karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 13:38:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-29 15:57:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-03 23:02:36
Viestit: 99
Paikkakunta: Etelä-pohojammaa
Mulle suositeltiin toisessa ketjussa kalaöljyä ja mustaherukansiemenöljyä. Molemmista on ihmisillä hyviä tuloksia ja eivät ole mitään kovin kalliitakaan.
Yks juttu on tietenkin se, että jos pystyisi käyttämään mahdollisimman paljon alkuperäisessä muodossaan olevia raaka-aineita. Voihan se olla meillä atoopikoilla, että jos kroppa on jo ruokavaliolla puhdistunut niin muutamakin vääränlainen E-koodi ruuassa aiheuttaa ikäviä oireita.
Mä oon tämän viikon ollut ilman Heinixiä jota olen tähän saakka popsinut joka päivä, so far so good, pikkasen normaalia enemmän vuotaa nenä ja silmien ympärystät kuivaa mutta kutinoita ei oo ollut, olo melkeen jopa paree nyt ilman. Ja mikä parasta: paino lähti vauhdilla alaspäin (tosin vähensin myös kaloreita ja lisäsin hiukan hiilareita)

Koita Sky vielä kelata mitä sä oot syönyt tai tehnyt jos löytäisit jonkun tuohon ihoon ydistettävän tekijän.

_________________
Raskausläskejä sulattelemassa kolmen lapsen äiti 33-v.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-29 16:23:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-13 12:42:14
Viestit: 9
En huomannut tuossa sanoa, mutta oon tosiaan syönyt myös kalaöljyä. Tuota mustaherukansiemenöljyä vois kokeilla toki kans. Ja joo, oon tehnyt ite ruuat alusta lähtien jo jonkin aikaa ja ostan aina kaikki kanasuikaleet ym. maustamattomana. Toivottavasti tää tästä alkaa helpottaa..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-01 14:38:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-20 15:36:12
Viestit: 4
Täällä myöskin yksi atoopikko! Mulla on atopiaa ollut teini-ajoista lähtien, lähes koko vartalossa. Kuukauden olen karpannut ja syönyt vahvoja d ja e-epa tuotteita, eikä muutosta näy. Kookosöljyä otan sisäisesti, ulkoisesti se ei minulle sovi... Harmittaa, kun olin jo uskoa karppauksen auttavan... Tällähetkellä käytän siis protopicia ja locoid creloa kera rasvojen päivittäin, tai iho räjähtää... Pari kertaa vuoteen se kaikesta hoidosta huolimatta vetää pahaksi ja joudun antibiootteja ja kortisoneja käyttämään, mitä en todellakaan haluaisi... Niin toivon, että pitkän päälle karppauksesta ja vitamiineista olisi apua, mutta mä taidan kuulua luokaan ei auta. Kun ei näy missään vielä, itseasiassa kasvojen iho on tällähetkellä kuivempi kuin koskaan... (Yleensä ei siis ihottumaa kasvoissa) :(


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-01 14:53:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Miten karppaat? Paljonko hiilareita, millaisia rasvoja, onko viljoja mukana? Ei mun iho parantunut kuukaudessa, vaan pikku hiljaa. Nyt on parempi kuin ikinä. Sulla on kyllä rankemmat konstit käytössä kuin mulla koskaan (tosin pahimpina aikoinani olin varmaan ihan tyhmä kun en mennyt lääkäriin). Mutta on täällä tosi rankkoihinkin ongelmiin avun saaneita.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-01 15:10:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-13 12:42:14
Viestit: 9
Hei, kyselisin vielä tuosta rasvan määrästä, että kuinka paljon sitä ois hyvä saada päivässä näin atooppisen ihon kannalta (ei niinkään painonpudotuksen)?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-01 16:21:20 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Ootko pauliina kokeillut valohoitoa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-01 16:31:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ja samaa utelen pauliinalta kuin morkkiskin: millaisilla ruoka-aineilla karppaat?
Pelkällä hiilarien rajoituksella voi ihoa saada sekä huonompaan että parempaan kuntoon.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-02 21:50:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-20 15:36:12
Viestit: 4
Foorumi toimii taas :) Mä en laske määriä, enkä ala laskemaankaan, eli menen oman olon mukaan arvioiden... Normi päivänä aloitan aamun munilla ja kermalla, lounaaksi syön usein kermaa, juustoa, lihaa ja sallittuja kasviksia erilaisina ruokina... Illalla sit joko sama kuin lounaaksi tai sit vaan munia, kermaa, manteleit, kasviksia tms fiiliksestä riippuen... Kahvia juon max. 2 kupillista päivässä ja sekin on höystetty kermalla, viljoja en käytä, tai ehkä about kerran viikossa menee pizza-pohjaan pari rkl ruisleseitä. Valkoinen sokeri on myös karsittu pois. Olen lukenut ton atkinsin uusin dietti-kirjan, mutta en laske mitään. Painoa voisin pudottaa ehkä max. 4kg, muttei se oikeastaan ole laskenut tämän kuukauden aikana, liekö syy liian suuren kermalla läträämisen vaiko jokin muu... Paino on jopa noussut kilon! Painoa en kuitenkaan stressaa, kun ei pudotettavaa juuri ole, tai sen puolesta ei kiire ole mihinkään... Hurjan hyvän olon takia aion tätä ruokavaliota jatkaa! :) olisin tietty toivonut apua myös ihoon, kun on kaikki jo kokeiltu... Valohoidossa olen käynyt, ei auta. Auringon ottokin on siinä ja siinä, jos sitä saa liikaa, menee iho ihan ihottumalle vaikka kuinka yrittäisi rasvata. Vitamiinihoitoa olen kokeillut, kävin n. neljä vuotta sitten sellaisella lääkärin pitämällä vastaanotolla tuossa Helsingin Kaisaniemessä, en muista enää paikan nimeä, mutta kallista lystiä oli. Siellä mitattiin verestä kaikki arvot ja sain juuri ne vitamiinit, mitkä oli veressä alhaiset... Ei kuitenkaan auttanut, ihoon ainakaan... Nyt on iho kovalla hoidolla ihan hyvässä kunnossa, mutta huomaan että kuivempi... Jos joku tietää mitä teen "väärin" niin minua saa valistaa! :) Mielestäni siis en syö mitään muuta ei sallittua, kuin marjoja silloin tällöin, kun terveellisiä ovat.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 00:29:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Pauliina, voi olla, että hyötyisit pienestä hiilarilisästä, jos luet tätä ketjua, löydät atoopikkoja, joille ei ihan alhaisimmat hiilarit sovi (ja samoin muualla foorumilla törmää välillä tähän ilmiöön), ja noilla raaka-aineilla sä pysyt alahiilareilla. Ruisleseen (ja kaiken mahdollisen muun viljan) jättäisin kokeeksi pois ja lisäisin, samoin kokeeksi, kevyesti esimerkiksi "kiellettyjä" kasviksia, ts. runsashiilarisia juureksia ja mukuloita, esim. jonkun vaikkapa reilun sata grammaa perunaa päivässä.

Myös runsas prode voi aiheuttaa toisille iho-oireita, tai estää niitä laantumasta, mun itseni kohdalla puhutaan oikeasti korkeista kerta-annoksista, mutta joku toinen voi ola herkempi.

Sky81, en osaa vastata. Itse syön aika paljon rasvaa, samallahan sokerikuorma pysyy matalana, eikä proteiinikaan nouse pilviin, hyötyä kai tulee näistäkin, ja katson, että suurin osa rasvasta on eläinperäistä, lisänä oliiviöljy, suklaa ja välillä pähkinät.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 07:45:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-28 11:57:27
Viestit: 1098
Tuonpas minäkin korteni kekoon tähän keskusteluun.

Itse karppaan ihon hyvinvoinnin ja energisyyden vuoksi sekä napostelun välttämiseksi.

Mulla iho-oireet alkoi ku olin 12 v ja sitte todettiin psoriasis. Iho ollut tosi paha; päänahasta varpaiden väliin eli kokovartalopsori. Kauhea kutina ja raapiminen. Kaikki hoitokeinot varmaan akupunktiota lukuunottamatta käytetty: valohoidoista SUP ja Puva, solarium, aurinko, perusrasvat, kortisonivoiteet, histamiinit, u just name it... Kauheat rasvaukset aamuin illoin ja välillä keskellä päivääkin, sauna ja suihku oli myrkkyä ku iho kutisi kuin kusiaispesässä olis istunu.

Jätettyäni viljat (joskus saatan aamulla syödä ruisleivän), potun, riisit, pastan pois ja sokeria välttelen uskomatonta, mutta totta: iho alkoi paraneen parin päivän jälkeen ja noin parin viikon jälkeen iho oli kuin toisella ihmisellä. Samalla tiellä ollaan. Enää rasvaan koko ihon saunan jälkeen perusrasvalla ja muutoin vain paikoittain satunnaisesti. Kortisonien käyttö lähes kokonaan pois. Välillä pieniä näppyjä (saan niitä myös stressistä), mutta tosi pieniä ja satunnaisia.

Itselläni auttaa myös huomattavasti ELSin lanseeraama suolahoito eli merisuola liuotetaan veteen, sivellään iho sillä vedellä, annetaan vaikuttaa ja pestään iholta suola pois.Sitte rasvaus. Auttaa todella hyvin ja nopeasti. Toimii ainaki mulla :smt026


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 20:41:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-20 15:36:12
Viestit: 4
Kiitti vinkeistä! Epäilyttää vaan nostaa noita hiilareita, kun on tosiaan painoa tullut lisää karppauksen alettua... Mut kai sitä vois muusta tinkiä, kerma vaan on niiin hyvää, voisin melkein vetää pelkästeen suoraan purkista, nauttien :roll: :D Suolahoitoa voisin kokeilla. Oma kotivinkki on mennä suihkuun, ihan pikaseen että tulee puhtaaksi, sitten oliiviöljyä koko vartaloon ja takaisin suihkuun... Itse teen näin joka toinen pv. hiuksia pestessä... Voi siis rauhassa pestä hiukset suihkussa, kun ihoa suojaa öljy... Eikä siis jää mitenkään iljettävän rasvainen iho, vaikka öljyä onkin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-13 01:26:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-13 00:14:13
Viestit: 3
Oisko kellään vinkkiä tuohon miten saisi painon takaisin nousemaan kun itsellä ei ollut karppauksen tarkotuksena että tippuu paino yli 7kg kun olen muutenkin melko hoikka? Iho on kyllä paremmassa kunnossa kun aloittaessa, mutta ei nyt missään huippukunnossa. Huomaa aina että baari-iltojen jälkeen iho huononee, mikä ei kyllä ole mikään ihme kun tuo alkoholi sattuu kuivattamaan aika paljon. Ainakin tässä on tullu todistettua että voi ja kerma ei todellakaan lihota.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-13 23:45:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-28 11:57:27
Viestit: 1098
Nostanpa tämän loistavan iho-oireista kärsivien motivaatioketjun ylös.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-15 15:41:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-15 15:26:12
Viestit: 4
Luen tätä ketjua silmät suurina, lukemaani uskomatta. Voisiko olla näin? Ihmeellistä! Tarinani on tyypillinen: maitoruven, taiveihottuman kautta käsi-ihottumaan, johon joudun lähes jatkuvasti käyttämään Bemetsonia. En voi lähetä reissuun, ellei tuubi ole mukana, perusvoiteista puhumattakaan. Ja kutina on kamalampaa kuin kipu, joka seuraa, kun on sormensa hanganut verille...

Päätin olla leipälakossa viikon, jotta söisin jotain muutakin. Saattaa mennä muutama päiväkin, etten juuri muuta syö. Kerroin tästä ystävälleni ja hän mainitsi viljojen mahdollisen yhteyden allergioihin. Hakusanoilla: atopia ja vilja löysin tieni mm tänne ja tämä viestiketju viimeistään sai minut vakuuttuneeksi kokeilun kannattavuudesta. Ainakin viljat pidän poissa, varsinaiseen karppaukseen en ole vielä lähemmin tutustunut. Maitorasvoja on helppo lisätä turkkilaisen jugurtin ja kotijuuston muodosssa. Muista en vielä tiedä. Vielä kerran - uskomatonta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-28 08:14:53 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-05-10 21:03:11
Viestit: 32
Paikkakunta: Irlanti
Nostelenpas tätä, josko joku pitkän linjan atoopikkokarppi osaisi jeesiä..

Etsin sellaista ketjua, johon oli linkitetty (englanniksi?) listaa atoopikoille usein sopimattomista ruoka-aineista. Tai sitten se oli ihan yleisesti lista puolustuskyvyn nostattamiseksi tai jotain.. Tällä jutulla oli joku nimikin, mutten kuolemakseni muista sitä #-o

Aloin nimittäin epäillä, että itselleni iho-oireita aiheuttaa ainakin kaakao. Olin muutama viikko takaperin tiukasti ketoosissa selättääkseni ilta-ahmimisvimman (ei auttanut, nyt pätkäpaastolla, joka tuntuisi toimivan) ja iho näytti lähtevän parantumaan. Sittemmin olen syönyt sekä ihan levysuklaata että pikasuklaata, ja iho on melko kaameassa kunnossa.

Jos löytäisin etsimäni listan, niin voisin yrittää miettiä, oliko muita ruoka-aineita, jotka itselleni tuntuisivat vaikuttavan. Työnhaku on inhottavaa, kun on koko turpa taas ihan ruvella.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-29 08:23:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-08-31 11:22:53
Viestit: 860
Paikkakunta: Keski-Eurooppa
TaaperoKärry kirjoitti:
Etsin sellaista ketjua, johon oli linkitetty (englanniksi?) listaa atoopikoille usein sopimattomista ruoka-aineista. Tai sitten se oli ihan yleisesti lista puolustuskyvyn nostattamiseksi tai jotain.. Tällä jutulla oli joku nimikin, mutten kuolemakseni muista sitä #-o


Tuossa edellisellä sivulla (tämän ketjun s. 4) puhuttiin histamiinia sisältävistä ruoka-aineista, tarkoittaisitkohan niitä?

Sky81 kirjoitti:
Nuo histamiinia sisältävät ruuat on aika pitkälti samoja mitä atoopikkojen kehotetaan yleensäkin välttävän eli tomaatti, suklaa, mansikka, sitruuna jne. mutta myös banaani, luumu, avokado, kirsikka, pinaatti, ananas, kananmuna, kaneli, neilikka, käsitelty liha (esim. kestomakkara) ja alkoholi. Tässä on vain osa listasta ja nuo ruuat sisältävät eri määrät histamiinia. Aiheesta löytyy ihan hyvin tietoa googlettamalla.

_________________
Banaanikarppi
Karppaus ei toimi, jos sitä ei noudata!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-29 08:52:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-05-10 21:03:11
Viestit: 32
Paikkakunta: Irlanti
Miljoona kiitosta avusta :respect:
Histamiini-intoleranssi ja failsafe olivat kaipailemani hakusanat.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-11 21:41:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-15 15:26:12
Viestit: 4
Auttakaahan atopiaan apua saaneet! Olen nyt ollu kuukauden päivät viljattomalla dieetillä, myös ilman riisiä, perunoita, sokereita. Rasvan käyttöä olen lisännyt. Varsinaista karppausta en kuitenkaan aloittanut. Apua ei ole tullut, vaan ihottuma ilmestyy takaisin sormiin viikon päästä kortisoinihoidon lopettamisesta. Onko karppaus yhdistettynä viljattomuuteen se mahdollinen (ainoa) ratkaisu? Jotkut kertovat liian alhaisten hiilareiden olevan sopimaton juttu joillekin. Mikä se määrä olikaan, mitä voisitte suositella, jos karppaustakin kokeilen. Auttakaa tietämätöntä. Nämä asiat ovat joskus silmiini osuneet, mutta en muista enää missä (aiemmin tässä ketjussa tai toisessa). Ei vielä kirvestä kaivoon...

Kiitos jo etukäteen, jos jaksat vastata :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-11 21:49:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Kaikki on niin yksilöpeliä, mulle 50 g hh on ok, enemmän, jos rankasti liikun. Ja siihen pääsen perunan ja/tai muun hiilaripitoisen pikkulisän avulla, en pelkällä karppikosherilla. Kannattaa katsoa elsin ohjeet sarohelle tuolta taaempaa, niissä juttua myös kasviöljyistä ja proteiinista. Toimii suurinpiirtein sen mukaan mulla. Kokeilemalla löytää, mutta sinnepäin lähtisin ensin kokeilemaan.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-12 20:15:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-03-15 15:26:12
Viestit: 4
Kiitos Arvo Morkkis :D Täytyy palailla taakse päin ja tutkia tarkemmin, ja opiskella karppausta enemmänkin. Kirjastosta on varauksessa Heikkilän kirja.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)