karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-26 15:15:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hyvänmakuinen oliiviöljy
ViestiLähetetty: 2013-11-06 12:08:27 
Poissa
sintti
sintti

Vaikka karppailua tuli aloitettua jo useampi vuosi sitten, yhteen asiaan en ikinä tottunut, eli oliiviöljyn makuun.
Nyt kuitenkin löysin todella hyvän tuotteen: Borges extra light Olive oil. Vaalea pullo, vaaleankeltainen etiketti.
Maku on hyvin mieto, ja voisin kuvitella että sopii hyvin totutteluun varsinkin alkutaipaleen karpeille.
City-marketeista olen löytänyt, ei sisällä mitään ylimääräisyyksiä (extra light in taste lukee pullossa pienellä, ei siis lowfättiä)
http://www.borges.fi/content/borges-mie ... ight-500ml

(En löytänyt aiheesta ketjua haku-toiminnallakaan, mutta mikäli erehdyin niin voi tämän yhdistää sopivaan ketjuun.)

The trees like torches blazed with light.

-Far Over the Misty Mountais Cold-

ViestiLähetetty: 2013-11-06 12:22:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

niin minä olen vaan lukenut pullon kyljestä, että ei ole kyseessä extraneitsyt oliiviöljy. Paljonkohan tuolla on väliä?

ViestiLähetetty: 2013-11-06 12:25:10 
Poissa
sintti
sintti

Tuoteselosteessa lukee että käytetty normia ja extraneitsyttä. Tietenkin jos niitä alusta asti tarkkailee niin huomion kiinnittäminen hyvä, itselleni riittää kyllä vain että kyseessä on oliiviöljy.

The trees like torches blazed with light.

-Far Over the Misty Mountais Cold-

ViestiLähetetty: 2013-11-06 12:58:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuumemmassa puristetut öljyt ovatkinm iedomman makuisia kuin kylmäpuristetut neitsytoliiviöljyt.

Kokeile muita öljyjä myös, vaikka rypäleensiemenöljyä. Mietoa. Hamppuöljy on myös ihan hvyää, toiset tykkäävät siitä ja toiset oliiviöljystä. Rasvahappokoostumus on luonnollisestikin sitten eri. Mutta vaihtelun vuoksi. Itse paistan nykyään aina voilla tai kookosöljyllä ja laitan salaattiin tai kasvisten päälle öljyt.

ViestiLähetetty: 2013-11-06 14:06:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oma suosikkioliiviöljyni on espanjalainen Pons-extra virgin -oliiviöljy. Maku on sellainen miellyttävän raikas ja meyös melko mieto. Uskoisin sopivan oliiviöljyn makuun totuttelevalle.

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2013-11-07 14:21:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mancipium kirjoitti:
Vaikka karppailua tuli aloitettua jo useampi vuosi sitten, yhteen asiaan en ikinä tottunut, eli oliiviöljyn makuun.
Nyt kuitenkin löysin todella hyvän tuotteen: Borges extra light Olive oil. Vaalea pullo, vaaleankeltainen etiketti.
Maku on hyvin mieto, ja voisin kuvitella että sopii hyvin totutteluun varsinkin alkutaipaleen karpeille.
City-marketeista olen löytänyt, ei sisällä mitään ylimääräisyyksiä (extra light in taste lukee pullossa pienellä, ei siis lowfättiä) ja tulen kyllä itse käyttämään niin pitkään kuin vain löytyy. Iso peukku maahantuojalle :smt023
http://www.borges.fi/content/borges-mie ... ight-500ml

(En löytänyt aiheesta ketjua haku-toiminnallakaan, mutta mikäli erehdyin niin voi tämän yhdistää sopivaan ketjuun.)

Mä teen tästä öljystä itse majoneesia. Sopii siihen erinomaisesti.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2013-11-07 14:48:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä vaihtelen oliiviöljyjä. Paistaessa useimmiten voita, tulee paljon paremman makusta.

ViestiLähetetty: 2013-12-21 23:11:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En ole itse huomannut eroa jos paistan lihaa/kasviksia maussa mitään eroa. Niin siis paistanko voilla vai o-öljyllä.

Saattaapi tietty johtua kun taas polttelen tupakkaa.

ViestiLähetetty: 2013-12-22 20:44:16 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

On niissä aika huikea makuero kyllä. Ja ruskistuvatkin melko eritavalla.

ViestiLähetetty: 2013-12-22 21:15:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ooota komppaan!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2013-12-23 12:25:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Miedoimmat ei varmaankaan ole terveellisyytensä puolesta niin hyvä valinta, mutta eipä se nyt niin merkityksellistä ole.

Yleisesti vähän hassua, että pitää vuosia yrittää totutella jonkun makuun. Kaikesta nyt ei vain tykkää.

ViestiLähetetty: 2013-12-23 13:16:17 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi

Rakastuin oliiviöljyyn Kreetan saarella vuonna 2001. Sen jälkeen margariinit saivat lopullisesti kyytiä perheemme ruokavaliosta. Laitoin silloin jopa ruisleivän päälle oliiviöljyä. :lol: Nykyään syön niin harvoin ruisleipää (muutaman kerran vuodessa), että lykkään sen päälle runsaasti voita. Silloin ei tee enää mieli syödä toista viipaletta.

Oliiviöljy on pääasiallinen ruoanvalmistusrasvani. Silloin kun tarvitsen sitä paljon (esim. mojo-lohen paistamiseen), käytän halvempaa ekstra-neitsytoliiviöljyä. Purkkikalojen päälle kaadan laadukkaimpia kreetalaisia ekstra-neitsytoliiviöljyjä, kuten Fontana extra virgin oliiviöljyä tai Sitia 0.3 extra virgin olive oil. Salaattien valmistuksessa käytän myös laadukkaita kreetalaisia ekstra-neitsytoliiviöljyjä.

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00