jazzmama kirjoitti:
:shock: ...ja kiitos painavista sanoistasi.Huolestuin vallan mahdottomasti,jotta uskallanko jatkaa tätä ollenkaan,sillä jos on sydänkohtauksen vaara,niin onko tämä sen arvoista?
älähän suotta säiky, jos sinulla on terve elimistö ja terveet munuaiset yms niin ne kyllä huolehtii tuollasten peruselektrolyyttien pinet ylimäärät ulos elimistöstä.. se on niiden tehtävä!
Jatka huoletta, korjaa nestevaje ja ota vaikka puolikas tai yksi kalium tabletti, TAI juo sitä tasapainotettua vissyä reippaasti. Magnesiumia voit aivan huoletta napata esim 300 - 700mg kerralla tai jaettuna pariin kertaan jonkinajan välein ja sitten purkin ohjeen mukaan muutaman päivän..(täyttyy vajenneet varastot)
Kaliumia älä ala syömään jatkuvasti. Ota nyt vaan esimerkiksi yksi tabletti (750mg) ja juo runsaasti vettä.
3 litraa vettä ei ole ollenkaan paljon vuorokaudessa vaikka ei yhtään janottas.
Ne kirjojen ohjeet juomisista kannattaa ottaa tosissaan, turhia ne ohjeet ei ole.
Ja olehan nyt huoleta sydänvaaroista. Atkins ja heikkilä on terveelle ihmiselle turvallinen.
No, minulla alkoi jalat aluksi krampata...sitten loppui voimat ja alkoi silmien musteneminen vaikka vaan tuolilta istumasta noustessa... josta kokolailla kanveesissa kävinkin...en osaa kuvata sitä rintakehätuntemusta mutta ikäänkuin olisi ollut vaikeaa hengittää...sitten kaikenmoista huimausoiretta... seassa kovia suonenvetotyyppisiä lihaskramppeja esim pohkeissa...ja koordinaatiohäiriöitä sekä tahattomia liikkkeitä...jonkinmoisia kivutomia nykimisiä hiukan jokalailla..olo oli todella tukala.. ankaraa väsymystä ja totaalista voimien katoamaista mieli olis tehny vaan mennä nukkumaan, vaan järki sanoi että nyt on pidetävä itsensä skarppina ja tehtävä tilalle kiiruusti jotain. (olin tuossa ollut tosin samalla hyvin vähällä ruualla kun ei ollut nälkä ja töissä useina päivinä peräkkäin tuollaisia 12-14h päiviä. En kertakaikkiaan vaan muistanut juoda...saati syödä... jännää on se että olo oli hyvä...ja sitten kun se alkoi heiketä se eteni aika lujaa...
Onneksi minulla oli nuo purkit mukana ja bonaquaa saatavana... join sitä varmankin noin pari litraa ainakin heti samaan putkeen... 750mg lisäksi kaliumia ja noin 500mg magnesiumia ja reippaasti juustoa... Tuolloin takana oli noin 42 vrk atkinsia omana sovelluksena. Kun sitten myöhemmin katselin painokäyrääni niin yli 3kg painonlasku edellisenä 4 vrk aikana ei todellakaan selity kuin nestevaajeeseen menolta.
Olo jo hivenen koheni ennen nukkumaan menoa tuolloin ja aamulla olo oli normaali hyvä vointi.
Opetus: olin huolimaton ja työssäollessa tuo oman kehon kuuntelu unohtui, enkä noudattanut edes omia ohjeitani! Silloin illalla tilani oli sellainen että mietin kovasti soitanko anbulanssin vai en....ja itse en ihan pienistä hötkyile.