karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-14 19:21:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Proteiinilisät
ViestiLähetetty: 2004-08-17 09:55:18 
Poissa
sintti
sintti

Moi,
Olen uusi tällä palstalla mutta olen seurannut keskusteluja jo jonkin aikaa.
Yritän lisätä proteiinin määrää ruokavaliossani niin voisiko joku antaa vinkkejä erilaisista proteiinijauheista ja patukoista. Mistä löytyy ja miten käyttää ym.
Osti eilen Risetin tummaa soijarouhetta ja ajattelin kokeilla sitä johonkin ruokiin sen proteiinipitoisuuden takia mutta saa nähdä miten onnistuu.. :) Jos jollain on hyviä soijarouheniksejä niin pistäkää tulemaan.
Kiitos

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 10:03:48 
Miksi haluat lisätä proteiinin kulutustasi jauheilla ja patukoilla?
Ihminen on satojen tuhansien vuosien ajan syönyt proteiinilähteinään lihaa, kalaa ja ylipäänsä, mitä on kiinni saanut, maasta kaivanut tai kerännyt ja sellaiseeen elimistömme on sopeutunut.

Syö jauheiden ja patukoiden sijaan kalaa, lihaa, rahkaa, juustoja, kananmunia ym. luonnollista ravintoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 13:55:08 
Poissa
sintti
sintti

Hei,
Joo tiedän kyllä että mahdollisimman paljon pitää syödä "tuoreena" mutta esimerkiksi eväisiin ja muihin "pikasyömisiin" haluaisin joskus käyttää jauheita ja patukoita niin siksi kyselen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 14:22:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sellasta patukkaa ei oo vielä vastaan kävellyt missä olis vähän hiilareita :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-17 21:16:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

salamipatukoita !!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-18 06:58:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kävin tässä taanoin urheiluravinnekaupassa ja kyselin proteiinipatukoista. Myyjä kertoi, että kaikissa patukoissa, joita Suomessa myydään on hiilareita n. 50/100g, mutta joskus on kuulemma ollut myynnissä myös sellaisia, joissa vain n. 5/100g. Näiden maahantuonti on siis lopetettu, harmi vaan! :cry:

Jos joku tietää asiasta enemmän, niin... \:D/ :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-18 08:20:19 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Mä olen joskus löytänyt makuunista (siis sieltä videovuokraamosta) probar:eja, niissäkin on kyllä aika paljon hiilareita, mutta treenin jälkeen se ei niin hirveesti haittaa ja muuten ovat ihan ykkösiä.

Mä olen kanssa sitä mieltä, että kannattaa käyttää luonnollisia protskun lähteitä jos vaan mahdollista. Eli kotona en "käytä", ellei ole jotain erityistä syytä, esim. jatkan jauhoja...

Treenin jälkeen makkarapaketin kaivaminen laukusta pukkarissa voisi herättää mielenkiintoisia katseita. Eli käytännöllisyyssyistä protskujauhetta tulee kyllä käytettyä, whey3:sta, siinä ei ole ihan hirveästi hiilareita (kunhan tsekkaa oikean paketin). Sekoittajaan voi laittaa jauhot kotona ja sitten treenin jälkeen "just add water".

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00