karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-12 19:59:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-12-26 14:33:37 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Taas on saatu tutkimusnäyttöä sen tueksi, että karppausruokavalio ehkäisee terveiden sairastumista esidiabetekseen ja jo puhjenneen esidiabeteksen kehittymistä diabetekseksi.

Michiganin yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa karppaus (3 ateriaa päivässä, hiilarit 30 E%) vähensi terveiden naisten aterianjälkeistä insuliiniresistenssiä ja insuliinitasoa yli 30 prosenttia, kun taas virallisia suosituksia vastaava runsashiilihydraattinen ruokavalio (hiilarit 60 E%) ruokki sitä. Kahden tunnin kohtuullisesti rasittava liikunta ennen ateriaa ei vähentänyt insuliiniresistenssiä. Se päinvastoin nosti illalla mitattua insuliiniresistenssiä.

Koehenkilöinä oli 32 tervettä postmenopausaalista 50-65 -vuotiasta naista. Kellään heistä ei ollut esidiabetesta eikä diabetesta.

Medical Express: Study bodes well for low-carb eaters

Lainaa:
Three low-carb meals within 24 hours lowers post-meal insulin resistance by more than 30 percent, but high-carb meals sustain insulin resistance, a condition that leads to high blood pressure, prediabetes and diabetes, according to a University of Michigan study.

The study also found that two hours of moderate-intensity exercise, which is supposed to lower insulin resistance and blood sugar levels, has no impact on these results. To the contrary, blood sugar levels increase after the exercise, said Katarina Borer, professor in the School of Kinesiology and principal investigator in a study done with doctoral student Po-Ju Lin, now at the University of Rochester Medical Center.

Tutkimus julkaistiin PLOS Onessa:
Third Exposure to a Reduced Carbohydrate Meal Lowers Evening Postprandial Insulin and GIP Responses and HOMA-IR Estimate of Insulin Resistance
Po-Ju Lin, 
Katarina T. Borer


Lainaa:
Results
The third low-carbohydrate meal, but not the high-carbohydrate meal, reduced: (1) evening insulin AUC by 39% without exercise and by 31% after exercise; (2) GIP AUC by 48% without exercise and by 45% after exercise, and (3) evening insulin resistance by 37% without exercise and by 24% after exercise. Pre-meal exercise did not alter insulin-, GIP- and HOMA-IR- lowering effects of low-carbohydrate diet, but exacerbated evening hyperglycemia.
Conclusions
Evening postprandial insulin and GIP responses and insulin resistance declined by over 30% after three meals that limited daily carbohydrate intake to 30% compared to no such changes after three 60%-carbohydrate meals, an effect that was independent of pre-meal exercise. The parallel timing and magnitude of postprandial insulin and GIP changes suggest their dependence on a delayed intestinal adaptation to a low-carbohydrate diet. Pre-meal exercise exacerbated glucose intolerance with both diets most likely due to impairment of insulin signaling by pre-meal elevation of FFAs.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-26 15:20:31 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Uutistoimisto UPI: Low-carb meals, timing of exercise may aid metabolism

Lainaa:
"What is remarkable about our findings is that they show that a simple dietary modification of reducing the carbohydrate content of the meals can, within a day, protect against development of insulin resistance and block the path toward development of prediabetes while sustained intake of high carbohydrate diets as shown in the two mentioned studies lead to increased fasting insulin secretion and resistance. And even more surprising and amazing is that exercise before the meals made the subjects more carbohydrate intolerant—that is, it increased evening blood sugar levels."


Newsmax: Low-Carb Diet May Aid Metabolism


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-26 15:47:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 94942
Kas - että liikunta ennen ruokailua pahensi tilannetta... Sekin vielä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-26 16:07:25 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Niinpä. Treenit kannattaa siis Borerin mukaan tehdä aterioiden jälkeen. Tämä on toinen tutkimuksen viesteistä. Ensimmäinen on tietenkin se, että kannattaa karpata.
Newsmax kirjoitti:
During exercise, you need energy, triggering hormones that promote the release of sugar from the liver. Most [of the body's] tissues become insulin-resistant to allow the brain and muscles to use that excess sugar," Borer explained. If the tissues don't use all that sugar for the workout, blood sugar will remain elevated, she added.
If you exercise after eating, however, "your meal provides the fuel" instead of your liver, Borer noted, and the excess sugar from your meal is likely used up. She recommended exercising within 40 minutes of eating.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-26 16:29:50 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Medical Daily: Low-Carb Vs. High-Carb Diets: What's Better For Your Metabolism


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-26 16:52:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Regina kirjoitti:
Kas - että liikunta ennen ruokailua pahensi tilannetta... Sekin vielä.


Moi
Lueskelin ton läpi ja mun mielestä ei ollut oikein karppausta koskeva juttu, siina oli tosin muita kiinnostavia jurtuja.

Ns. Vh ruokavaliolla olleet hyötyivät siitä vaikka oli likuntaa, pikkasen vähemmän vaan, muta kasa vaihdevuosia eläviä rouvia jotka eivat olleet mitenkään rasvapolttosia ja niiden vh oli suurinpiryein suomalainen. VT ruokavalio

In the LC meals (30% carbohydrate, 25% protein, and 45% fat), the food items provided in the morning were macaroni and cheese, sausage and ham, wheat bread roll with butter, Chef’s salad (romaine lettuce, tomatoes, cucumbers, slivered turkey and ham strips, cheddar and Swiss cheese, croutons, French salad dressing), fruit-flavored yogurt....

Mitä muut sitten söi oli jotainihan muuta mutta ei vt eikä vh.

Liikunta ennen ateriaa oli tyyliin

Two-hour treadmill walking took place from 0700 to 0900 h and from 1400 to 1600 h at 45% VO2 max and was completed 1 hour before each meal (Fig 1). Walking speed was 3 miles/hour with modifications of the treadmill incline to adjust exercise intensity

Ja ero sitten roskaruokaa ja enemman roskaruokaa syivien välillä oli selvä ja suuri ja liikunta ei siiheb paljoa vaikuttanut

Evening postprandial insulin and GIP responses and insulin resistance declined by over 30% after three meals that limited daily carbohydrate intake to 30% compared to no such changes after three 60%-carbohydrate meals,

Ja sitten se liikunta

The third low-carbohydrate meal, but not the high-carbohydrate meal, reduced: (1) evening insulin AUC by 39% without exercise and by 31% after exercise; (2) GIP AUC by 48% without exercise and by 45% after exercise, and (3) evening insulin resistance by 37% without exercise and by 24% after exercise

Ero on tietty mutta enemmän kysymyksiä tama herättää kun antaa vastauksia, lahinna että ekos olekkin hyvä etta nain kävi ja eikös keho ole fiksu kun pystyy tammoisenkin asian hoitamaan kotiin.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-26 16:58:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 94942
Mielenkiintoista... elimistö on koko peto mukautumaan vaikka mihin. Mutta parempi tietysti olisi, kun ei tarvitsisi kulua sillä tavalla vaan voida paremmin ja elää vähemmän kuluttavasti vhh:lla tai ehkä mieluummin lchf:llä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-26 17:58:34 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Mutta jos ei aterialla syö niitä hiilareita niin ei sitä liikuntaa tarvita sokerinpolttoon aterian jälkeenkään. Silloin voi liikkua, jos huvittaa ja pystyy vaikka rasvaa poltellen. Tuo hiilarien poltto on insuliiniresistenteille esidiabeetikoille tai meille kakkosille sitä oireen eli korkean verensokerin hoitoa, ei perussyyn eli insuliiniresistenssin hoitoa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)