karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-17 09:18:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tervepä terve!
ViestiLähetetty: 2005-04-11 15:03:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Alkoi ärsyttämään nämä muutaman lisäkilot, ja etsiskelin netistä jotain kivoja vinkkejä. Löysinkin nämä sivut, ja innolla olen teidän juttujanne lukenut! :)
Olen n. 163 cm pitkä ja paino on kai suunnilleen siellä 61-63 kg, en ihan tarkalleen tiedä kun ei ole vaakaa. :? Tarkoitus olisi päästä laihtumaan tuonne ehkäpä 53-55 kg tietämiin, minkä painoinen olen ollutkin aiemmin. Mutta kai se on tämä tuttu tarina... naimisiinmeno, raskaudet, istumatyö jne... Alkaa sitä tässä ihan akkaantua. Olen kuitenkin vasta 30, enkä halua näyttää vielä äidiltäni... 8)

Minulla on todellinen ongelma itsekurin kanssa, sitä kun ei millään meinaa löytyä sen vertaa, että voisi olla herkuttelematta! Yleisesti ottaen syön suht terveellisesti, mutta tulee naposteltua kaikenlaisia herkkuja. Liikuntaakin pitäisi harrastaa, mutta kun ei millään viitsi :wink: . Olen jo vuosia käynyt punttisalilla enemmän tai vähemmän, mutta raskauden aikana jätin sen pois, kun oli niin paha olla. Onhan siitä raskaudesta jo vuosi, mutta kun ei viitsi niin enpä ole sitten paineita ottanut! :lol:
Joskus vuosia sitten ostin Montignacin kirjan, ja sillä ruokavaliolla laihduin muutamia kiloja. Minulla aina ollut pömppömassukin katosi, samoin ikuiset vatsavaivat! Oli tosi hyvä olla, mutta se sitten jäi kun se peruna on niiiiin hyvää.. :oops:

Nyt olen taas (kuten joka hel****in maanantai) pyhästi vannonut aloittavani laihdutuskuurin/elämäntapojen muutoksen! Aion aloitella välttämään taas perunaa yms. Karkit lähtevät myös, paitsi että pakko sallia itselle xylitolinamuja toisinaan.

Ja punaviiniä ei jätetä!! :lol: :oops:

Yksi ongelma olisi... Meillä käy aika paljon vieraita, ja toki silloin tulee keitettyä kahvit. Kahvin kanssahan tulee tarjottua myös pullaa tms. Miten ihmeessä minä siitä selviän?? Mitä olette itse kahvin kanssa syöneet, jos jotain haluatte pupeltaa?

No, täytyy tästä lähteä tekemään ruokaa (paistettuja broilerin suikaleita, wokkivihanneksia ja raejuustoa). Pitäkää mulle peukkuja! :wink: :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-11 15:08:24 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Tummaa prosenttisuklaata tai juustoa.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-11 16:26:00 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

Aika hurjalta kuullostaa 53kg 161 senttiselle :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-11 16:57:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

SuSu79 kirjoitti:
Aika hurjalta kuullostaa 53kg 161 senttiselle :shock:

Niin siis olen 163 cm. Olen hoikimmillani painanut 53 kg ja silloin oli sellainen olo, että olen oma itseni. Eikä painolla mielestäni niin väliä olekaan, kunhan on itsellä hyvä olla. Joku viihtyy vähän isompana, ja joku haluaa painaa sitten vielä vähemmän. Tiedän sellaisiakin, jotka ovat minua reilusti pitempiä, ja painavat alta 50... en kyllä itse haluaisi koskaan olla niin ruipelo!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-11 17:29:06 
Tervetuloa vaan mukaan! Minään "kuurina" tätä tosin ei kannata pitää, vaan uusista herkuista tulee ottaa elämäntapa. Itse lupasin itselleni, että kun tavotteet on saavutettu "tällä kuurilla" niin otan leivän mukaan ruokavaliooni ja joskus perunankin. Nyt ei enää ole samaa fiilistä. Perunaa ei tee enää mieli ja leipäkin tökkii. Joten jatkeskelen näillä muonilla sitten vaan!

Kahvin kanssa minä en yleensä pupella mitään, mutta jos on oikein sunnuntaisumpit kyseessä niin syön itsetekemääni jätskiä (reseptiosiosta löytyy) tai sitten vaikka tummaa suklaata muutaman palan.

Kun ei makeaa tee enää mieli, niin kahviakin juo ihan sellaisenaan. Ennen sitä tarvitsi jotain makeaa siihen seuraksi, kun kahvi muka itsessään maistui niin kitkerältä. Ei maistu enää. Panostan kotona hyvään kahviin, jonka jauhan itse pavuista. Nyt unelmoin sellasesta combi-keittimestä, jolla saisi tehdä tavallista kahvia ja espressoa.. Täytyy pistää äitienpäivälahjatoivelistaan.. Hyvä kahvi on vaan niin hyvää!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-11 17:38:01 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Espressokeittimellä mustaan Lavazzaan tai siniseen Celliniin tehty latte, aah.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko: Re: Tervepä terve!
ViestiLähetetty: 2005-04-12 06:48:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mörökölli kirjoitti:
Yksi ongelma olisi... Meillä käy aika paljon vieraita, ja toki silloin tulee keitettyä kahvit. Kahvin kanssahan tulee tarjottua myös pullaa tms. Miten ihmeessä minä siitä selviän?? Mitä olette itse kahvin kanssa syöneet, jos jotain haluatte pupeltaa?

Meillä ei tarjota pullaa. Totean vieraille, että mitään tarjottavaa ei ole, mutta jos ilman kelpaa niin sumpit keitetään. Tutuimmille, usein käyville on sanottu jotta tuovat omat eväät jos haluavat jotain syödä.

Kukaan ei ole koskaan vetänyt hernettä nenään :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-12 10:25:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Zamariini, hauska tutustua! :D
Juuri ajattelin tuossa, että varmaan pitää ostaa jotain semmoista vierasvaraa, mistä ei itse tykkää! :lol: Eipä ainakaan tulisi itse syötyä, mutta olisi pöydässä edes jotain. Hmmm... muistinpa juuri, että pakastimessa taisi olla todella kauhean makuisia muffinsseja! Täytyykin syöttää vieraille. :lol: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-12 12:38:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täällä moneen kertaan suositeltu leipäjuusto sopii kahvin kanssa loistavasti. Lapissa sitä on tapa laittaa jopa kahvin joukkoon. Yleensä leipäjuusto pilkotaan kupin pohjalle ja juodaan ensimmäiset kupilliset kahvia. Sitten juodaan santsikupilliset ja lopuksi syödään mukvasti pehmenneet ja lämmenneet juustot. Sairaan hyvää, suosittelen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00