karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:56:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-06-30 10:38:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-06-28 10:16:06
Viestit: 107
Kolmas päivä menossa ja raajoista ihottuma tuntuu ainakin vähentyneen. Yläselkää raavitutti ainakin vielä eilenillalla tosi ilkeästi. Toivon tosissaan, että tämä auttaisi. Antihistamiinia en uskalla jättää pois, ja kortisoniakin käytän vielä kasvoilla, ainakin niin kauan, kunnes tämänhetkinen tulehdus katoaa.

Mahtavaa, jos muilla on ollut hyviä kokemuksia. Pitäkää peukkuja!

-J

_________________
Kuva

Karppausta juhannuksesta 2010 lähtien
Iho kuntoon syömällä - Ruokapäiväkirja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-04 13:25:06 
Poissa
sinnikäs
sinnikäs

Liittynyt: 2010-06-26 08:30:41
Viestit: 2134
Paikkakunta: Kuopio
Diamond kirjoitti:
Kolmas päivä menossa ja raajoista ihottuma tuntuu ainakin vähentyneen. Yläselkää raavitutti ainakin vielä eilenillalla tosi ilkeästi. Toivon tosissaan, että tämä auttaisi. Antihistamiinia en uskalla jättää pois, ja kortisoniakin käytän vielä kasvoilla, ainakin niin kauan, kunnes tämänhetkinen tulehdus katoaa.

Mahtavaa, jos muilla on ollut hyviä kokemuksia. Pitäkää peukkuja!

-J


Mikä tilanne? Onko ihossa paranemisen merkkejä? Ihan jänskättää :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-04 13:27:07 
Poissa
sinnikäs
sinnikäs

Liittynyt: 2010-06-26 08:30:41
Viestit: 2134
Paikkakunta: Kuopio
Mirka kirjoitti:
Luin joskus tutkimuksesta, jonka mukaan tulehtuneeseen atooppiseen ihoon auttoi parhaiten kookosrasva/öljy, ulkoisesti annettuna.


Tätä pitää kans kokeilla ja kertoo muillekki kohtalotovereille. Tosin on muutenkin jo parantunut aivan tajuttoman hyvin tällä ruokavaliolla! Lievää kuivuutta käsissä, mutta siinäpä se enää onkin! Edes suihkun jälkeen ei ole tarvinnu rasvailla koko kroppaa :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-05 08:10:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-06-28 10:16:06
Viestit: 107
Säpä kirjoitti:
Diamond kirjoitti:
Kolmas päivä menossa ja raajoista ihottuma tuntuu ainakin vähentyneen. Yläselkää raavitutti ainakin vielä eilenillalla tosi ilkeästi. Toivon tosissaan, että tämä auttaisi. Antihistamiinia en uskalla jättää pois, ja kortisoniakin käytän vielä kasvoilla, ainakin niin kauan, kunnes tämänhetkinen tulehdus katoaa.

Mahtavaa, jos muilla on ollut hyviä kokemuksia. Pitäkää peukkuja!

-J


Mikä tilanne? Onko ihossa paranemisen merkkejä? Ihan jänskättää :)


Olisikin. Silmien- ja suunympärykset ovat itselleni pahimmat paikat, samoin kyynärtaipeet. Kaikkiin ilmestyi viikonlopun aikana ihottumaa, joten aloitin taas kortisonikuurin. Toivottavasti siitä on apua. Selkä on tosin pysynyt nyt kohtuuhyvänä, kutiaa edelleen, mutta tulehtunutta ihottumaa ei näy. Ajattelin kokeilla seuraavaksi täälläkin mainostettua kookosöljyä.

Karppausta on nyt siis takana viikko. En usko, että ihon muutokset tapahtuvat hetkessä, joten olen vielä toiveikas.

-J

_________________
Kuva

Karppausta juhannuksesta 2010 lähtien
Iho kuntoon syömällä - Ruokapäiväkirja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-05 17:09:38 
Poissa
sinnikäs
sinnikäs

Liittynyt: 2010-06-26 08:30:41
Viestit: 2134
Paikkakunta: Kuopio
Diamond kirjoitti:
Säpä kirjoitti:
Diamond kirjoitti:
Kolmas päivä menossa ja raajoista ihottuma tuntuu ainakin vähentyneen. Yläselkää raavitutti ainakin vielä eilenillalla tosi ilkeästi. Toivon tosissaan, että tämä auttaisi. Antihistamiinia en uskalla jättää pois, ja kortisoniakin käytän vielä kasvoilla, ainakin niin kauan, kunnes tämänhetkinen tulehdus katoaa.

Mahtavaa, jos muilla on ollut hyviä kokemuksia. Pitäkää peukkuja!

-J


Mikä tilanne? Onko ihossa paranemisen merkkejä? Ihan jänskättää :)


Olisikin. Silmien- ja suunympärykset ovat itselleni pahimmat paikat, samoin kyynärtaipeet. Kaikkiin ilmestyi viikonlopun aikana ihottumaa, joten aloitin taas kortisonikuurin. Toivottavasti siitä on apua. Selkä on tosin pysynyt nyt kohtuuhyvänä, kutiaa edelleen, mutta tulehtunutta ihottumaa ei näy. Ajattelin kokeilla seuraavaksi täälläkin mainostettua kookosöljyä.

Karppausta on nyt siis takana viikko. En usko, että ihon muutokset tapahtuvat hetkessä, joten olen vielä toiveikas.

-J


No höh. Itsekki intouduin paljain käsin läträämään pesuaineilla, niin on kädet taas kunnossaan :( Pitää minunki kokeilla sitä kookosöljyä käsiin. Muuten ei vieläkään kutise, huh! Toivotaan että sullaki alkaa tepsimään!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-14 14:06:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-06-28 10:16:06
Viestit: 107
Nostetaanpa puhetta taas tästäkin ketjusta. Korjatkaa jos olen väärässä:

Atopia on jonkinasteinen autoimmuunisairaus. Iho on ikäänkuin "allerginen" omalle itselleen ja tuottamilleen eritteille. Tämän huomaa mm. siten, että hikoisimmat paikat (taipeet, kasvot, kropan erinäiset "montut ja mutkat") on yleensä niitä, jonne ihottuma herkimmin kertyy, samoin varsinkin istumatyötä tekevillä vasten penkkiä olevat takareidet, selkä, sekä muuten vaan hikoavat... no, paikat. :shock:

Erityisesti nyt helteillä on tullut hikoiltua varmasti litroja päivässä. Iho on kuitenkin pysynyt kohtuullisen hyvänä, mitään yleensä normaalia "räjähdystä" en ole havainnut. Toki jotain pientä, kroppa tuntuu kuivalta aamuisin, ylähuulta kaihertaa ja silmänympärykset punoittaa, mutta mitään älytöntä kutina-raapina-tulehdus-punoitus -syndroomaa ei ainakaan vielä ole tullut. Ruoan suhteen olen ollut tosi karpisti, minkään suuntaisia repsahduksia ei ole näinä kahtena ja puolena viikkona tullut.

Toissapäivänä aloitin myös kookosöljyn käytön. Pari kertaa olen sitä levittänyt suihkun jälkeen ihan perusvoiteen tavoin. Ihan miellyttävän tuntuista, tuntuu vaan, että pitää hieroa aika kovasti, että imeytyy, ja mihinkään ei tietty voi nojata ihan hetkeen :lol: Saisikohan tuosta sekoitettua jotain omaa perusvoidetta?

Ollaan siis varovaisen optimistisia. Olen käyttänyt kortisonia edelleen kasvoihin, että kehtaan kulkea kaupungilla. Mutta toisessa kyynärtaipeessa on "koekappale", jota nyt yritän hoitaa pelkällä kookosöljyllä. Kun vaan saisin sitä vähän pienempään purkkiin, niin voisi töissä laittaa useammin päivässä...

Miten muut atoopikot?

_________________
Kuva

Karppausta juhannuksesta 2010 lähtien
Iho kuntoon syömällä - Ruokapäiväkirja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-14 15:04:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
Diamond kirjoitti: "Mutta toisessa kyynärtaipeessa on "koekappale", jota nyt yritän hoitaa pelkällä kookosöljyllä. Kun vaan saisin sitä vähän pienempään purkkiin, niin voisi töissä laittaa useammin päivässä..."

Saahan sitä pienempään purkkiin, kun laittaa. :lol: Itselläni sitä on töissä mukana siksi, että laitan sitä kahvin sekaan. Pikkuinen lasipurkki tai muovirasia, johon lusikalla kaivelin isosta kotipurkista. Viileämmillä keleillä oli ongelma saada purkista mitään irti, mutta nythän öljy on juoksevaa, joten siirtely purkista toiseen on paljon helpompaa. :)

Poikani ihottuma on voinut paljon paremmin kookosöljyn ansiosta. Hän ei sitä vaan mielellään käytä, koska iho jää hänen mielestään ikävän öljyiseksi, samoin tuoksu ei ole hänen mieleensä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-13 08:29:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-06-28 10:16:06
Viestit: 107
tuutu kirjoitti:
Saahan sitä pienempään purkkiin, kun laittaa. :lol: Itselläni sitä on töissä mukana siksi, että laitan sitä kahvin sekaan. Pikkuinen lasipurkki tai muovirasia, johon lusikalla kaivelin isosta kotipurkista. Viileämmillä keleillä oli ongelma saada purkista mitään irti, mutta nythän öljy on juoksevaa, joten siirtely purkista toiseen on paljon helpompaa. :)

Poikani ihottuma on voinut paljon paremmin kookosöljyn ansiosta. Hän ei sitä vaan mielellään käytä, koska iho jää hänen mielestään ikävän öljyiseksi, samoin tuoksu ei ole hänen mieleensä.


Pitää vaan jostain hankkia joku sopiva pikkupurkki. :-s Täytyykin tänään suunnata Etolaan, niin saan vermeet myös No Poo -harrastukseen (en siis puhu kakasta :lol:). Kotoa kun ei jostain syystä löydy oikein mitään sopivia purkkeja...

Mutta nostetaan nyt tämä ketju ylös toisestakin syystä, sillä: Mulla ei ole ihottumaa missään!! Viikko sitten nautittu hapankorppu heitti samantien kasvojen ihon läikikkääksi ja ylävartalon kutisemaan, nyt totaalisen viljakiellon ja parin päivän kortisonin jälkeen iho on pehmeä kuin vauvan peppu (ei ole tosin vertailukohtaa, mut näinhän sanotaan :smt048 ) Tänä aamuna suihkun jälkeen iho tuntui hyvältä, miellyttävältä ja pehmeältä, oikein nautin ilmakuivatteluista. Kevyttä lotion-tyyppistä perusvoidetta käytän edelleen, saa nähdä jääkö sekin jossain vaiheessa pois.

Kookosöljyä olen käyttänyt lähinnä sisäisesti, kerran suihkun jälkeen, mutta se vaatii sitten aika paljon kuivatteluaikaa.

Life is good.

EDIT: Mainittakoot siis vielä, että ihon kunto ei ole nyt sitä normaalia kortisonilla saavutettavaa "hyvää vaihetta", vaan niin pehmeä ja kimmoisa, etten edes muista milloin viimeksi se on tällainen ollut. Varmaan joskus ennen murrosikää :)

_________________
Kuva

Karppausta juhannuksesta 2010 lähtien
Iho kuntoon syömällä - Ruokapäiväkirja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-13 11:31:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-08-12 11:23:58
Viestit: 182
Jaa, huomasin vasta nyt tämän ketjun.
Mitähän ketjun aloittajalle mahtaapi tänäpäivänä kuulua? Mua jänskättää kans.. :)

Itsellä kanssa todella vaikea atopia koko kropassa, kortisonin käyttö ollut viimevuodet liki jatkuvaa.
Karpistelu on helpotusta tuonut, nyt noin vuoden verran. Kohta kolme viikkoa olen ollut piukistelu kuurilla ja koitan nyt ottaa ihan tosissaan niskalenkkiä tästä. Siitä tarkemmin: viewtopic.php?f=11&t=47665Parempaan suuntaan ollaan hiljaksiin menossa. Usko on kova, että hyvä tästä vielä tulee. 8)

_________________
Ihottumaisen ihon hillitsemis-päiväkirja: Täällä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-13 12:11:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-09-08 13:46:29
Viestit: 228
Olisi kauheaa olla lääkäri ja tajuta, että kaikki, mitä on potilailleen vuosien ja vuosikymmenten aikana määrännyt, on ollut joko turhaa tai hyvin puolinaista, ja että apu olisi ollut oikealla ruokavaliolla vain "muutaman päivän päässä"... Muistakaa nyt raportoida ihonne kunnon paraneminen lääkäreille ja kertokaa heille konstit!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-14 16:12:16 
Poissa
sinnikäs
sinnikäs

Liittynyt: 2010-06-26 08:30:41
Viestit: 2134
Paikkakunta: Kuopio
Nyt se on mun kohdalla sitten todettu lopullisesti, että viljathan ne piti noita iho-oireita yllä!!
Olen tehny varoivasta hiilarinostoa kolmen kuukauden max.20 jälkeen parina päivänä. Ajattelin koklata että jos söisin aamuisin yhden ruisleivän. Kolmen päivän ruisleipäilottelun jälkeen tekis mieli vetää naamaa raastinraudalla. Kutisee niin pirusti suun ympäriltä ja iholta päänahkaa myöten ja vatsankin veti aivan sekasin. Noh, eipä mitään. Tietääpähän ainakin varmuudella että mistä noi oireet on lähtösin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-14 17:54:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-06-28 10:16:06
Viestit: 107
Loistojuttu, Säpä, että syypää löytyi. Eipä mikään ihme, että se sieltä viljoista löytyi.

Olen nyt yrittänyt elää noin kuukauden kokonaan gluteenittomalla. Alkuun sujui oikein hyvin, mutta noin viikon ajan iho on vähän oireillut. Ei niin pahasti kuin ennen, eikä juurikaan kasvoista, mutta kuitenkin.

Uskon vakaasti, että viljat ovat yksi pääsyyllisistä. Sitten pitääkin miettiä, mikä muu herkistää ihoa. Jostain sieltä sokerilinjoilta luulisin syypään löytyvän. Suklaa? 85-prosenttista tuli viime viikolla nautittua ehkä turhan monena päivänä. Nyt sitten kokeilen olla vaikka viikon-pari ilman ja katson miten käy. Varovasti haluaisin kuvitella, että parempaan ollaan jo menossa.

Kortisonia en ole siis käyttänyt, pari-kolme kertaa viikossa korvaan suihkun jälkeisen perusvoiteen kookosöljyllä. Lisäksi ennen saunaan menoa öljyän itseni sillä kauttaaltaan.

_________________
Kuva

Karppausta juhannuksesta 2010 lähtien
Iho kuntoon syömällä - Ruokapäiväkirja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-14 20:26:00 
Poissa
sinnikäs
sinnikäs

Liittynyt: 2010-06-26 08:30:41
Viestit: 2134
Paikkakunta: Kuopio
Kiitti :D Arvio on 99%:a, että se on tuo leipä, koska mitään muuta muutosta en ole ruokavalioon tosiaan tehny! Nyt vaan oottelen että tää kihinä lakkaa. Piti eka kerran koko karppiaikana ottaa antihistamiinia ja varmaan on läträttävä kortisonia yöks. Mieski on kerenny jo tottua, että en enää raaputa #-o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-14 21:07:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47601
Paikkakunta: HomeSweetHome
Vilja oli pitkään se takuuvarma silkkipaperi- ja riivinrautaihon herättäjä minullakin. Vasta nyt runsasmaitorasvaisella ja riittävästi hiilareita (lue ainakin se 50g) sisältävällä ynnä riittävästi hiveniä sisältävällä ruoalla tuokin on viimein korjaantunut - ehkä kiitos suolinukan ja suolistoflooran normalisoitumisen?

Niin että muutaman vuoden rasvakuurin jälkeen voin nyt syödä palan leipää silloin ja toisen tällöin ilman lisäoireita, mikä on sinänsä kiva juttu. Kiva siksi, että voi vihdoin liikkua huolettomasti melkein missä seurassa tahansa ja maistellakin melkein mitä vain, kunhan perussetti pysyy kunnossa. Ei niin että mitä vaan saisi syödä miten paljon vaan ja miten monta päivää peräkkäin vaan, mutta maistelu ei enää tuo oireita takaisin.

Tämä on ikuiselle kroonikolle jotenkin ainutkertainen fiilis :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-09-14 23:17:57 
Poissa
sinnikäs
sinnikäs

Liittynyt: 2010-06-26 08:30:41
Viestit: 2134
Paikkakunta: Kuopio
ELS: On varmasti ihana fiilis! Mullaki jo tuo jatkuvan kutinan loppuminen oli lottovoitto! Jeps, mä taidan kans karppailla parit vuodet lisää ja sitten kokeilla että mitä kroppa vois kestää. Luojan kiitos että ei ole sinällään enää ruisleipähimoja (vaaleesta en olekkaan koskaan tykänny). Mantelileipä on kyllä huippukeksintö jos leipää tekee mieli.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-03 12:00:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-03 23:02:36
Viestit: 99
Paikkakunta: Etelä-pohojammaa
Kaivelin näitä vanhoja ketjuja.
Onko täällä ketään atoopikkoa/muista iho-ongelmista kärsivää jonka parantuminen olisi kestänyt pidempään? Itse olen jättänyt viljat pois jo n. 4 kk sitten mutta ei vielä merkittävää petraantumista ole näkynyt. Iho edelleen kuiva ja varsinkin kädet ihan korput, silmäluomet kuivaa ja suupielet jne.
Olen tuota rasvaa nyt koittanut nauttia josko se alkaisi auttamaan mutta voiko tosiaan mennä kuukausitolkulla ennenkuin karppaamisesta alkaa saamaa terveydellistä hyötyä?
Mitenköhän tuo kookosöljyn käyttö kohdallani, en ole uskaltanut sitä kokeilemaan koska normaalisti olen kookokselle allerginen enkä kyllä kaipaa yhtään lisää oireita.
Kummaa kyllä kun nuo makrot on mulla ihan kohdallaan ja silti ei auta ihoon eikä painokaan tipu eikä ne paljon mainostetut sentitkään ole mihinkään kadonneet, päinvastoin tullut jotain takaisinkin...

_________________
Raskausläskejä sulattelemassa kolmen lapsen äiti 33-v.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-03 13:32:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Millä kohdalla ne makrot on, kun ne on kohdallaan? Ja mitä syöt? Olisko ruokapäikyn paikka :) ?

Ei mun iho mihinkään muuttunut kuin taikaiskusta, alussa nousi taipeisiin läikät ties mistä syystä aina välillä, niin tapahtuu nytkin, jos stressaan tai syön "huonosti". Erona entiseen on, etteivät läikät tulehdu tai juurikaan raapinnu verille, ja ne laskevat hirmu nopeasti (ja niitä on paljon vähemmän ja harvemmin). Ja kosteusvoide sekä kortisoni ovat jääneet kaapin pohjalle vajaa vuosi sitten (karppausta noin 15 kk takana), siihen on kyllä vaikuttanut myös terveiden eväksien suolahoitoketju. Naamaa rasvaan välillä, jos se on karhea, että lateksit kehtaa levittää päälle, mutta en kyllä juuri useammin kuin kerran kuussa.

Mun epäiltyjen listalla ovat vilja (kirkkaasti pääroisto, mikä lie mustakaapu), liian alhaiset hiilarit, runsas alkoholi, runsas sokeri, liika prode, varsinkin kypsä naudanliha, viljan lisäksi ehkä muutkin siemenkuidut (ainakin pellavarouheesta tulee samanlainen kuramaha kuin ruisleivästä, joka on pahis), pavut suurina määrinä, ainakin yhden sortin deevitamiini... että silleen.

Pikku hiljaa iho (ja hiukset ja kynnet) ovat vahvistuneet. Keittelen myös luuliemiä kollageenin ja hivenaineiden toivossa, ja yritän katsoa, että syön monipuolisesti eri elukoiden osia, ei ole yhtään mahdotonta, että nämä olisivat auttaneet mua, mutta kuten huomaat, monet ovat päässeet iho-ongelmista vähemmälläkin vaivalla :D

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-03 14:44:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-03 23:02:36
Viestit: 99
Paikkakunta: Etelä-pohojammaa
Heips arvo morkkis, mä oon pitänyt kirjaa tuolla kultakaloissa, pääseekö sinne muut katsomaan ja arvioimaan mun syömisiä?
En jaksais alkaa niitä nyt muualle kopsaamaan... joka päivä en oo merkkaillut mutta lähipäivinä olen nyt koittanut vähentää maitotuotteiden määrää ja alentaa kokonaisproteiinin määrää.

_________________
Raskausläskejä sulattelemassa kolmen lapsen äiti 33-v.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-03 14:53:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
En kuulu kultakaloihin, en tiedä näkyisikö, jos laittaisit linkin, jos ei niin ei sit voi mitään :) Enkä mä tiedä, auttaako mun kommentit sen enempää, vaan just se, että itelleen merkkaa, milloin menee paremmin ja huonommin. Oikeastaan mua uteluttaa lähinnä sun hh-määrät.

Tässä vielä suolahoitoketju.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-03 18:17:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
sarohe kirjoitti:
Kummaa kyllä kun nuo makrot on mulla ihan kohdallaan ja silti ei auta ihoon eikä painokaan tipu eikä ne paljon mainostetut sentitkään ole mihinkään kadonneet, päinvastoin tullut jotain takaisinkin...


Jotain selkeästi ei ole kohdallaan. (Pääsenköhän enää kultakaloihin, olin jäsen jonkin aikaa.) Minä pääsin pahoista iho ongelmista eroon. Atopian lisäksi oli Acne Rosacea -diagnoosi. Stressi pahensi oireita (joista ei enää vuosiin ole ollut jälkeäkään). Samoin aikanaan aurinkoihottuma, josta siitäkin pääsin eroon vuosia sitten ihan vain Zonea kokeillessa ilman sen kummempia "hyviä rasvoja" kuin oliiviöljy.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)