Vaikka nyt harhaudummekin alkuvaikeuksista rintsikoihin, en malta olla kertomatta ammattitaitoisen myyjän merkityksestä:
olin muutama viikko sitten Varsovassa ja harhauduimme johonkin lähiöön torille, jossa myytiin mm. naisten alusvaatteita. Minä osaan sanoa puolaksi päivää ja kiitos, mies osaa kysyä paljonko maksaa, mutta ei sitten ymmärrä hintoja... Minä katselin ihania vaaleanpunaisia pitsiunelmia ja yritimme myyjälle välittää tietoa, että löytyykö muita kokoja. Hän vilkaisi minua kerran ja haki varastosta yhdet. Sovitus tapahtui siinä torilla (myyjillä oli semmoiset peltikattoiset tönöt kullakin), yhden tönön takana. Savisen ojan reunalla

. Ne sopivat kuin valettu ja ostin ne. Liivit ja stringit 7 euroa. Kaupankäynti sujui molemminpuolisen tyytyväisyyden merkeissä, eikä yhtään haitannut yhteisen kielen puuttuminen.
No, itse aiheesta: ymmärrän hyvin, että se kyrsii kun laihtuminen ei lähde edes käyntiin, sitäkin olen kokenut monta kertaa, kun 10 kiloa on tullut lisää, eikä ne lähde millään. Olen itse toiminut niin, että kokeilen erilaisia muutoksia, pidän tarkkaa ruokapäiväkirjaa ja kirjaan siihen, minkälaisia reaktioita kropassani huomaan. Joskus sitten havahtuu, että tietynnäköinen ruokalista pistää aina grammat liikkeelle. Tämänhetkisen kappausversioni olen löytänyt juuri näin. Etsimällä tietoa eri guruilta, mutta pitämällä oma kroppaani ylimpänä guruna, se on ainoa mitä kannattaa uskoa. Mutta tietenkin aineenvaihdunnan vastustus on eri ihmisillä eri vahvuinen, siinä tarvitaan vaan sitkeyttä. Pitää päättää, että katsotaas, kumpi on vahvempi

!