Aloittelija on jälleen anomassa kokeneempien mielipiteitä ja neuvoja.

Pahoittelen jo etukäteen pitkää viestiäni, toivottavasti joku jaksaa lukea sen loppuun.
Taustatietoja: Olen just vähän aikaa sitten aloittanut. Paino vähän vajaat 100 kg, pituus 162 cm. Liikun (vielä) niin vähän kuin kehtaan.
Jokin tässä päivässä meni pieleen. Auttaisitteko arvioimaan, mitä oikein tapahtui.
Aamiaiseksi söin 2 viipaletta täysjyväruisleipää. (Kuten olen
täällä kertonut, tuskailen vielä tämän ruisasian kanssa.) Päällä muutama viipale maksamakkaraa, keitetty kananmuna viipaleina, kermajuustoa pari siivua, salaattia ja kurkkua. Paljon vettä. Vähän jäi pöllähtänyt olo, mutta ei sellainen aivokuolemaväsymys, joka hiilariaterioiden jälkeen on aina painanut päälle. Nälkä pysyi poissa neljä tuntia. Ihan hyvä mulle, sillä ennen kiljuva nälkä on iskenyt noin 15-30 minuutin kuluttua viimeisestä suupalasta.
Lounaaksi oli vuorossa wokattuja vihanneksia (porkkana, parsakaali, kesäkurpitsa) ja naudanpaistijauhelihaa. Pari viipaletta oliiviöljyssä paistettua pekonia. Kurkkua ja salaattia. Vettä. Jauhelihaa oli aika vähän, ehkä vähän alle 100 g.
Noin tunnin päästä iski karmaiseva nälkä. Sellainen
voisin syödä hevosen poikineen -nälkä. Menin paniikkiin. Oli pakko saada jotain. Sekoitin rahkaan mustikoita, mantelirouhetta ja lorauksen kermaa. Söin. Maha tuli liian täyteen ja samalla oli kuitenkin nälkä, silmät seisoivat päässä, väsytti niin pirusti. Oli pakko ottaa torkut, jotta en ois juossut suklaata ostamaan.
Illallinen menikin sitten ihan hyvin. Reilusti voissa paistettua lohta, reilusti oliiviöljyssä paistettuja vihanneksia, salaattia, kurkkua ja pinaatti-kermakastiketta. Vettä. Illallisesta on nyt yli neljä tuntia. Ei ole yhtään nälkä eikä yksikään mieliteko ole iskenyt päälle.
Sitten kysymykset: Mitä luulette, olenko päätellyt oikein, kun oletan kaiken johtuvan siitä, että söin lounaaksi liian vähän protskuja? Jos jauhelihaa ja/tai pekonia ois ollut enemmän, nälkä ois tullut myöhemmin enkä olisi ajautunut tuohon rahkavälipalaan. Ja oliko rahkatujauksessa liikaa hiilihydraattia, kun se väsytti niin, että taju läks kankaalle (päiväunet)? Kommentteja? Neuvoja?
Suuresti kiittää hän.