tiki kirjoitti:
heippa!
aloitin tässä south beach-tyylisen hyvä(?)hiilarisen ja ekat 2vko pitäs olla ilman pastaa riisiä leipää yms. mutta. minulla olisi phuxiaiset tiistaina (oltuani 1vko ruokavaliolla) ja aivan takuuvarmasti tulee alkoholia otettua (ja nyt ei ole kyse yhdestä punaviinilasista joskaan ei myöskään mäyräkoirasta

). mietinkin, että "lihooko" sitä samantien heti ja välittömästi, vai voiko sen välttää jos heti jatkaa "normaalia" ruokavaliota?
ja voiko rasvatonta hedelmärahkaa syödä? (equisa, ingman kuningatar tms)
kiitos

Tervetuloa!
SBD:n aloitus ja phuksiaiset ei ole ihan paras mahdollinen yhdistelmä. Älä ainakaan ylimitoita juomista. Tai fuskaa hiukan: olut- tai siiderimäärän huomaamaton puolitus käy vaikka siten, että joka toinen kerta käy täyttämässä pullonsa keittiössä tai vessassa (nimimerkki kokemusta on)

Riittävästi valkuaista ennen juhlia auttaa myös.
Kaupan hedelmärahkoissa on liikaa (ja väärän laisia) hiilareita jokseenkin kaikkeen karppaukseen. Tee mieluummin itse rahkasta ja marjoista (tai ananasmurskasta, sekin on parempi kuin nuo sokerilisäykset). Minä tosin laittaisin sinne mukaan myös rasvaa jossain muodossa, maun ja muun takia. SBD:kin suosittaa vähärasvaista, ei rasvatonta!
(Ja vähärasvainen on muuten suhteellinen juttu. SBD:n rasvasuositus on siinä 30 E% korvilla, ja olenpa kuullut erään ei-tosiaan-karppi-ktl'läläisen väittävän tätä jo runsasrasvaiseksi

. Mikä takia veikkaan, että moni kalorilaskuihin perehtynyt laihduttajakin sen sellaiseksi kokee. Oi aikoja, oi tapoja... )
terv els