karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 02:57:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: probleemi
ViestiLähetetty: 2004-08-16 13:50:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen... on meinaan sen laatuisesti "nolo" ongelma. :oops:

Tuota noin... mitenkähän tuon sanoisi.... :?

... joka kerta, viimeisen puolentoista, kahden viikon aikana olen "haaskannut" ruokaa. En tahallani taikka tietoisesti, mutta kumminkin :roll: Eli... kun syön (mihin kellonaikaan tahansa, mitä tahansa), on pidettävä huoli siitä, että 20min -1 tunti tämän jälkeen on WC lähellä. Sinne on tulenpalava kiire. :oops:

Mikään ruoka ei tunnu pysyvän enää sisällä, vaan tuppaa tulemaan toisesta päästä "varpusparven" lailla pihalle. :o MIKSI?? Mitä ihmettä tapahtuu?

Ehtiikö mikään imeytymään elimistööni tässä ajassa? Menevätkö niin kalorit kuin vitamiinit sekä hivenaineetkin pöntöstä alas? Onko kenelläkään vastaavaa "ongelmaa"? Joskus karppaamisen alussa tällaista oli, mutta se hävisi aikanaan, miitamassa päivässä. Nyt se on palannut ja se jatkuu vaan.... :shock: Ei siis tunnu menevän ohi ollenkaan, ehkä pahenevan suorastaan :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-16 13:59:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ettei olis nyt jotain tautia?Työ kaverini on liki 2 viikkoo juossut vessassa ja vakuuttaa ettei tod enään ole mukavaa....melkein jo poru tulee kun vessaan pitäs mennä... :?
Oli kyllä jo tänään parempi tosin ei uskaltanut mitään syödäkään...
Lääkäriin jos ei tunnu helpottavavan...Kuivuuhan sitä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-16 14:26:37 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Pikkuisen samaa ollut liikkeellä täälläkin, flunssan ohella. Koulujen alku vissiin pistänyt pöpöt liikkeelle. Eli tuskin on syömisistä kiinni. Nestettä tarpeeksi ja helposti sulavaa ruokaa, jossakin suositeltiin erityisesti keitettyjä kananmunia vatsatautipotilaalle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-16 14:45:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hmm... kyllä nuo nesteet tuntuvat sisällä pysyvän riittävissä määrin. Vettä juon päivässä pelkiltään n. 2-3 litraa. Lisäksi menee muutama pakollinen kahvikupillinen :)

Mutta tuo ruoka... Kotona olenkin saanut nimekseni läpipasko. :( . En voi oikein uskoa, että kyseessä olisi jokin vatsapöpön poikanen, kun sellaisista en ole kärsinyt sitten yläasteen (90-luvun alku).

Ymmärtäisin, jos ongelman aiheuttaisi rasvainen ruoka tai jokin erikoinen, mutta kun salaattikin postää pötsin mouruamaan ja jalkoihin vauhtia. Pitänee vielä kai katsella aikansa... Eiköhän se siitä jossain vaiheessa parane :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-16 19:55:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ehkä muutos on ollut liian totaalinen ja nopea? Ehkä elimistösi on herkkää sorttia ja reagoi vatsalla, ennen kuin tilanne tasaantuu?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 07:02:31 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Suosittelen tuohon viskiä raakana :lol: Ainakin minulla auttaa aina liian löysään vatsaan. Annostus vähintään 1 dl, eikä mitään korkillisia.

Viestin otsikko: Jägermeister
ViestiLähetetty: 2004-08-17 07:56:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jeegeri toimii vatsavaivoihin tai joku muu vatsakatkero, paremmin kuin Whisky.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 08:07:54 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lievää ripulia + flunssaa on kuulemma liikkeellä ympäri Suomen sen sateisen partiosuurleirin jäljiltä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 08:30:04 
Sekä viski että jägermeister toimivat kyllä mulla niin päin, että kaikki tulee ulos (yläkautta) :lol: Olisiko vissyvesi parempi vaihtoehto? Jos kohta Karpaasin karussa lääkkeessä voi perää olla, ainakin muistan yhden Petroskoin matkan kauan, kauan sitten. Seurueen kaikki muut eukot potivat hirveitä ripuleita ja vatsanväänteitä, mutta minä ja mun kämppis ei: me aloitettiin jokainen aamu tilkalla raakaa vodkaa (tosin määrä taisi olla pikemminkin neljännesdesi kuin desi) :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 09:50:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tämän karppaamisen huono puoli tuntuu olevan, että kaikki muutokset hyvään tai huonoon suuntaan lasketaan alakarpin ruokavalion ansioksi tai syyksi. Elimistö toimii kuitenkin pääpiirteittäin samalla lailla kuin ennen elämäntavan muutosta.

Ehkä on syytä käydä lääkärillä vähän herkemmin, vaikka se lääkärisetä (-täti) ei oikeen tätä karppaamista ymmärräkään.

Ymmärrän toisaalta lääkärien ongelman: miten voi yht'äkkiä muuttaa linjaa yleisten suositusten vastaiseksi. Muutoksen on lähdettävä "ylemmältä taholta".

No, nyt meni vähän aiheen sivuun, mutta olen niin tohkeissani noista saamistani verikokeiden tuloksista (joista toisaalla).

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00