karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-04 09:28:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Painon vaihtelu
ViestiLähetetty: 2004-07-10 10:50:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ehkä olen ymmärtänyt väärin, mutta täällä on muutama henkilö maininnut painon vaihtelusta lyhyellä aikavälillä. "Parin suklaapalan syöminen tuo painoon kilon lisää vuorokaudessa" ja siihen suuntaan.

Onko tosiaan niin, että tuollaisilla painon vaihteluilla on merkitystä?

Omalla kohdallani paino vaihtelee muutaman päivän sisällä kilon kaksikin. En tiedä mistä sitten johtuu, mutta olen arvellun näin: suolistoon kertyy tavaraa muutaman päivän kuluessa, joka sitten kerralla tyhjenee. Nesteen kertymisessä ja poistumisessa saattaa tapahtua sama.

Aamulla painan kilon vähemmän kuin illalla, joka ilmeisesti johtuu hikoilun poistamasta nesteestä?

Kuvittelisin siis, että laihdutuksen alkuvaiheen jälkeen ei painoa kannata tarkkailla päivättäin eikä varsinkaan vetää päivittäisestä painon vaihtelusta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Mitä tähän sanovat gurut?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 11:09:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sama juttu, paino heittelee hurjasti - aamupaino on yleensä alhaisin ja illalla korkein. Mutta jos esim. illalla on syönyt suolapähkinöitä niin aamupaino onkin yllätten taas noussut, laskee kyllä sitten päivän mittaan kun juo riittävästi.

Minulla on paha tapa hypätä siinä vaa'alla joka aamu. "Virallisen" punnituksen suoritan kerran viikossa, kyllä siitä aika hyvin saa kokonaiskuvan painonpudotuksesta.

Jostain kyllä muistan lukeneeni, että painoa tulisi seurata vain noin kahden viikon jaksoissa, näin tulos olisi luotettavampi ja nämä päivittäiset painonvaihtelut eivät niin vaikuttaisi. Kuulostaa ihan järkevälle.

Viestin otsikko: PMS
ViestiLähetetty: 2004-07-10 12:34:44 
Poissa
sintti
sintti

Minua kiusaa ennen kuukautisia esiintyvä Pre Menstrual Syndrome.

Uskokaa tai älkää, mutta paino voi pudota jopa 6 kg vuorokaudessa kuukautisten alettua, jolloin parin viikon aikana kerääntynyt neste lähtee liikkeelle. Eli mulla on kaksi eri vaatekokoakin, ennen ja jälkeen kuukautisia farkut, rintsikat, ym.

Vaiva kuulemma pahenee iän myötä - nyt olen 24-vuotias...

Säälikää mua!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 13:39:36 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Nestetasapaino vaikuttaa painoon, samoin rajumpi liikunta nostaa painoa seuraavana aamuna (nestettä lihaksissa). Nestevajaus ja mahdolliset allergiat lisäävät turvotusta, näkyy vaa'assa myös.

Minulla on semmoinen systeemi, että punnitsen joka aamu ja merkitsen kalenteriin (digivaaka). Sunnuntaina sitten vedän yli ylimmän ja alimman tuloksen (turvotuksia tai nestevajausta) ja lopuista viidestä lasken keskiarvon, joka on sitten viikon "virallinen".

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-12 21:39:18 
Poissa
sintti
sintti

Mulla vaihtelee paino vuorokaudessa aika paljon ja varsinkin jos on käynyt salilla niin housut tuppaa kiristämään jalkatreenin päälle. Neste lihaksissa vaikuttaa vielä seuraavana päivänäkin. Ei pitäis välittää noista heilahduksista, mutta kyllä joskus ärsyttää nesteen kertyminen. Mulla tuntuu kertyvän helposti. Punnitsen yleensä aamuisin, mutta viime aikoina vaaka on saanut olla aika rauhassa, yritän päästä eroon vaa'an vallasta. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-12 22:06:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla eniten vaikuttaa nuo "naiselliset vaivat" kerran kuussa. Turvotusta on sillon vaikka muille jakaa!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00