karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-09 11:48:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-10-20 12:08:05 
Poissa
sintti
sintti

Nyt kun muistan...

Minä en voi noita keinotekoisia makeutusaineita käyttää = tulee ihan mega-migreeni. Sokerinkäytöllä en nyt sitten tarkoita mitään älytöntä läträystä; kahvissa/teessä en ole käyttänytkään, limuja en juo... Olisi kiva tehdä joskus jotain hyvää jälkkäriä/kahvipöytään (juustokakku= NAM!), mutta kaikkialla vain mainitaan 'korvaa sokeri makeutusaineella'?

Miten paha on käyttää sokeria hyväkarppauksessa???
Jos sallin itselleni joskus sokeria sisältävää tuotetta (itse tehtyä, minimi-hh), aiheuttaako se totaalisen 'takapakin'?

Toinen Q:
Lueskelin aikoinani Montyn kirjaa (naisille) ja sieltä muistan maininnan oluthiivasta. Sitä kannattaisi kuulemma nauttia päivittäin 1tl?/1rkl? ???
Onko kellään käytännönkokemusta asiasta? Hmm, vai nauttisiko tuon nestemäisessä muodossa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 12:13:53 
Ensin varoitus: vastaukseni on varpusmia, ei ehkä Virallinen Totuus...
Mun mielestäni sokerin käyttäminen silloin tällöin on paljon terveellisempää kuin keinotekoisten makeutusaineitten käyttö. Varsinkin jos käytät intiaanisokeria.
Se, tuleeko siitä takapakkia, riippuu eri tekijöistä: oletko hiilariaddikti? Oletko laihdutus- vai ylläpitovaiheessa? Ja kuinka usein tuo tapahtuisi?

Laihdutusvaiheessa sokeria syömällä saa tietysti ketoosin heikkenemään, mikä hyväkarppia tuskin huolettaa. Jos ei ole sokerille addiktoitunut, ei tuossa nyt pitäisi ongelmia olla.

Mieluummin hallittu poikkeama ilman moraalista krapulaa kuin hallitsematon repsahdus krapulan kera :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 12:16:09 
Ai niin ja tuo oluthiiva:
sitä voi syödä tabletteina tai hiutaleina. Siinä on B-vitamiineja runsaasti. Mä syön päivittäin tommosen ruokalusikallisen, mutta kaipa sitä enemmänkin saisi syödä, ei vaan oo kovin hyvää, pitää kätkeä marjamössöön...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 12:35:49 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Varpu!

Varpusmisi kuulostaa hyvältä. 8) Jotain tuollaista itsekin ajattelin.
Ja tarkoitushan ei ole 'läträtä' sokerilla useasti vaan ehkä kerran pari kuukaudessa. Intiaanisokeria? Saako sitä ihan normaalista kaupasta vai pitääkö kammeta itsensä johonkin erikoiskauppaan?
Hiilariaddiktiosta sen verran, että en koskaan ole ollut perso makealle, mutta ne ahhh niin ihanat pastat ja tuoreet leivät. Niillä minä sain aiemmin niin hyvin alkaneen SBD:n 'kaatumaan'.

Oluthiivaa tabletteina; ne ehkä saisin alas..?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 13:04:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oluthiiva esim. jauhelihassa maistuu vähän parmesan juustolle. Hyvää :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 13:14:58 
Minä kun asun täällä Saksassa, täällä intiaanisokeria myydään luontaistuotekaupoissa nimellä Rohrzucker, siis ruokosokeri. Intiaanisokerihan on täysruokosokeria. Ymmärtääkseni Suomessa sitä myydään relun kaupan liikkeissä ja hyvin varustetuissa ruokakaupoissakin? Katso googlettamalla intiaanisokeri niin pääset suomalaisen maahantuojan sivuille, en nyt muista sen nimeä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00