karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 01:09:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: virvoitusjuomien hilareista
ViestiLähetetty: 2004-08-11 19:36:59 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Kädessäni on puteli saksalaista coka colaa. Hiilareita 10,9 grammaa desissä, joten taitaa jäädä juomatta. Joskus on tullut vetäistyä 1.5 litraa pelkkään darraan, päälle pitsa ja levy Fatserin sinistä. OHHOH.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-11 21:38:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ja minä en niinku voi uskoa silmiäni, kun ihmiset kantaa korikaupalla puolentoista litran limsapulloja autoon --> kun ovat tarjouksessa. Eikä liene mistään lantringeista kysymys, kun koko perheen kanssa ovat ostoksilla.... Yleensä nämä perheet näyttävätkin sitten siltä että limua kuluu. :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-12 06:56:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo ennen meni tuo 1.5 litraa hartwallin keltaista joka päivä joskus jopa enemmän :oops:
Nykyisin sitten meneekin sama määrä ja saman firman ... kivennäisvettä 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-12 07:54:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Samma här... meille meni ennen limua tosi paljon, tosin suurimman osan siitä joi mies. Nykyään ostetaan puolen litran pulloja ja siitä hän sitten ottaa vähän kerrallaan. Sallin hänelle tämän paheen, jopa suostun sitä ostamaan, mies kun ei sitten juo olutta ollenkaan.

On muuten mieskin laihtunut tässä talven aikana 4kg ihan saumalla vaikkei varsinaisesti alakarppaa. On jättänyt nuo limut vähemmälle, samoin perunat.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-12 08:27:53 
Hiljattain oli Newsweekissä iso juttu lihavuudesta. Ensimmäiseksi kehotettiin vähentämään virvoitusjuomien käyttöä.

Lapsuudessani 1/3 litran limsapullon saaminen silloin tällöin oli iso juttu ja litran pullosta jaettiin sitten isommalle porukalle. Tosin silloin juotiin sitten sokeroituja herukkamehuja.
Limppareiden juonnin räjähdysmäinen kasvu on todella surullista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-12 18:31:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ahma kirjoitti:
Lapsuudessani 1/3 litran limsapullon saaminen silloin tällöin oli iso juttu ja litran pullosta jaettiin sitten isommalle porukalle.

Minä koetan vetää tätä linjaa meitin perheessä nykyäänkin :wink: Olen olevinani kuuro, kun penskat moittii, että se ja se kaveri saa cokista joka päivä, miksei meillä :x --> alakarppaus huonontaa kuuloa :idea: Mutta tästä limujutusta en anna periksi, hampaat menee suusta ja läskiä tulee muusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-12 19:18:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Siis puhutteko te light limusta vai full fat limusta? Onko light limussa noin paljon hiilareita?!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-12 21:12:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

laiteissa ei oo kuin alle 1g laadusta riippuen sprite zerossa 0 ja ananas limussa muistaakseni eniten, jaffat ja kolat jää sinne välimaastoon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 06:22:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oma mielipiteeni tuohon lightiin on, että se on yhtä pahaa kuin muutkin limut. Mutta en olekaan koskaan limuja kauheasti kuluttanut - vissyä kylläkin.
(Olen pohtinut, että johtuukohan tämä kenties siitä, että kun olin pieni, niin äitini juotti minulle vettä. Neuvolassa olivat kuulemma suosittaneet mehua siihen aikaan! Suurinosa samaan aikaan syntyneistä ystävistäni ei pidä vedestä ja juo mielummin mehua, maitoa, limua tms.)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 07:57:38 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Light'eissa ei välttämätää ole sokeria. Mutta jopa sokerittomat ruoat ja juomat saavat aikaan hormoonireaktion (mm kofeiini ja aspartaami). Se ei suuresti haittaa, jos syöt muutenkin. Mutta jatkuvasti nautittuna ne taatusti vaikeuttavat.

Itse asiassa KTL:nkin mainitsema turhien välipalojen välttö on iso asia laihtuvalle: On ihan eri juttu, jos syöt 4-7 kertaa päivässä (ja nyt syömiseksi lasketaan jokainen kerta, oli se sitten päivällinen, päiväkahvit tai sokeriton pastilli / lasi light'ia ei minkään kanssa). Jokaisen jälkitilassa kroppa joutuu hahmottamaan tilanteen uudestaan ja saattaa helposti lopettaa omien varastojen käytön joksikin aikaa. Siksi laihduttaessa aterioinnin strukturointi tapaa auttaa tavasta riippumatta. Vähähiilarisen suurimpia etua laihdutuksessa on se, että se pitää helpommin varsinaisen nälän pois. Ne jotka oppivat erilleen myös tapasyömisestä aterioiden välillä, laihtuvat helpoimmin.

terv. els
(ps vesi ja vissy eivät aiheuta reaktioita. Ja jotkut voivat hyvinkin naksutella vaikka miten ylläpidossa, kunhan valitsevat naksut oikein. Mutta varsin monelle se ei sovei - eikä oikein kenellekään laihduttaessa.)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 08:47:05 
Tuttu kotitalousopettaja lopetti oppilaiden pyytämän ruokien maistelun tunneillaan, koska hampaat reikiintyivät kovasti. Kyseessä siis ruuat (mukana varmaan jälkkäreitäkin). Maistelun lopetettua hampaatkin ovat pysyneet paremmassa kunnossa.
Eli turhat välipalat pois. Yksi suullinenkin usein tekee tuhoa purukalustolle.
Vesihuuhtelu voisi tosin hieman auttaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 09:33:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä olen vahvasti sitä mieltä, että laittilimut on yhtä huono vaihtoehto kuin muutkin limut :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 10:27:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juon janoon vain vettä tai jääteetä ilman sokrua.
Ruokajuomana maistuu viini.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 10:34:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tästä välipalojen syömisestä, eikös esim. South Beach Diet:issä käsketä syömään välipaloja että metabolismi kiihtyisi? Voi olenko väärässä? Miksi sitten näin? Heikkilä, joka on siis mun guruni kertoo itse syövänsä vain kolme kertaa päivässä, ja vaikka en itse ihan pysty samaan :? , ainankin pyrin siihen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 11:29:02 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Monistako välipalasta SBD:ssä puhutaan?
Zonessa ehdotus oli 3 ateriaa + 2 välipalaa eli yhteensä vain 5 kertaa, mikä ei vielä tarkoita naksuttelua.

Itse laitan jotain muuta kuin vettä suuhuni noin 10 kertaa päivässä - ja se on vähän verrattuna aikaisempaan elämääni tai suomalaisten (ainakin nuorten ja naisten) normaalipäiviin. Näistä "aterioista" vain 2-3 on varsinaisia ruokailuja, mutta niiden lisäksi tulee töissä nautittua aamupäiväkahvi ja 2-3 kertaa muutama suolapähkinä tai pala suklaata päivän aikana. Ja kotona iltasella pala juustoa tai jotain heti kotiin tullessa ja myöhäisillalla hedelmä juustopalalla ja sitten vielä joskus tuo yömyssy.

Sen enempää keinomakeutettuja juomia, kuin puhdasta hiilariruokaa (vaikkapa hedelmä sellaisenaan) pyrin välttämään, myös näinä pikkupaloina. Maito- tai maito/kermakahvia tulee joskus juotua muulloinkin, mutta viimeisen vuoden aikana tarve on lähes poistunut .

terv. els

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00