karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 11:24:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 11:41:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-02-25 13:35:36
Viestit: 48
Sananlasku varoittaa viisaasta miehestä, joka tulee ontuen paikalle.

Onko täällä aloittelijoita neuvomassa sellaisia, jotka on itse laihtuneet pysyvästi?

Jos on niin mielellään otetaan neuvoja vastaan.

Voisiko olla, että ihmisillä on niin erilaisia aineenvaihduntoja, että sama karppaustyyli ei sovi kaikille?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 11:53:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Coltta kirjoitti:
Onko täällä aloittelijoita neuvomassa sellaisia, jotka on itse laihtuneet pysyvästi?


Nyt en ihan aidosti ymmärrä: Miksi ja mihin pysyvästi laihtunut edes tarvitsisi neuvoja, siis ainakaan neuvoja laihtumiseen? :shock:

(Keskustelu ei ole neuvomista, se on keskustelua. Ja täällä on taidettu aika tiuhaankin puhua siitä, miten sama karppaustyyli ei sovi kaikille.)

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 13:28:32 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-02-25 13:35:36
Viestit: 48
Niin, siis tuskinpa laihduttajien muiden neuvoja kannattaa kuunnella kuin pysyvästi laihtuneiden. Nämä on selvästi tehneet jotain oikein.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 13:49:34 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Lainaa:
Onko täällä aloittelijoita neuvomassa sellaisia, jotka on itse laihtuneet pysyvästi?


Olit kuitenkin muotoillut niin, että siitä saa käsityksen, että aloittelijoiden pitäisi neuvoa pysyvästi
laihtuneita??? Jos haluaisit pysyvästi laihtuneiden neuvovan aloittelijoita, niin ehkä joku saattaisi neuvoakin. Vaikka en tiedä kuinka hyödyllistä. Mitä useamman kirjan lukee, sen parempi.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 14:50:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-02-25 13:35:36
Viestit: 48
Kyllä tuo sanajärjestys pitäis olla ihan ymmärrettävä, vrt. älä tule isääs neuvomaan.

Täällä neuvotaan herkästi ihmisiä syömään lisää proteiinia tai lisää rasvaa; joka tapauksessa nostamaan kalorimäärää. Olis kiva tietää ensin miten neuvoja on itse onnistunut! Ja mähän oon lukenut monta kirjaa; sitten tullaan tarjoamaan jonkun usalaisen taviksen blogeja.

Mutta siis kyllä mä ainakin mieluummin kuuntelen sellaista, joka on itse onnistunut. Jos siis on ristiriitaisia neuvoja.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 15:55:37 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Riittääkö 15 kiloa ja nyt normaalipainoisena?
... vaikka aloinkin karpata ihna muista terveyssyistä enkä kilojen takia...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 16:19:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tai reilu 30 kg?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 16:25:02 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tai länsinaapurin Tommy Tappar Tommi, joka laihtui Skaldemannin ohjeilla saman minkä Skaldemankin.
Puolittivat painonsa kumpikin...
Linkki: https://www.tommytappar.se/
Linkki: http://www.skaldeman.se/aboutme.html

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 16:29:38 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Noin kun selitit niin avautui. Nöyrästi sanon, että pysyvää painonpudotusta lienee 17 kiloa. Sitä oli huomattavasti enemmän, mutta tuli takaisin, joten en ala neuvomaan.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 16:38:02 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
No minä olen laihtunut vain 8 kiloa alussa ja paino pysynyt yli kymmenen vuotta samoissa paitsi nyt viime aikoina lähtenyt pari kiloa lisää.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-04-18 17:12:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2019-02-25 13:35:36
Viestit: 48
No, ihan hyvinhän te näytte onnistuneen.
Mitä tuota Tapparia katsoin, eikö sen kalorimäärä päivässä ole jatkuvasti alle 2000?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-06-26 07:55:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-02-05 21:55:30
Viestit: 66
En muita neuvo, mutta itse laihduin pitäytymällä Atkinsin ohjeissa ja osin Heikkilän. Puoli vuotta ja 27kg. Pari kiloa löysää nahkaa jos kiinteytyisi niin se olisi siinä.

Tämä on toinen Atkins. Edellinen 8 vuoden takainen vei myös kilot, mutta lipsuminen entiseen viljojen ja tärkkelysten muka terveelliseen ruokavalioon uskominen toi ne 2 Diabeteksen kera takaisin.

Toivottavasti vahingosta viisastuu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-06-27 22:11:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Coltta kirjoitti:
Kyllä tuo sanajärjestys pitäis olla ihan ymmärrettävä, vrt. älä tule isääs neuvomaan.

Luulo ei ole tiedon väärti, jos se ei ollutkaan sun iskä joka tuon sulle sanoi.

Siis tavis blogeja neuvoksi, tai vaan linkki semmoiseen et hei kato toi tekee tollee.
Onhan täällä laihtuneita.
Asiasta ei ole montaa kirjaa, jos ei tavis kirjoja lueata mukaan ja niiden lukemisella leveily ei oikeastaan helpota asiaa, pitää ensin tietää mitä outouksii niisstä joku on lukenut että osaisi korjata virheitä, suurin osa on myös täynnä turhaa sanahelinää, ne on ns. a dime a dozen kirjoja.
Itse sanon että karppauksesta, mitä, miten, milloin ja auktoriteetilla on 1 kirja, joku voi olla toista mieltä ja sanoa että 3 tai jopa viisi, mutta oikea luku on 1. Kaikki muu on sanahelinää ja toistoa ja toistettaessa kertautuvia virheitä tai jotain vanhoja, itse luen vanhoja aina joskus että näkee miten LCHF on kehittynyt aikojen saatossa, idea aika paljon sama mutta teoria on muuttunut hiukka tai enemmänkin.

Minä olen ihan aloittelija täällä, 5 vuotta? ehkä 6. varmaan 5½. 120 jotain aloitus ja 80 jotain kolmannesta vuodesta eli hidas hidas laihtuja, kerran taisi nousta 89.999 Kg mutta liinat kiinni auttoi, nyt kuullemma pitäisi nostaa painoa 4 Kg, siihen menee varmaan vuosi, sama lekuri joka antoi minulle aikoinaan tavoite painoksi 82Kg sanoi jonkin aikaa sitten että nostappa ja pidä 89 kiloa, hirvee homma.

Karppaus tyylejähän on monta ja hyvä niin kun ollaan kaikki niin erillaisia, toinen pesee hampaansa kookosöljyllä ja toinen tulee jo sen hajusta kipeäksi, jotkut syö ruis leipää toiset ei mitään vilja tuotteita jotkut karpaa pelkillä kasviksilla ja toiset pelkällä lihalla.

On täällä varmaan sellaisiakin jotka on karpannut yli viisi vuotta ja jopa lihonneet, miksi, olisiko terveyshyödyt.

Periaattessa voisi kai sanoa että 80% matala hiilarisella karppaavista jotka ovat noudattaneet tätä linjaa ovat laihtuneet jos on tarvetta, tietty lihoaminen alkaa helposti uudelleen jos ei karppaa, niin täällä saa aina joskus lukea, mutta aina voi aloittaa udelleen.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-07-03 09:16:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
Kyllä sama karppaustyyli (joka on ihan väärä termi?) sopii ihan kaikille, ei aineenvaihdunta merkkaa mitään...vuorokautiset hiilarit vain reilusti alle 50 g.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-07-03 09:19:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Sopii, sopii, mutta paino vaan sillä konstilla jäi 15 kg ja verensokeri pykälää korkeammaksi kuin nollahiilareilla (karnivorilla).

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-12-13 14:43:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
MotionK kirjoitti:
Itse sanon että karppauksesta, mitä, miten, milloin ja auktoriteetilla on 1 kirja, joku voi olla toista mieltä ja sanoa että 3 tai jopa viisi, mutta oikea luku on 1.

Ja mikähän se kirja on nimeltään?

MotionK kirjoitti:
nyt kuullemma pitäisi nostaa painoa 4 Kg, siihen menee varmaan vuosi, sama lekuri joka antoi minulle aikoinaan tavoite painoksi 82Kg sanoi jonkin aikaa sitten että nostappa ja pidä 89 kiloa, hirvee homma.

Tuliko sinusta siis alipainoinen karppauksen takia? Tuo 82 ei kuulosta ihan keskitysleiristä karanneelta, mutta sulla taitaa olla paljon lihaksia...

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Oletko "ontuva mies"?
ViestiLähetetty: 2019-12-13 18:20:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Se on se kirja jota ei ole kirjoitettu, semoisessa ei olisi edes järkeä, edes sen yrittämisesä, keto karne, LCHF. atkins, Vege-Guru yms. kirjat ovat pampfletteja vaikka kuinka sata sivuisia ja lääkärin kirjoittamia.

Ei ole paljoa lihasta, no jaloissa on toimiva setti, mulle 55v. tasajalkaa pöydälle jos katto antaa myötä on ihan riittävä, varsinkin kun ne kestää maastossa ja on kivuttomat, muiden kun lihas kipujen vuoksi ylävartalo on ihan treenaamatta, samoin keskivartalo, mitä ne nyt heiluvat mukana liikenteessä, muutama vuosi tiukkaa alakarppia oli armollinen minulle mutta kun läski lähti ei sieltä mitään lihas kimppuja tunkenut esiin, kaukana siitä, jaloista vois ottaa jo vähän poiskin mutta 4 kiloa ylä ja keski -vartaloon on aika kohtuullisen vähän 6 vois olla ihan ok.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)