karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-27 05:29:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: aloittelia kaipaa jeesiä
ViestiLähetetty: 2005-05-09 19:14:39 
Poissa
sintti
sintti

eli olen tänään maanantaina aloittanut tuon atkinssin laihdutus kuurin vaikkakin minulla ei ole yhtään kirjaa aiheesta. joten mietin kun täällä on erillaisia ruoka ohjeita niin mistä mä saan selville mitä mä voin syödä kun siinä atkinssissahan oli se 20g raja päivässä. entäs mitäs jos jää alle se 20 g päivä onko hyvä vai paha ??? sitten vielä semmoinen että kun tekee hirveesti mieli jotain hyvää niin onko mitään semmoista jota voin ihan huoletta syödä. ja sitä olen miettinyt että aamulla kun söin paistettuja munia ja bekonia niin voiko syödä niin paljon kun jaksaa vai onko siinäkin joku raja. toivottavasti joku voi auttaa kun olen opiskelija eikä ole rahaa ostaa tuota kirjaa :( (jos jollakin olisi myynnissä atkinnssin laihdutus kirjaa myynnissä (suomi) niin lähetä vaik mailia niin katsotaan riittääkö rahat :D colazo@hotmail.com
kiitoksia jo etukäteen heille jotka osaavat minua auttaa. ja tietysti kaikille muillekkin laihduttajille tzemppiä.t . colaazio

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 19:58:21 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Nou hätä. Pistä kirjoista varaukset kirjastoon. Tässä vaiheessa riittää, että unohdat lisätyn sokerin, viljan ja perunan, syöt lihaa, kalaa ja vihanneksia, etkä kammoa rasvaa. Lue wiki ja aloittelevan karpin opas.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 19:59:38 
Poissa
sintti
sintti

Itse olen miettynyt samaa, eli tarviiko Atkinsin dietillä laskea kaloreita? Tosin onhan "vaikeaa" syödä yli 2000kcal lihaa ja kasviksia, mutta silti mietityttää. Tosin tyttöystävällä nuo kalorit tulevat helpommin täyteen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-09 20:05:07 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Useimpien ei tarvitse ketogeenisellä laskea kaloreita. Itse laihdutin nykymittoihini laskemati. Mutta, emme ole samasta puusta veistettyjä, joillakin nälänhallintamekanismit eli niiden puute vaatii vielä senkin.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2005-05-12 15:34:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

colazo kirjoitti:
eli olen tänään maanantaina aloittanut tuon atkinssin laihdutus kuurin vaikkakin minulla ei ole yhtään kirjaa aiheesta. joten mietin kun täällä on erillaisia ruoka ohjeita niin mistä mä saan selville mitä mä voin syödä kun siinä atkinssissahan oli se 20g raja päivässä.

Olisikohan mahdollista, että aloittelisit siten kun olet saanut selville vaikka ihan perusteet tästä ruokavaliosta? Ei millään pahalla, mutta on paljon suurempi mahdollisuus onnistumiseen, kun tiedät mistä on kyse. Lueskele vaikka tätä palstaa läpi, jos et kirjoja saa heti käsiisi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-12 16:22:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo, ei niitä kirjoja ole pakko ostaa, kirjastosta löytyy yhtä sun toista ja täällä netissä on valtavasti tietoa. Tällä palstallakin jo ihan riittävästi.

Ja onko sen pakko olla Atkins? Muitakin versioita hiilihydraattitietoisesta ruokavaliosta on. Minä en ainakaan laskemisista tykkää, ja hyvin olen ilman niiden 20 g hiilareiden vahtaamista pärjännyt. Kaloreiden laskemista olen alkanut vähän miettiä vasta nyt, kun 25 kg on kadonnut ja loput 10 kg eivät haluaisikaan irrota. Todennäköisesti keksin siihenkin jonkin muun keinon.

Huomasitko etusivulta osion karppilinkit? Sitten on kirjallisuusjuttu, wikissä aloittelijan opas jne. Ja haku-toiminnolla saat esiin mitä vain mieleesi juolahtaa - tosin aikaa siihen ketjujen kahlaamiseen menee.

Tuntuu vähän hurjalta ensin aloittaa ja sitten perehtyä asiaan, mutta minulta se kyllä kävisi myös - olenhan varsinainen Hosu-Reetta. En kyllä suosittele, voi mennä puihin tai pipariksi, eikä se ole kivaa tai vaaratontaakaan, kun on kuitenkin syömisistä kyse.

Mirkan ohje on oiva: " Tässä vaiheessa riittää, että unohdat lisätyn sokerin, viljan ja perunan, syöt lihaa, kalaa ja vihanneksia, etkä kammoa rasvaa." Ja luet, vaikka ahmimalla!

Siinä yksi juttu, mitä voi ahmia huoleti - kirjoja! Anteeksi, huono vitsi. Minä syön nälänsiirtoon juustoa tai leikkelettä - tai kukkakaalia.

ViestiLähetetty: 2005-05-13 14:01:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kevennän hiilarikuormaa nyt viikonlopulla ja maanantaina alkaa "kunnon" karppaus. Muuta tietoa kuin tämä palsta minulla ei ole. Toivon saavani vastauksia kysymyksiini ja tukea. Olen varsinainen hiilari hotkija :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-18 08:18:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Halojatahalloo!
Aloitin myöskin maanataina 9.6. Olin kokeillut Montya noin kolme vuotta sitten, mutta se todellakin jäi kokeiluksi. Nyt ajattelin että jotain tarttee tehrä. No nyt on puolitoista viikkoa mennyt ...menestyksekkäästi. Täytyy myöntää että helpommin kuin olisin ikinä kuvitellutkaan. Olen kuitenkin aina ollut varsinainen himopallo. Kaikki menee minkä kiinni saa. Kolme tuntia syömisestä alkaa kädet täristä ja läheiset saavat kärsiä kiukuttelusta. Olen tasaisin väliajoin yrittänyt laskeskella pisteitä....palelee koko ajan...HURRR. Ei kivaa!
Mutta nyt.....Olo on kuin taivaassa. Hillitöntä nälkää en ole tuntenut sitten viime tiistain. Jos tuntuu että nälättää, eikä ruokaaika ole ihan vielä, viipale esim. juustoa helpottaa heti. Olen mielestäni pysynyt aika kivasti ruodussa...alle 20g hh/ vrk. Toivottavasti tämä tunne säilyy. Olen ihan innoissani. Käyn selailemassa näitä sivuja aina kun aika antaa myöten. Kivoja juttuja. Ja kannustavia. Elelen toivossa että painokin kääntyisi laskusuuntaan. Nyt puolentoista viikon saldo on -1,5 kg. Tuntuu epätodelliselta kun nälkää ei kuitenkaan tarvitse kärsiä. Käyn tietysti aika ahkerasti sauvakävelyllä. Noin 20-30km viikossa. Riippuu muista menoista ja lastenhoito järjestelyistä. Onneksi ovat jo aika omatoimisia ja tietysti kasvavat koko ajan.
Ollaan kuulolla.....
-ELÄMÄ ON-

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00