san martino kirjoitti:
Blogissaan on vapaa kommentointi-oikeus. Kai sieltä saa vastauksen tähänkin? Minuakin kiinnostaisi asia, vaikka epäilenkin, että 5-10 päivän paasto olisi haitallinen taviksille? Sen verran positiivisia kertomuksia löytyy netistä...
Siis ei kannata ampua viestintuojaa....[/i]
Asia ei kiinnosta niin paljon (=ei koske minua) että johonkin blogiin kyselemään lähtisin, sen verran vain että tällä foorumilla jossa muutenkin pyörin, siitä kirjottelen.
Mutta joo, en minäkään usko että 5-10 päivän paasto tavikselta vielä kummemmin lihasmassaa söisi. Mutta varsinkaan hoikan ihmisen ei varmaan kannata sen pidempään sitten paastoilla, ainakaan sen kaverini kokemuksen perusteella.
MInä pidin aikoinaan kokonaisen yhden paastopäivän viikossa ja ei minun kroppani siitä kauheasti tykännyt. Tuntui että koko päivä on vain seuraavan päivän ja syömisen odottamista. Toisaalta tuolloin söin elävää ravintoa, eli muutenkin rupesi kasvamaan poskiin ja korvalehtiin nälänhätäuntuvaa, vaikka paino ei kauheasti laskenutkaan eli esim. kuukautiskierto oli ihan normaali.
Voi olla että voisin nykyisellä ruokavaliolla hyvinkin paastota kokonaisen päivän tai 2:5 tai vaikka viikon, mutta kun sen kroppa ei nytkään halua kuin rasvakaloreita ensimmäiseen noin 4-5 tuntiin heräämisen jälkeen, tulee paastoa/rasvapaastoa joka tapauksessa se noin 14 tuntia vuorokauteen, joskus pidempäänkin. Niinpä en näe mitään erityistä hyötyä pidemmästä paastosta.