo. Maksaa hemmetisti laihuuden illuusiosta ja lihoo sen aikana 20 kg.

Ei ihme, jos tekee jostain kumman syystä yrittää välillä jotakin muutakin.
En ole 20 vuoteen syönyt niin kauniita, maukkaita ja mukavia ruokia, kuin viimeisen 2 viikon aikana. Se on jo upeaa sinänsä. Ja kuten sanottu: lähtöpaino ei suinkaan ole noussut, vaan laskenut. Ja peiliinkin kun katsoo, niin iho näyttää jotenkin kauhean kiitolliselta.
jatkamisiin...
sirri