karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-03 23:16:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-07-30 15:04:09 
Poissa
sintti
sintti

Heips kaikille!
Mä olen ihan ihan uus tuttavuus näissä porukoissa, eikä tsemppaus olis pahitteeks!!! :D
Olis ihana, jos jaksaisitte auttaa minut alkuun.. kaikista eniten kiinnostais tämmönen "gallup" muotoinen kysely, että paljonko syötte hiilareita päivässä..
Atkinsin ohjeilla olen aloitellut.. ja ei mitään valitettavaa!!! painoa olis tiputettavana semmoset 10kg.. eli ei mitenkään "valtavasti" (paits mulle se on huge luku!!!!)
Mutta tsemppiä pliis!!! myös teille muille täältä päin!!! :wink:
-Ansku-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-30 15:19:56 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Aika vaihdellen noin 30-70, en yleensä laske.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-30 18:28:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

On liikkunnu 20-40 grammassa, mutta en laske noita (laskennu vaan kalorimääriä aina sillon tällön ja samalla tulee nuo hiilarit laskettua). Nyrkkisääntönä oon pitänny, että en syö mitään missä on sokeria/valkoisia jauhoja (no en voi syödä viljoja ollenkaan, joten jauhot on eliminoitu sillä). Valmiista tuotteista katson, että ei ole lisättyä sokeria esim. glukoosia.
Marjoista en ole kieltäytynt, koska ovat sen verran terveellisiä, mutta hedelmät olen jättänyt näin alussa pois (kolmas kuukaus just alko), koska halusin saada makutottumuksiani pois makeasta. Otan hedelmiä mukaan sitten kun olen lähempänä tavoitepainoani (BMI 29-> BMI 26,9, eli ei kauheesti olis matkaa tuohon normaalipainoon).
Pieni korjaus tuohon, että en syö mitään missä on sokereita: saatan ottaa 70%:sta suklaata yhden palasen kerran-kaksi viikossa (noin 10 grammaa).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-31 08:41:43 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ensimmäisen vuoden hyvin samoilla linjoilla kuin edellinen. Kotimaisia omenia (omia puita pihassa) olen syönyt kuitenkin satokautena eli puolisen vuotta hyvinkin 2-3 päivässä. Niissä on kanssa noita hyötyaineita kovasti, etenkin kuorissa.

Tein juuri taulukon esimerkkipäivästä, johon sisällytin kaikki mahdolliset toistuvat hiilarit samaan päivään, mm. 200 g omenaa, 30 g manteleita, 4 dl maitoa, 25 g maitosuklaata + vihanneksia, ja tulos oli 52 g. Eli tyypillinen päivä saattaa jäädä ehkä puoleenkin tuosta, vaikka olen ylläpidolla.

Oma epäilyni saa edelleen vahvistusta: Jos jättää varsinaiset sokerituotteet, viljan, perunan, riisin kokonaan pois, tuskin tarvitsee kummemmin laskea. Jopa hedelmiä ja suklaata voi ottaa varovaisesti mukaan. Toinen asia on, jos haluaa koulia makuaan. Se ei ole ollenkaan haitaksi. Ensimmäisen vuoteni vedin itse tiukkaa linjaa myös esim. lisätyn sokerin ja glukoosin kanssa. Nyt tuntuu, että siedän niitä paremmin, vaikka erittäin satunnaista se on nytkin.

Isoilla maitomäärillä, banaaneilla ja kuivatuilla hedelmillä sitten saa rajoja rikottua kyllä.

ViestiLähetetty: 2004-07-31 10:40:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

AhmivaAnsku kirjoitti:
kaikista eniten kiinnostais tämmönen "gallup" muotoinen kysely, että paljonko syötte hiilareita päivässä..

73,2_19,9_22,5_32,5_59,4_35,5_20,9_195,2_42,5_57,4_45,4_102,3_24,1_24,1_25,9

eli pari Atkinsin sallimaa tunnin pikasyöpöttelyäkin on mahtunut kuvioon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 20:16:33 
Poissa
sintti
sintti

Vitsi!
Hauska kuulla, että ootte luonu ihan oman "metodin".. ja pienenä tarkennuksena vielä.. olette siis myös laihtuneet?!? sikasiistiä!!! :D
tuossa yhdessä tekstissä oli maininta kaloreista.. kuinka moni laskee myös niitä? (koska olen saanut kuvan, ettei ainakaan atkins paljoakaan kiinnittänyt niihin huomiota) vai olenko täysin väärillä jäljillä?!?

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-01 21:01:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Muutamana päivänä olen laskenut kaloreita (lähinnä uteliaisuudesta) ja tarkistuksia tulee varmasti tehtyä jatkossakin, mutta pääsääntöisesti en laske kaloreita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-02 11:49:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Noin puoli vuotta on päivittäinen syöminen ollut tällaista:
Proteiinia 120 g
rasvaa 80 g
hiilihydr. 20 g
kuitua 30 g

Yhteensä noin 1300 kaloria.

Välillä paino putoaa ja välillä pysyy pitkään samassa.
Olen oikeastaan nyt jo normaalipainossa :
pituus 161 cm
paino 58 kg kotivaa'alla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-02 12:18:15 
Poissa
sintti
sintti

Moikka.
Mä oon nyt viikon harppuillu ja en oo laskenu kertaakaan hiilareita tai muitakaan. Oon vaan tosiaan jättäny kaikki huonot hiilarit pois ja ihan huolettomasti syöny kaikkea muuta. Alkuun oli pienoinen "kammo" rasvaa kohtaan, tyyliin et miten ihmeessä sitä voi syödä vaan huoletta lihomatta, mut enään ei ku olokin on mitä mainioin. Oon kirjannu kaikki mitä syön ylös ja siit on sit helppo kattoo jos ei mitään tapahdu et pitäiskös jotain tehä asialla, mut veikkaisit et päivän hiilarit menee nippa nappa 20g. Siis tosiaan, eilen naurettiin miehen kans et mitäköhän porukka sanoo sit töissä ku näkee mitä lappaan lautaselle, kuinka paljon ja viel laihdun :o Muutenkin ei oo koskaan ollu näin hyvä olo, ei väsytä enään kokoajan, pienen yövalvottajan kans se oli SE ainainen ongelma, mut ei enään. \:D/ Hymyillen voi käydä jopa nukkumaan, ei stressiä mistään ja en varppina palaa enään takas entiseen :D

Sorppa, nyt meni hieman aiheen sivusta mut oli pakko hehkuttaa :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-02 13:17:56 
Poissa
sintti
sintti

Voi vide!!
Toi hehkutus oli ihan hyvästä! tulee vaan lisää puhtia! Mullakin oli tänään aamulla semmonen olo, et luoja! kello on 7 ja mä oon pirtee kun peipponen!! (oon TOSI aamu-uninen) mä oon nyt pari viikkoo katellu tosi tarkasti paljonko niitä hiilareita tulee syötyä.. eikä oo kyllä tullu kertaakaan yli 25g/päivä.. muuten oon jättäny kalorit sun muut laskematta.. pitäisköhän harkita muutamana päivänä laskevansa??
Eräs toinen asia kanssa vaivasi mieltäni.. että voikohan niitä "ylimääräsiä" hiilareita kuluttaa samalla tavalla kuin kaloreita...? hölmö kysymys mutta auttakaa!! :shock:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-02 21:06:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei ole tullut laskettua. Päätin vain jättää valkoiset jauhot, perunan ja sokerin pois ruokavaliosta.
Kaikki muu on sallittua, tosin ei tule paljon muita hiilarilähteitä kuin vihanneksia ja hedelmiä syötyä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00