karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-23 22:34:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-04-28 13:24:15 
Poissa
sintti
sintti

Well..
Mä olen vihreääkin vihreämpi karppi :wink: .Mä hurahdin oikeestaan vasta viimeisen neljän päivän aikana tähän,kun olin "lentoemännän dieetillä"( eli neljän päivän dieetti joka sisältää tarkat määrät seuraav.ruoka-aineita
-aamuisin musta kahvi+0,5greippi
ja vaihdellen eri päivinä seuraav.ruoka-aineet:
tonnikala,salaatti,tomaatti,kurkku,selleri,ananas,broileri,täyslihapihvi ja vihr.pavut)
Okei,kilo päivässä lähti niinkuin luvattiin,ja tulee varppina nopeasti takasin,mutta..
Samalla ehdin sitten ajatella normaaliakin enemmin syömisiäni ja ruokaa ja tavata erilaisia diettejä,ja tää karppaus oikeesti kolahti.

Mä en ole vars.ylipainoinen--pituutta on 167cm ja painoa nyt 59,8,mutta elokuussa häämöttää häät ja ikinä ennen ei ole ollut motivaatiota laihtua näin paljon kuin nyt.
Mä mätän normaalisti ihan sairaasti leipää ja syön juuri pastaa ja perunaa,mutta tämän lentoemo-dieetin aikana(joka käsittääkseni perustuu myös vähähiilariseen ruoka-valioon)olen valmistautunut ajatukseen,että voisinpa kokeilla ihan Atkinssiakin samaan syssyyn:P .
No tämä oli edellisen dieetin jälkeinen eka päivä ja kävin jo lähikaupassa etsimässä ´sopivia eineksiä seuraavaan..Mun into kyllä lopahti kun luin pakkausmerkinnöistä,että kaikissa niissä pikkukaupan tuotteissa oli hiilareita, koko lihatiskin anti ui erilaisisssa marinadeissa..ja menin ihan sekaisin..joten pilasin hyvän Atkinssi alun ja söin nälkääni jauhelihapihvin johon olin heittänyt päälle korppujauhoja ja lisukkeena wokkivihannneksia joissa olikin sitten maissia.Suutuspäissäni sitten söin Marianne karkinkin :lol: :oops: ..Okei,ehkä perehdyn sitten asiaan tarkemmin,mutta ei kellään olisi antaa "valmista ostoslistaa+menyytä"14:sta päivälle..onnistumisprosentti ois varmempi
ja olisin tod.kiitollinen avusta :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 13:47:09 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Täältä et saa valmiita toiminta ohjeita, vaan kyllä se on itse mietittävä, ja mielellään, jos viitsit lukea aiheesta opuksen, niin saat perusasiat selviksi.
Ota työn alle vaikka: Antti Heikkilän hyvän olon keittokirja tai Varpun ja Ilkan Laihdu ilman nälkää...tai atkinsin uusin (kaksi viimeisintä mainittu sivun ylälaidassa)

Tyylejä on täällä monenlaisia :D

Huomautan ihan piruuttani vielä, että tuolla mainitsemallasi dieetillä ei ole mitään tekemistä lentoemäntien kanssa, mutta havaintoni mukaan monet "emot" toteuttavat alakarppia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 14:27:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse ostan paljon esim. maustamattomia broilerin- tai naudansuikaleita. Heitän ne pannulle ruskistumaan, sitten vaan sekaan kasviksia oman maun mukaan (itse tykkään esim. paprikasta paljon), mausteita jne. Tykkään myös kaalista, joten olen pannulla vaan ihan paistanut kaalia ja jauhelihaa, oliiviöljyssä. Sekaan mausteita.
Ostan myös broiskun filettä, laitan uuniin sen, ja sitten vaan salaattia sen kanssa. Salaattiin käytän usein tomaattia, lehtisalaattia, kurkkua ja fetajuustoa.
Kukkakaaligratiini on sikahyvää. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 15:35:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toi ”lentoemo”-dieetti on ihan hyvä aloitus alakarppaukseen. Tosin se on enemmänkin proteiinidieetti. Voit jatkaa siitä alakarpiksi. Vaihda aluksi puolikas greippi marjoiksi. Marjojen kanssa vot syödä nokareen kermaviiliä tai kerma-rahkaa. Salaatteihin voi lisätä oliiviöljyä, samoin paistella lihat öljytilkassa. Ananas on liian sokerista, ota sen tilalle vaikka kesäkurpitsaa. Siihen yhteen vihannesillalliseen lisää nokare voita kuumiin vihanneksiin. Tomaatti on painavaa, joten sitä ei kannattaisi syödä ihan niin paljoa. Vaihda se kurkkuun, kesäkurpitsaan ja kaaliin. Luumu on myös sokerista, joten syö tilalla marjoja (niissäkin on runsaasti hiilareita, mutta myös runsaasti tarpeellisia vitamiineja).

Painonputoaminen loppuu, jos teet heti suuren muutoksen joka aterialle. Etene vähitellen. Ja hanki joku alakarppikirja, että tiedät, mitä kannattaa syödä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 21:57:53 
Poissa
sintti
sintti

Ooolrait..kiitos kaikille vastanneille :arrow: Tää on ihana paikka,olette ihania ihmisiä :P !
Just jotain extrakonkreettista opastusta mä tarvinkin.Mä olen liian mustavalko-ihminen,kaikki tai ei mitään,eli haluan tuloksia heti ja sitä kautta muuttaa syömistottumuksia :roll: ..
Nyt mulla on vaan sellanen pelko,että mä pystyn aina esim.neljä päivää noudattamaan alakarppauslinjaa ja sitten tulee joku "vahinko"repsahdus ja sen jälkeen iskee epätoivo,että kaikki on pilalla..
Eli jos joku vielä viitsii vastata--onkohan tästä pitemmän päälle haittaa vai hyötyä,jos homma jatkuu tälläsellä pari päivää hillitöntä diettausta ja sitten repsahduspäivä--Kertyykö hiilarit jotenkin elimistöön useammaksi päiväksi?tai siis olisko tässä mun laihdutusprokkiksessa joku soveltuvampi keskitie,etten mä nyt paisu häiksi pekonilla ja rasvalla ja yhdellä "hiilaripäivällä"viikossa-linjalla???
Kukaan ei varmaan ymmärrä tätä suoltamista,koska putosin jo itsekin :wink: .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-29 09:12:57 
Poissa
heikoinlenkkikarppi
heikoinlenkkikarppi

Juu kyllä tuo hiilaripäivä kerää painoa useammalle päivälle, nimim. kokemusta on!
Mulla kestää noin kolme-neljä päivää tiputtaa hiilaripäivästä kerätty turvotus joten on niinkun yhtä tyhjän kanssa :roll:

Terppa: SuSu, vieläkin rypee hiilarihelvetissä... Mut lupaan että kyllä mä kohta nousen seisomaan, kunhan nyt tässä elimistö ilmottais että onkos se pieniin päin vai ei! Joo... tekosyitä on aika paljon..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-29 09:26:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Samma här! Kyllä hiilareitten nassutus näkyy monta päivää. Viime viikonlopun mussutusnestekertymä alkaa vasta nyt hävitä! En kyllä syö hiilareita taas tosi pitkään aikaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00