karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-05 10:17:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-11-06 06:08:39 
Poissa
sintti
sintti

eli olen syöny sitä 20g hiilareita päivässä ja kohta oon 2kk karpannu, eli ei kait siitä kauheesti oo haittaa jos välillä söis lähemmäs 30g ku tekee vaan nuudeleita sikana mieli ja mama nuuneleissa on 9g /100g keitettyjä nuudeleita?? ku kahviin laitan maitoo niin se menee väkisinkin yli ton 20 sit :D nii tai voihan sitä vaan sit 100g noita nuudeleita syyä mut mut... ei se riitä!! :lol: :lol: :lol: ainaski se 200g ku saa niin sit saa tyydytettyä hetkex nuudeli himon!! =) ja tykkään syyä niitä kuivanakin eli onkohan niissä kuivissakin sama hiilari määrä?? ja dipata johonkin, hyvä sipsin korvike!! :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2013-11-06 08:19:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nuudelit on ravintoköyhää ja sisältää nopeita hiilihydraatteja jotka ei kuulu vhh ruokavalioon. Enpä ole kuullut hiilarittomasta vehnästä...

ViestiLähetetty: 2013-11-06 08:46:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nuudelinhimo saattaa myös johtua siitä, että arominvahvenne natriumglutamaatti aiheuttaa riippuvuutta.

Olin itse nimenomaan nuudelikoukussa, vierotus vei pari-kolme viikkoa, sitten vasta lakkasi järjetön ja täysin näläntunteesta riippumaton himo Mama-pikanuudeleihin.

Eikö kannattaisi saman tien vierottautua?

Järjettömät himot asioihin, jotka selkeästi eivät ole terveellisiä, ovat usein merkki siitä että on ko. ruuan johonkin ainesosaan koukussa.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 09:36:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kuivissa nuudeleissa on noin 60-70 g hiilaria per 100 grammaa.
Ihan kuten muissakin venhä,- kaura- tai ruispohjaisissa makaroneissa ja pastoissa.

Keitetyissä nuudeleissa on finelin mukaan hiilareita 25g / 100g.
Mahtaisiko tuo 9g per 100g tarkoittaa olla valmiin ruoan hiilareita?
Siis sen keittomaisen kokonaisuuden eikä vain keitettyjen nuudeleiden.
Desi eli puoli juomalasillista keittoa ei tosiaan ole paljoa...

Ja joo, ihan se ja sama mitä teet tai valitset, mutta itselleen valehtelu ei kannata.
Enemmän oppii kun reilusti tekee mitä sitten tekeekin :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2013-11-06 09:49:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Nuudelinhimo saattaa myös johtua siitä, että arominvahvenne natriumglutamaatti aiheuttaa riippuvuutta.

Olin itse nimenomaan nuudelikoukussa, vierotus vei pari-kolme viikkoa, sitten vasta lakkasi järjetön ja täysin näläntunteesta riippumaton himo Mama-pikanuudeleihin.

Eikö kannattaisi saman tien vierottautua?

Järjettömät himot asioihin, jotka selkeästi eivät ole terveellisiä, ovat usein merkki siitä että on ko. ruuan johonkin ainesosaan koukussa.

On hankala ymmärtää, miten joku voi olla koukussa nimenomaan nuudeleihin. Ihan järkyttävää mössöä, joka maistuu kamalalta ja tuntuu inhalta suussa. Myös haju on kuvottava. Ehkä se sitten on jokin natrium glutamaatti tms, vaikka kyseistä ainetta on kyllä reilusti muissakin tuotteissa (samoin vehnää).

Miksi riippuvuus olisi tai on automaattisesti huono?

ViestiLähetetty: 2013-11-06 09:57:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä Ayahuasca:
Kun kyseessä on koukku, riippuvuus, jonka aiheuttaa arominvahvenne natriumglutamaatti, ei ollakaan koukussa siihen nuudeleiden makuelämykseen. Tosin laittamalla sekaan mungpavunituja ja juustoa pöperöstä saa ihan ruuan kaltaisen tuotteen. Söin vain kahta lempimakuani, muut Mama-nuudelit eivät maistuneet.

Kyseessä oli aikoinaan ainoa teollinen elintarvike jota söin siihen aikaan, eli ei ollut mitään muuta arominvahventeen lähdettä.
Juu, venhän gluteeni koukuttaa myös, koska se muodostaa ohutsuolessa opioidipeptidi eksorfiinia. Minun gluteenikoukkuni samoihin aikoihin kohdistui kuitenkin ruisleipään.

Kysytkö heroinistiltakin miksi riippuvuus on automaattisesti huono? :D

Riippuvuus on huono ruoka-aineisiin kohdistuvana, koska se saa syömään ruokaa, jota kroppa ei oikeasti halua, josta ei ole kropalle mitään hyötyä, vaan pikemminkin haittaa. Esimerkkinä vaikkapa eksorfiinikoukussa oleva nivelrikosta tai nivelreumasta kärsivä, jonka gluteeninhimo saa syömään gluteeniviljoja jotka aiheuttavat sinne niveliin sitä autoimmuunitulehdusta.

Natriumglutamaatti tekee ikäviä asioita mm. nälänsäätelylle. Lisäksi sain heti ns. kiinalaisen ravintolan syndrooman, eli naama turposi ja pää alkoi särkeä, jos söin päivässä enemmän kuin yhdet nuudelit.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 10:08:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä olin pitkään koukussa siihen hiivatin rahkaan. Ei enää riittänyt aamupalaksi rahka, vaan piti olla päivällä ja illallakin. Onneksi alkoi menee vatsa sekaisin, ni oli pakko rajoittaa.
Nyt jos syön aamulla rahkaa, syön vaan n 150g ja marjoja ja vähän kermaa. Kun ennen meni 3 kertaa 250g/pv. Se oli aika paljon.
Lakritsi myös himottaa mutta en uskalla ees pientä lakuu ostaa koska lakun himo iskee pahana, joten olen päättänyt olla ilman.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 13:07:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Hyvä Ayahuasca:
Kun kyseessä on koukku, riippuvuus, jonka aiheuttaa arominvahvenne natriumglutamaatti, ei ollakaan koukussa siihen nuudeleiden makuelämykseen. Tosin laittamalla sekaan mungpavunituja ja juustoa pöperöstä saa ihan ruuan kaltaisen tuotteen. Söin vain kahta lempimakuani, muut Mama-nuudelit eivät maistuneet.

Kyseessä oli aikoinaan ainoa teollinen elintarvike jota söin siihen aikaan, eli ei ollut mitään muuta arominvahventeen lähdettä.
Juu, venhän gluteeni koukuttaa myös, koska se muodostaa ohutsuolessa opioidipeptidi eksorfiinia. Minun gluteenikoukkuni samoihin aikoihin kohdistui kuitenkin ruisleipään.

Kysytkö heroinistiltakin miksi riippuvuus on automaattisesti huono? :D

Riippuvuus on huono ruoka-aineisiin kohdistuvana, koska se saa syömään ruokaa, jota kroppa ei oikeasti halua, josta ei ole kropalle mitään hyötyä, vaan pikemminkin haittaa. Esimerkkinä vaikkapa eksorfiinikoukussa oleva nivelrikosta tai nivelreumasta kärsivä, jonka gluteeninhimo saa syömään gluteeniviljoja jotka aiheuttavat sinne niveliin sitä autoimmuunitulehdusta.

Natriumglutamaatti tekee ikäviä asioita mm. nälänsäätelylle. Lisäksi sain heti ns. kiinalaisen ravintolan syndrooman, eli naama turposi ja pää alkoi särkeä, jos söin päivässä enemmän kuin yhdet nuudelit.

Et varsinaisesti vastannut kysymykseen. Tarkoitin, että ok, on glutamaattia. Sitä on myös esimerkiksi erinäisissä liemikuutioissa. Miksei siis liemikuutioiden käyttö ruuassa tyydytä tuota himoa ihan yhtä lailla. Miksi se on nimenomaan oltava niitä nuudeleita eikä jotain muuta, jossa on sitä glutamaattia?

En kysynyt miksi glutamaattiriippuvuus on huono. Kysyin miksi riippuvuus yleensä on huono, kuten totesit. Ymmärrän ajatuksen, että mikäli riippuvuuden kohde aiheuttaa enemmän harmia itselle kuin hyötyä (terveys, mielihyvä), niin riippuvuus on haitallinen. Mutta kysyinkin, miksi se mielestäsi automaattisesti on haitallinen?

ViestiLähetetty: 2013-11-06 13:14:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ayahuasca kirjoitti:
Et varsinaisesti vastannut kysymykseen. Tarkoitin, että ok, on glutamaattia. Sitä on myös esimerkiksi erinäisissä liemikuutioissa. Miksei siis liemikuutioiden käyttö ruuassa tyydytä tuota himoa ihan yhtä lailla. Miksi se on nimenomaan oltava niitä nuudeleita eikä jotain muuta, jossa on sitä glutamaattia?

En kysynyt miksi glutamaattiriippuvuus on huono. Kysyin miksi riippuvuus yleensä on huono, kuten totesit. Ymmärrän ajatuksen, että mikäli riippuvuuden kohde aiheuttaa enemmän harmia itselle kuin hyötyä (terveys, mielihyvä), niin riippuvuus on haitallinen. Mutta kysyinkin, miksi se mielestäsi automaattisesti on haitallinen?

Luulin vastanneeni, mutta väännetään nyt sitten vielä kerran rautalangasta:

Kun johonkin ruuan ainesosaan on riippuvuus, se yleensä ilmenee sitten, että on järjetön himo juuri siihen ruokaan, joka on itsellä ollut se tyypillisin kyseisen koukuttavan aineen lähde, josta on 'tottunut' sen annoksensa saamaan. Koska en nuudeliaikoinani käyttänyt mitään muuta teollista, enkä siis myöskään niitä liemikuutioita, en 'osannut' himoita muuta kuin pikanuudeleita. Jos en ole koskaan käyttänyt liemikuutioita tai tottunut käyttämään niitä, miten osaisin niitä himoita? Varmaan himo olisi niillä liemikuutioillakin tyytynyt, mutta niitä ei osannut himoita kun ei niitä ollut koskaan käyttänyt. Eikä osannut himoita eineksiä joissa on natriumglutamaattia, kun ei ollut tottunut niitä käyttämään.

Samalla tavoin, silloin kun olin koukussa eksorfiiniin jota gluteeni siis ohutsuolessa muodostaa ja joka siis on opiaatti, en himoinnut mitään muuta viljaa kuin ruista, koska en ollut vuosiin syönyt mitään muuta viljaa kuin ruista. Kuitenkin olisin voinut saada eksorfiinini myös ohrasta, vehnästä tai speltistä, mistä tahansa gluteeniviljasta siis.

Riippuvuus on mielestäni automaattisesti haitallinen, koska se rajoittaa vapautta, vangitsee. Vapaana on kivampaa.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 13:32:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Riippuvuus on mielestäni automaattisesti haitallinen, koska se rajoittaa vapautta, vangitsee. Vapaana on kivampaa.

Tämä on mielestäni virheellisesti ajateltu. Esimerkiksi itse olen riippuvainen melko vahvastikin kahvista, mutta koen sen antavan minulle nautintoa siinä määrin, että hyväksyn riippuvuuden. Hyödyt ovat haittoja suuremmat. Jotenkin outoa, ettei asiassa ajattelisi kokonaisuutta.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 13:38:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itsehän kysyit näin:
Lainaa:
En kysynyt miksi glutamaattiriippuvuus on huono. Kysyin miksi riippuvuus yleensä on huono, kuten totesit.

Että jos nyt välttämättä haluat yleisvastauksen - torppasit sen eritysivastaukseni ihan itse - niin älä sitten nillitä kun saat sellaisen. :lol:

Olen ihan samaa mieltä kuin sinä siitä, että kaikki riippuvuudet eivät ole pahasta, sen vuoksihan minä edellisessä viestissäni puhuin siitä natriumglutamaatti- ja eksorfiiniriippuvuudesta, jotka ovat haitallisia. Mutta ei, se ei kelvannut sinulle, vaan väenvängällä vaadit yleisvastausta siihen miksi riippuvuudet ovat pahasta.

Tottakai minä ajattelen kokonaisuutta eikä erilaisia riippuvuuksia voi verrata, liikuntariippuvuus esimerkiksi voi olla hyvin hyödyllinen. Mutta jos nyt vaaditaan yleisvastaus siihen miksi riippuvuus ylipäätään on haitallista, niin olen kykenenvä teorisoimaan sinulle sellaisen, minkä tein koska niin pyysit.

Yleisvastaukseen vain on aika paljon poikkeuksia. Viheellinen ajattelu on sinun suunnassasi, kun vaadit yleisvastausta. :D

Olen itsekin kofeiinikoukussa, mutta kahvin terveysedut ovat huimat (suojaa tyypin 2 diabetekselta, alzheimerilta, kurkun ja nielun syöviltä, maksasyövältä, suoliston syöviltä) että se on ihan ok koukku. Se kuitenkin aktualisoituu sitten erittäin ikävästi jos syystä tai toisesta ei saa kahviannostaan - sitten särkee pää ja reippaasti.-

ViestiLähetetty: 2013-11-06 13:40:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mites toi läheisriippuvuus, sori menee ot:ksi. :smt007

ViestiLähetetty: 2013-11-06 13:43:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Noh, läheisriippuvuus on se joka mm. saa jäämään paskaan suhteeseen narsistisesta persoonallisuushäiröstä kärsivän kanssa, tai väkivaltaisen alkoholistin kanssa. Lopputulos voi olla vaikka tapetuksi joutuminen ja jos suhteessa on lapsia se suhde sairastuttaa heidätkin eli vahinko siirtyy seuraavaan sukupolveen. Että mieluummin vaikka natriumglutamaatti- tai eksorfiiniriippuvuus, kuin läheisriippuvuus. Kaikista kolmesta on kokemusta ja kaikista kolmesta olen myös päässyt eroon.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 13:54:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vastasit näin:

Toisinsyöjä kirjoitti:
Riippuvuus on huono ruoka-aineisiin kohdistuvana, koska se saa syömään ruokaa, jota kroppa ei oikeasti halua, josta ei ole kropalle mitään hyötyä, vaan pikemminkin haittaa

Eli yleisellä tasolla, jonka vuoksi otin esimerkiksi kahvin.

Toisinsyöjä kirjoitti:
Itsehän kysyit näin:
Että jos nyt välttämättä haluat yleisvastauksen - torppasit sen eritysivastaukseni ihan itse - niin älä sitten nillitä kun saat sellaisen. :lol:

Olen ihan samaa mieltä kuin sinä siitä, että kaikki riippuvuudet eivät ole pahasta, sen vuoksihan minä edellisessä viestissäni puhuin siitä natriumglutamaatti- ja eksorfiiniriippuvuudesta, jotka ovat haitallisia. Mutta ei, se ei kelvannut sinulle, vaan väenvängällä vaadit yleisvastausta siihen miksi riippuvuudet ovat pahasta.

Tottakai minä ajattelen kokonaisuutta eikä erilaisia riippuvuuksia voi verrata, liikuntariippuvuus esimerkiksi voi olla hyvin hyödyllinen. Mutta jos nyt vaaditaan yleisvastaus siihen miksi riippuvuus ylipäätään on haitallista, niin olen kykenenvä teorisoimaan sinulle sellaisen, minkä tein koska niin pyysit.

Yleisvastaukseen vain on aika paljon poikkeuksia. Viheellinen ajattelu on sinun suunnassasi, kun vaadit yleisvastausta. :D

Olen itsekin kofeiinikoukussa, mutta kahvin terveysedut ovat huimat (suojaa tyypin 2 diabetekselta, alzheimerilta, kurkun ja nielun syöviltä, maksasyövältä, suoliston syöviltä) että se on ihan ok koukku. Se kuitenkin aktualisoituu sitten erittäin ikävästi jos syystä tai toisesta ei saa kahviannostaan - sitten särkee pää ja reippaasti.-

Lähinnä siis ihmettelin sitä, että ajattelet asian olevan automaattisesti huono, jos se aiheuttaa riippuvuutta. Ymmärsin siis väärin. Riippuvuusjutuissa pitäisi kai ottaa huomioon myös asian aiheuttama mielihyvä. Eikai asian terveellisyyden voida ajatella olevan ainoa kriteeri. Mutta joo, menee jo niin lujaa ohi ketjun aiheesta, että ainakaan tässä ketjussa asiasta ei varmaan kannata jatkaa (eikä ehkä kyllä missään muussakaan).

ViestiLähetetty: 2013-11-06 14:07:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ayahuasca kirjoitti:
Lähinnä siis ihmettelin sitä, että ajattelet asian olevan automaattisesti huono, jos se aiheuttaa riippuvuutta. Ymmärsin siis väärin. Riippuvuusjutuissa pitäisi kai ottaa huomioon myös asian aiheuttama mielihyvä. Eikai asian terveellisyyden voida ajatella olevan ainoa kriteeri. Mutta joo, menee jo niin lujaa ohi ketjun aiheesta, että ainakaan tässä ketjussa asiasta ei varmaan kannata jatkaa (eikä ehkä kyllä missään muussakaan).

MIstä päättelit minun ajattelevan niin? Tuo on ihan oma olkinukkesi (http://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke), sillä missään kohtaa en ole sanonut riippuvuuden olevan automaattisesti huono asia.

Sinä olit ensimmäinen tässä ketjussa joka sanoi niin, vaikka toki sanoitkin sen siinä muodossa, että kysyit minulta 'miksi riippuvuus on automaattisesti huono. :D :lol:

Se muuten hyödyllinen kahviriippuvuuskin on muuten tosi huono jos on tilanteessa jossa ei saa kahvia. Liikuntariippuvuus voi olla huono, jos menee ylikuntoon tai reuhtoo itsensä urheiluvammoille. Hyödyllisetkin rippuvuudet voivat muuttua haitallisiksi kun menee överiksi tai joutuu vajeeseen ja toisaalta jokin periaatteessa haitallinen riippuvuus voi taas olla oikein hyvä asia, jos siitä saa suurta mielihyvää ja iloa elämään.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 14:10:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kukaan ei vastannut tuohon kysymykseen: "olen syöny sitä 20g hiilareita päivässä ja kohta oon 2kk karpannu, eli ei kait siitä kauheesti oo haittaa jos välillä söis lähemmäs 30g "

Ei ole haittaa, jos et ole induktiolla. Karppata voi korkeammillakin hiilareilla, on yksilöllistä mikä määrä on kenellekin sopiva.
Nuudeleihin en ota kantaa, niiden syöminen on ihan oma asiasi.

terv. Tupuna

ViestiLähetetty: 2013-11-06 14:15:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Noh, läheisriippuvuus on se joka mm. saa jäämään paskaan suhteeseen narsistisesta persoonallisuushäiröstä kärsivän kanssa, tai väkivaltaisen alkoholistin kanssa. Lopputulos voi olla vaikka tapetuksi joutuminen ja jos suhteessa on lapsia se suhde sairastuttaa heidätkin eli vahinko siirtyy seuraavaan sukupolveen. Että mieluummin vaikka natriumglutamaatti- tai eksorfiiniriippuvuus, kuin läheisriippuvuus. Kaikista kolmesta on kokemusta ja kaikista kolmesta olen myös päässyt eroon.

Hei, tuossa sun tekstissä näen itseni kaikin tavoin. Eroon pääsin minäkin. Onneksi olen tätä nyt kirjoittamassa.
Mulle kahvi ja tupakka on tärkeitä. Ilman tupakkaa voin aloittaa päivän jos pakko, mut ilman kahvia se tekee tiukkaa.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 14:31:07 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Palataakseni otsikkoon, niin 30 hiilarigrammaa päivässä ei haittaa ketään (joo, voi olla se epileptikko, jolla ei saa ylittää 17 grammaa, mutta puhutaan nyt meistä aika tavallisista karppajista). Moni syö jatkuvasti ja tarkoutuksella enemmän, koska ei siedä alhaisia hiilarimääriä. Saattaa silti olla vaikkapa ketoosissa, joka ei suoraan määrity jonkun tietyn määrän alle.

Nuudelien ongelma lienee sen arominvahvinteen lisäksi se vehnäjauho. Moni ei kärsi siitä, mutta on olemassa parempiakin tapoja nostaa hiilareita. Itse ostin kaappiin riisinuudeleita (ainesoasat: riisijauho), mutten ole vielä testaillut. Mutta koska tässä aloittajalla ei ole tarkoitus nostaa hiilareita, vaan nimenomaan saada himoittua nuudelia, niin sanoisin, että anna mennä vaan, vedä koko pussi tai vaikka kaksi. Aloittelijalle voi olla opettavainenkin kokemus huomata mitä kropassa/kropalle tapahtuu. Oma "himolle antautumispäivä" (kyseesä leipä) aiheutti niin voimakkaita pahoja oloja, että osaan taas olla ilman. Alustavasti voi varautua ja asennoitua myös hirveisiin hiilarihimoihin sekä ilmavaivoihin. Varautuminen voipi auttaa taistelussa. Noita ensin mainittuja vastaan.
Helpommalla ehkä pääsee sillä, että sinnittelee. Mutta sitten toisaalta miettii ja miettii niitä nuudeleita.
-> Hiilarimäärän ollessa kyseessä ei olisi mitään vaikeutta sanoa, että tottakai voit syödä 30 g päivässä! Nuudelien suhteen on sun vaan pakko käyttää omaa harkintaa.

Jaa, loppuhuomio, että olihan täällä palattu jo kysymykseenkin, en vaan ollut lukenut kuin ekan sivun :roll:

ViestiLähetetty: 2013-11-06 14:48:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Ayahuasca kirjoitti:

MIstä päättelit minun ajattelevan niin? Tuo on ihan oma olkinukkesi (http://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke), sillä missään kohtaa en ole sanonut riippuvuuden olevan automaattisesti huono asia.

Sinä olit ensimmäinen tässä ketjussa joka sanoi niin, vaikka toki sanoitkin sen siinä muodossa, että kysyit minulta 'miksi riippuvuus on automaattisesti huono. :D :lol:

Se muuten hyödyllinen kahviriippuvuuskin on muuten tosi huono jos on tilanteessa jossa ei saa kahvia. Liikuntariippuvuus voi olla huono, jos menee ylikuntoon tai reuhtoo itsensä urheiluvammoille. Hyödyllisetkin rippuvuudet voivat muuttua haitallisiksi kun menee överiksi tai joutuu vajeeseen ja toisaalta jokin periaatteessa haitallinen riippuvuus voi taas olla oikein hyvä asia, jos siitä saa suurta mielihyvää ja iloa elämään.

No huh. Kysyin tosiaan, että miksi se on automaattisesti huono, en väittänyt sinun niin kirjoittaneen. Tarkoitus ei ollut edes kysyä sitä vain ja ainoastaan sinulta, vaan yleisesti. On nimittäin varsin yleinen argumentti. Olisit voinut vastata, että ei se ole automaattisesti huono, mutta et tehnyt niin, vaan kirjoitit, että se on huono ruoka-aineisiin kohdistuvana. Kuitenkin myöhemmin kirjoitit, että esimerkiksi kahvin suhteen se ei ole huono.

Lopusta olen ihan samaa mieltä.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 14:57:45 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Miehä tein nii yhes vaihees, et söin tuon 30g päiväs... ja tulostakin alko tulla...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00