fiftari kirjoitti:
Mietin tässä että mikähän olisi lähimmäs totuutta...Kalorilaskuri.fi mukaan kulutukseni olisi siinä 1700kcal päivässä, kun taas tämän
http://www.health-calc.com/diet/energy- ... e-advanced mukaan se olisi siinä pikkasen yli 2000...tietnkään ei voi laskea kalorintarkkaan mitään, mutta jotain osviittaa olisi kiva saada. Nyt olen pyrkinyt sellaiseen 1600-1700kcal/päivä ja varsinkin iltaisin on nälkä ja tekee mieli napostella. Pari-kolme kiloa voisi tippua, tai ainakin kroppa kiinteytyä. Olen 153cm/52kg
Kalorilaskurin mukaan mun kulutus olisi 1500 kun taas todellisuudessa 1500kcal on mun koomakulutus. Todellinen kulutus on siis itselläni n. 1,2-1,3x1500kcal. Laske tuolta ylhäältä oma koomakulutuksesi ja laske sen mukaan peruskulutus (1,3x jos et harrasta aktiivisesti liikuntaa ja enemmän jos harrastat). Älä syö liian vähän koska sun ei todellakaan tarvitse pudottaa painoa (kroppa kiinteytyy ilman kilojen putoamista).
Kalorilaskuri antaa kaikille liian pienen kulutuksen ja monella se aiheuttaa sen että ajautuu säästöliekille ja kituuttaakin pitkään siellä maksullisessa kalorilaskurissa kun painon pudotus on suuuper hidasta (tai pysähtyy kokonaan)... (oma mielipide).