Martti Syväniemi kirjoitti:
Kun syöpä on saanut vallan, niin silloin taistelu on kovaa. Lukemani (en muista mistä) perusteella ainakin solumyrkky/sädehoitojen sieto on parempi ketoosissa kuin normiruoalla. Ja jo siksikin kannattavaa.
Itse ajattelin paaston roolia ennaltaehkäisyssä. Suursiivous elimistössä aika ajoin saattaa tehdä terää, ehkäpä syöpäaihioitakin ajatellen?
Solumyrkkyjen pääasiallinen ongelma on tämä: Ne ovat karsinogeenisia, eli aiheuttavat siis syöpää.
Eipä hirveästi kiinnostaisi hoitaa yksi syöpä pois tavaralla, josta saa sitten aika hyvällä todennäköisyydellä toisen.
Muttajoo, siitä taisi olla jotain juttua joskus , että olo hoitojen aikana on parempi jos on ketoosissa, vähemmän pahoinvointia jne.
Ennaltaehkäisyyn riittää pelkkä hiilihydraattirajoitus, sillä saa samat metaboliset hyödyt kuin paastolla.
Suursiivouksesta jne: Katson että kroppa osaa ihan itse kyllä siivoilla itseään ilman, että häiritsen sitä antamalla nälänhätäsignaalia. Se mitä minä teen asian eteen on, että pyrin pitämään kemikaalikuormani matalana. "Elimistön puhdistaminen" on mielestäni vähintään jonkin verran hujausargumentti, jolla myydään paastopaketteja ja detox tuotteita. Tämä kannattaa lukaista:
http://www.senseaboutscience.org/data/f ... margin.pdfJokaisellahan alkaa kasakaupalla syöpiä kehossa ihan joka päivä. Ei se ole mikään ongelma, vaan ongelmia tulee jos immuunijärjestelmä ei tuhoa niitä vaan ne pääsevät kasvamaan. Tästä syystä elinsiirtopotilailla, jotka joutuvat syömään immunosuppressantteja se syöpäriski kohoaa melkoisen reippaasti.
Mikä tahansa mikä laskee immuunivastetta (omega-6 pitoiset kasviöljyt ovat tässä erityisen tehokkaita) yhdistettynä suureen glukoosinsaantiin on se syövänalkuja hellivä tapa elää. Sama toisinpäin: Ennaltaehkäisyyn paras tapa on pitää immuunivaste kunnossa ja pitää glukoosikuorma (=hiilihydraattmäärä) kohtuullisena/pienenä.