Aloitin tänään tämän vähähiilihydraattisen ruokavalion ja ajattelinkin kokeneimmilta kysyä, että onko normaalia, että heti ensimmäisenä päivänä janottaa kauheesti. Ennen oli vaikea juoda 2l vettä päivässä ja tänään olen juonut jo 3l.
Tämän päivän ruokavalio oli muuten tämmöinen:
Söin jauhelihamureketta (jossa muuten valkosipulia ja yllätyin miten hyvää se oli, sillä oikeastaan missään valkosipulia käytä), kurkkua ja vähän majoneesia. Tämän söin kuudelta aamulla, sillä en millään saanut unta, joten valvoin yön.
Mureketta söin ihan pikkusen 11 aikaan ja sitten uudestaan 18-19.00 välillä kurkun, tomaatin, kiinankaalin ja majoonesin kera. Tuo salaattimäärä peitti n. puolet lautasesta, onko liikaa?
Yllättynyt olen siitä, että ei todellakaan ole nälkä! Liekö osittain johdu tuosta veden lipittämisestä, mutta tyytyväinen olen olotilaani.
Jos on kommentoitavaa niin rohkeasti vaan.
Sitten näihin muihin kysymyksiin. Selailin noita vanhoja keskusteluja pari viimeistä sivua, mutta vielä on lukemista jäljellä. Eli...:
1) Saako tuota sokeritonta kaakaota Van Houten ihan tavallisesta
kaupasta? En muista nähneeni tuon merkkistä aikaisemmin. suklaa on
intohimoni ja näköjään monen muunkin täällä olevan. Tosin olen
huomannut etten enää ole niin paljon karkin perään (tämä siis
tapahtunut ennen vähähiilariselle ryhtymistä).
2) Mulle on jäänyt vähän epäselväksi nämä rasva jutut. Kovetettua
kasvirasvaa pitää esim. välttää. Onko jossain sivuja yms. että voisin
tarkemmin lukea, että mitä rasvoja tulisi välttää ja miten niitä onnistuu
välttämään?
3) Mitä nää einesnakit oikein on? Oon laina uullu, että nakki on nakki.
4) Entäs kovat juustot? Tämäkin ihan uutta tietoo mulle. Eli, mistä tietää,
että on kovaa juustoa?
5) Noissa aikasemmissa keskusteluissa oli puhetta, että koiralle pitäis
antaa kotiruokaa. Oon samaa mieltä paitsi itsellä on tällainen "jalostettu
koira", joka ei ihan kaikkee kestä. Sille annetaan tosin joskus esim.
makaroonia, juustoo, maitoo (onko maito muuten vaarallista koiralle?)
ja makkaraa, mut ei mitään ihmeempiä. Muuten sillä menee maha ihan
sekasin.
No tuossa nyt alkuun jotakin. Kyselen, jos tulee muita epäselviä asioita vastaan.
En tiiä, onko Eofis saanu selville, että miten maidosta saadaan laktoositonta. Mietit sitä tuolla jossain keskustelussa. Joudun käyttämään hyla-tuotteita, kun mulla on tuo laktoosi-intoleranssi. Tosin se ei ole mikään paha, sillä kuten lääkäri joskus sanoi, että voit syödä vaikka litran jäätelöä ennen kun alkaa vaikuttaa tai sitten joskus ihan pieni määrä vaikuttaa. Kumma kyllä hyla-maito ei kauheesti auta.
Mutta siihen laktoosittomaksi tekemiseen. Näin lukee tuon hyla-maitopurkin kyljessä: "UHT-maitoon on lisätty laktaasientsyymiä, jonka vaikutuksesta maidon laktoosi on hajonnut 80%:sesti. Näin syntynyt vähälaktoosinen maito, joille maidon laktoosi yleensä aiheuttaa vatsaoireita. Pilkkoutuminen jatkuu tuotteen säilytyksen aikana."
En tiiä kyllä mikä UHT...
Tuo maito on kans toinen heikkous. Samastan sen vissiin suklaaseen...kaakao on nimittäin hyvaa...
Ja vielä yksi kysymys. Ei kauan aikaa sitten, joku tyttö oli (USA:ssa vissiin) kuollut ketoosiin. Mikä tämä juttu oikein oli? Tekikö se jotain "väärin" ruokailun/liikunnan suhteen vai liittykö tämän tytön kuolema edes tähän ketoosiin?[/quote]