karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-12 10:42:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-12-26 17:02:04 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Journal of the American Osteopathic Association julkaisi äskettäin tutkimuksen, jonka mukaan vähähiilihydraattiset ruokavaliot ovat turvallisia lyhyellä ja aikavälillä ja laihduttavat hieman tehokkaammin kuin vähärasvaiset ruokavaliot.

Se, että ero laihdutustuloksissa jäi pienehköksi, selittyy sillä, että tutkimuksessa vähähiilihydraattiseksi laskettiin ruokavaliot, joissa jopa 46 prosenttia energiasta tuli hiilihydraateista.

TUTKIMUSARTIKKELI:

Are Low-Carbohydrate Diets Safe and Effective?

UUTISIA:

•EurekAlert: Low-carb diets safe in short term, more effective for weight loss than low-fat diets

•UPI: Low-carb diets may be more effective than low-fat diets

•Shape: Low-Carb Diets May Be the Best Quick and Healthy Way to Lose Weight


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-26 19:37:25 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Brittien NHS on - mikäli mahdollista - THL:ääkin pahemmin tahallaan harhaanjohtava laitos silloin kun tutkimustulokset haastavat nykyisen vanhentuneen virallisterveellisen paradigman. Tosin oheisesta jutusta, josa puurot ja vellit ovat pahasti sekaisin, ei käy kaikilta osin ilmi mikä on NHS:n edustajan ja mikä toimittajan sanomaa.

Siitä, että karppaus on turvallista lyhyellä aikavälillä, ei todellakaan seuraa, että se olisi vaarallista pitkällä aikavälillä! Pitkän aikavälin tutkimuksia vain on niukasti, koska tutkimusrahoitus tulee suurelta osin antisafa-paradigmasta hyötyvältä teollisuudelta ja julkisesta tutkimusrahoituksesta päättävät tahot ovat turhan usein omanneet sidonnaisuuksia teollisuuteen tai ovat olleet teollisuuden lobbauksen kohteita tahi ovat olleet nykyiseen paradigmaan sitoutuneiden asiantuntijoiden johdateltavissa.

Jutussa kerrotaan karppauksen johtavan suurempaan lihan syöntiin ja väitetään tutkimusten osoittavan sen vaaralliseksi.

Low carb diet: Calorie restricting regime could cause long-term damage
Lainaa:
Researchers found diets that restrict carbohydrate consumption tend to encourage more meats.
External studies have linked a meat-based diet to greater risk of cancer and mortality. 
The NHS advises anyone wishing to embark on a new weight loss regime to first consult their GP or medical professional. 


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-27 08:41:14 
Poissa
voinen
voinen

Liittynyt: 2011-07-01 11:44:20
Viestit: 5466
Ihmisen elämä on kuitenkin lyhyt hetki syntymän ja kuoleman välissä, joten voi siis karpata turvallisesti vaikka koko elämänsä.

_________________
Uushullu

Kuuntelen Kroppaa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-12-27 10:42:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
^ Ellei Matti ehdi päättää päiviäsi ensin.

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)