karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-27 00:56:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-04-28 14:28:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tällainen tyhmä noviisikysymys...:

Hain juuri Finelistä sokerittoman (sorbitolilla makeutetun) suklaan tiedot, ja epäilen että tämä kuulostaa nyt liian hyvltä ollakseen totta; imeytyvää hiilaria oli ihan muutama hassu gramma......??? Tarkoittaakos tuo nyt ihan sitä miltä se kuulostaa?

Mistähän tuollaista sorbitolilla makeutettua suklaata mahtais löytyä? En oman ruokakaupan hyllyltä muista bonganneeni kuin fruktoosisuklaata. ja jos tääl sattuu olemaa porilaisii karppei :D , niin osaisko joku neuvoa missä kaupassa tuollaista vois olla? Sokoksella ehkä??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 14:41:03 
Sokeritonta suklaata on esim. se Brunbergin pieni levy ja sitten esmes sellassia konvehteja löytyy ainakin siljan laivoilta ja joulumyynnissäkin olen nähnyt ihan marketissa. Brunbergin suklaata en ole edes maistanu. Ongelmanahan noissa tekosuklaissa on se, että ne sisältävät makeutusaineena polyoleja. Ei tarvitse kovinkaan paljoa niitä mupeltaa, niin masu alkaa pöristä ja kaasutin toimia. Joten suosittelen mielummin syömään vaikka ihan tavallista, mahdollisimman tummaa suklaata - kohtuudella. Morriganin mascarponepallot on kanssa tosiherkkua suklaan himoon. Itse taasen tein juuri Fazerin 70%:sta tummasta suklaasta kookossuklaata sillä lailla, että sulatin suklaan ja lisäsin siihen 50 grammaa kookoshiutaleita ja ison lorauksen kookoskermaa. Levitin leivinpaperille ja törkkäsin jääkaappiin. Siitä sitten voi muutaman palasen murtaa suklaan himoon näin kun ollaan taas tässä vaiheessa kuukautta. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 16:37:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Perskuta, tota Brunbergiahan piti heti ostaa kun Sokoksesta löytyi, ja kuten arvata saattaa niin koko levyhän sitä meni kerrasta :oops:
Kaasuuntumista odotellessa........

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 16:48:31 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minusta on parempi ostaa kunnollista prosenttisuklaata sokereineen kaikkineen, ja syödä sitä hillitysti pari palaa, sen mitä houkuttavatkin.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 16:53:54 
Poissa
sintti
sintti

Mirka kirjoitti:
Minusta on parempi ostaa kunnollista prosenttisuklaata sokereineen kaikkineen, ja syödä sitä hillitysti pari palaa, sen mitä houkuttavatkin.

Niin jos omaa mielettömän itsekurin.
Mä olen ainaskin vhh-ruokavaliolla koska mulla pettää itsehillintä heti kun sokeria pääsee huulteni välistä :oops: !
Olen kokeillut kaksi kertaa prosenttisuklaata ja tulos on ollut ahmiminen eli eikun Heikkilä suklaata napaan vaan :lol: .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 16:58:12 
patih kirjoitti:
Mirka kirjoitti:

Niin jos omaa mielettömän itsekurin.

Mulla ei ole mitenkään mieletön itsekuri, mutta saan pysäytettyä prosenttisuklaan syömisen yhteen palaan, kun haudutan itselleni teekupposen valmiiksi. Yhden suklaapalan jälkeen suklaalevy kaappiin ja teekupin kanssa olohuoneeseen Kauniista ja rohkeista nauttimaan. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 20:29:18 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

:D - Joo, tai makeuttamattoman, väkevän, vanhoutenista keitetyn kaakaon! :wink:

No eikun, yksilöitähän tässä kaikki. Ja kaikki karppitiet johtavat Roomaan.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-29 08:13:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tuliko suklaasta paljon vaaleampaa kun lisäsit siihen kermaa? Mites pelkkä kookoshiutaleiden lisäys, onnistuisko sellanen vai kärsiikö suklaan rakenne jotenkin? Eikö leivinpaperille oo hankala levittää, vai onko se sopivan tönkköä ettei valu tai tule liian ohutta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-29 08:14:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Niin tuo edellinen kyssä on Nistille! :D

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-29 08:28:43 
Enilja kirjoitti:
Niin tuo edellinen kyssä on Nistille! :D

Joo, mä olen tehnyt molemmilla tavoilla. Ei se kookoskerma kauheasti vaalenna sitä suklaata, mutta antaa lisää hyvää makua ja pehmentää rakennetta. Mutta tosiaan, pelkillä kookoshuitaleillakin toimii. Rakenne ei ole tönkköä, koska hiutaleet sekotetaan sulaan suklaaseen ja siksi se on ihan helppo sitten leivinpaperille levittää.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00