karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-27 11:21:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-05-09 10:02:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eli ongelma on tämä. Nyt olisi tarkoitus aloittaa koko perheen voimin (minä ja mies, ja vauvan pitäisi syntyä kuukauden sisällä) terveellisemmät elämäntavat. Kumpikin meistä on olleet lapsesta asti pullukoita, ja nyt alkaa olemaan viimoset hetket että ei siirretä meidän lihapiirakanmöyssytystä seuraavalle polvelle.

Miehellä ylipainoa joku 50kg, mulla 40. Ainoa ongelma vaan on tuo syntyvä lapsi, koska en tahtoisi meikäläisen myrkkyvarastoja siirtää imetyksen kautta yhtään eteenpäin. Eli pitäisi pystyä pitämään paino omalla kohdalla aikalailla samoissa lukemissa, tai ainakin rajoittaa sen putoamista maks. kiloon kuussa. Miehen taas olisi tarkoitus aloittaa tuo kilojen karisteleminen heti.

Pystyykö siis karppiruoalla pitämään senverran "epäterveellisen" tason, että saa läskinsä säilymään? Entä kuinka pitkän karttakepin tarviin, että saan miehen näpit pysymään poissa mun kokojyväleivästä ja hedelmistä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 10:06:03 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Selviää vain kokeilemalla. Voisikohan ajatella, että jos syöt runsaasti hyvälaatuista rasvaa, niin se sulattamasi varastorasvan osuus pienenee ja siten myrkyt ikäänkuin laimentuvat?

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 10:40:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Neuvola ja imetystukilista ainakin antavat siunauksensa imetysaikaiselle laihdutukselle, joka on luokkaa 0,5-1 kg/viikko. http://www.lapsiperhe.net/imetystukilista/faq/paino.php Minä aloitin hyvähiilarisen ruokavalion kun vauva oli hieman alle 3 kk vanha (nyt reilut 6 kk) ja siitä asti painoa on pudonnut 12 kg, eli aivan noissa rajoissa.

Koska aiot imettää, ei ehkä senkään puolesta kannata hiilarimääriä laskea kovin alas. Minulla on ollut normaalisti 40-80 g/vrk, ja sillä määrällä maitoa on riittänyt puolen vuoden täysimetykseen. Maitotuotteita olen syönyt kutakuinkin rajoittamattomasti ja herkutellutkin jäätelöllä sekä syönyt tummaa suklaata aika paljon. Eli hyvin armollista hyväkarppailua aina ruoka- ja hiilarimäärää lisäten jos on tuntunut että paino laskee liikaa tai maitoa ei tule riittävästi.

Karppailussa on se hyvä puoli, että vauvan kanssa jaksaa paremmin. :) Minulla on unentarve vähentynyt huomattavasti ja pinna pidentynyt, minkä vuoksi tämä vauva-aika on ollut todella mukavaa ja helppoa. ;)

ViestiLähetetty: 2005-05-09 10:47:35 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

FreakyBoo kirjoitti:
Pystyykö siis karppiruoalla pitämään senverran "epäterveellisen" tason, että saa läskinsä säilymään?

Läskihän säilyy kun syöt tarpeeksi paljon, oli sitten noudatettu ruokavalio ihan mikä tahansa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 12:48:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos tandemi :D

Eli ei tarvii niin paljoa ressata vaikka vähän tippuiskin. Kuulostaa ihanalta myös toi energian lisääntyminen :wink:

Mites noi maitotuotteet? Eli ihan maitoakin, vai sitten enemmän noita rahkoja ja maustamattomia jugurtteja? Toi rasvattoman kittaaminen loppuu ainakin, vaihtaa sen sitten hapanmaitotuotteisiin tai tavan luomumaitoon..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 12:55:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

FreakyBoo kirjoitti:
Mites noi maitotuotteet? Eli ihan maitoakin, vai sitten enemmän noita rahkoja ja maustamattomia jugurtteja? Toi rasvattoman kittaaminen loppuu ainakin, vaihtaa sen sitten hapanmaitotuotteisiin tai tavan luomumaitoon..

Minä juon päivässä pari lasia kevytmaitoa ruokajuomana, napostelen aika ison köntsän Oltermannia, iltapalaksi monesti 100g raejuustoa ja rahkaakin syön normaalisti päivittäin. Lisäksi kermaa ja smetanaa yms. ruuanlaittoon. Jäätelöä viikonloppuisin spesiaaliherkkuna. Mä en uskalla imettäessä rajoittaa maitotuotteita että varmasti saan tarpeeksi kalsiumia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 12:58:59 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Samoilla linjoilla täälläkin. Maustamatonta A-jugurttia tai G-piimää olen juonut enemmän kuin suoraa maitoa, että saa samalla noita hyötybakteereita.

ViestiLähetetty: 2005-05-09 13:34:47 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

FreakyBoo kirjoitti:

Pystyykö siis karppiruoalla pitämään senverran "epäterveellisen" tason, että saa läskinsä säilymään? Entä kuinka pitkän karttakepin tarviin, että saan miehen näpit pysymään poissa mun kokojyväleivästä ja hedelmistä?

Kyllä pystyy.

Miksi sen tarvitsee olla epäterveellinen karppi? Terveellinen täysiverinen ketokarppauksin on aivan mahdollinen. Huolehtii ainoastaan sen että ravinto on monipuolinen ja isokalorinen. Ei se tarvitse mitään muuta. ainoa hankaluus on se että jos ketogeeninen tmv alakarppi vähenää ruokahalua on siitä huolimatta syötävä sen verran ettei mainittavaa omista varastoista käyttöä tapahdu. Rasva (riittävä) ravinnosta blokkaa oman varastorasvan käytön sillätavoin että oma rasvakudos vähenisi, sitäpaistsi rasva-aineenvaihdunta on aina jatkuva prosessi kulutetaan sitä varastosta tai ei. Ei se siellä nytkään paikallaan ole vaikka se siltä näyttäisi. Se on pelkkää urbaania legendaa etä se paikallaan siellä rasvavarastossa makaisi ja laihdutettaessa sitten lähtisi liikkeelle vasta.

Se painon ylläpitö on juuri niin yksinkertainen asia. Normaali ketokarppi terveelinen monipuolinen ja rasvaa niin paljon ettei omista varastoista vähennetä eikä lisätä. Huomaa tässä kohden ehdottomasti riittävä proteiinimäärä. Elimistö on erikoistúnut varastoimaan ja varastojen ylläpitämiseen, se on siksi niin todella helppoa. Hiilihydraatisekoiluja en suosittele oltaessa runsasrasvaisella ravinnolla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 13:45:23 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

No miksei tuohon tilanteseen toisaalta sitten sopisi rauhallinen pudottaminenkin, vaikka kilo tai kaksi kuukaudessa? Se parantaa oloa ja auttaa jaksamaan, pikkuisen hoito on rankkaa puuhaa ilman ylimääräistä taakkaakin! Pappa miettii tuota oma 40 kg + vauvan 5, pian 10 kg eli käytännössä 50 kg painoista reppua, joka haluaa olla koko ajan sylihoidossa/jotenkin käsissä pyöriteltävänä 16 h vuorokaudessa 7 päivää viikossa naisihmisen voimilla. On siinä meinaan punttista siinä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 15:00:17 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Mirka, en suositellut painon ylläpitoa. Vastasin kysymykseen onko se mahdollista.

Täsmennänpä nyt sitten tämän kantani. En näe mistään syytä sille etteikö painoa voisi pudottaa kohtuullisella nopeudella terveellisillä menetelmillä. Se saattaisi olla aivan hyväksi ja perusteltua.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00