Mun mielestä vähähiilarinen säätää kyllä itse itseään. Eli jos on noinkin paljon vararavintoa, niin antaa palaa vaan. Mutta mitenkään ylimääräisesti ei kannata itseään nälässä pitää, eli jos on nälkä, niin sitten syödään.
Proteiinin kanssa se oikeasti tarkka ajanjakso on ekat 2 viikkoa, silloin sitä kuluu enemmän. Mutta sitten kun elimistö adaptoituu rasvanpolttopuuhaan, protskun kanssa ei tarvii olla yhtään tarkempi kuin millään muullakaan ruokavaliolla. Joo, kyllähän se on hyvä joskus tarkistaa, että sitä tulee tarpeeksi, mutta tuskin se tulee tällä ruokavaliolla ongelmaksi.
"Jos se toimii, älä koske siihen"... vai sittenkin...
Itsekin alussa nautiskelin uudelleenlöytyneestä näläntunteesta, mutta sitten (sattumalta kokeillen) tajusin laihtuvani nopeammin syömällä enemmän. Sitähän nuo yrittävät sanoa.... eli voisit luultavasti syödä enemmänkin ja silti laihtua paremmin tai yhtä hyvin. Niin omituiselta kuin se kuulostaakin... Periaatteessa 1200 kcaliin on mahdollista mahduttaa jo kaikki tarpeellinen, kunhan tyhjiä kaloreita ei ole yhtään. Sen alle ei kyllä kannata mennä, silloin laihtuminen hidastuu (ja vielä tärkeämpää, hiveniä jää varmasti puuttumaan!).
Mutta ainakin mulla lopulta se "oikea" kalorimäärä ei ole kamalan iso, enkä ole yrittänytkään vääntää sitä niin isoksi kuin olisi mahdollista. Eli luultavasti voisin syödä enemmän lihomatta, mutta tykkään syödä näin...
Kyllä se säätyy siitä itsestään, kunhan ei aseta itselleen valmiita rajoja vaan katsoo oman elimistön ja sen "toipumisen" mukaan tilannetta.