About viikon asioita "opiskelleena" en vieläkään oikein tiedä miten laskisin kuinka paljon tarvitsen mitäkin.
Olen nainen, tammikuussa 2005 aloittanut "karppausta tuntematta" painon pudotuksen, ensin puotin sokerit, vaaleat jauhot ja perunat.
Maaliskuusta lähtien laskeskellut kalorit (1000-1400 per päivä) ja nyt olen luopunut viimeisistä jauhoista, lisännyt rasvan ja proteiinin määrää, mutta en oikein tiedä missä suhteessa se tulisi tehdä ja millä tasolla ne hiilarit pitäisi olla ?
Tällä hetkellä paino on 89kg ja pituutta 165 ja olisin tosi tyytyväinen jos pystyisin joku päivä katsomaan vaa'asta 70 lukemia (viimeksi 17 vuotiaana). Minun liikunta on lähes olematonta eli noin tunti päivässä hyötyliikuntaa tai pyöräilyä/kävelyä, enempään en kykene kun paikat on kehossa jo prakanneet, kunhan vähän tippuu painoa niin yritän lisätä määrää.
Itse asiassa tarvitsen kaikenlaisia vinkkejä tähän uuteen elämäntyyliin. Vaikeinta tällä hetkellä on orientoitua perinteisestä kalorilaskijasta - hiilareiden laskijaksi. Kalorit on olleet jo vuosikausia ulkomuistissa, mutta hiilareista en muista yhtään ulkoa. Eli jos teillä on vaikka muistivinkkejä/sääntöjä niin otetaan mielellään vastaan
SoriTunnen itseni rasitteeksi palstalla, kun en ole päässyt vielä yhdenkään alan kirjan pariin, kun en asu suomessa - toukokuussa kun tulen Suomeen on eka mahdollisuus hakea kirjallisuutta.