karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 21:59:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-11-19 13:26:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

... jotka flunssarokotus ei näytäkään suojelevan jo valmiiksi heikossa kunnossa olevia,
vaan pikemminkin päinvastoin. Kuolleisuus kasvoi...
Tutkimus julkaistiin JAMAssa 2005.

Ohessa vain uutisointi (ja tästä löydöstä kunnia Annika Dahlqvistille, löytyi blöogistaan):
http://yournewswire.com/flu-vaccines-ki ... -citizens/

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2017-11-19 14:11:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On kaksi hyvää syytä rokottaa sairaita vanhuksia: Päästään heistä mahdollisesti nopeammin eroon ja saadaan samalla lääketeollisuuden omistajille lisää tuloja. Kolmaskin syy ehkä on, oikein surkuhupaisa: silitetään samalla päähän vanhusta ja hänen omaisiaan. Kyllä me teistä huolta pidämme, tarjoamme hoivaa ja hyvää hoitoa. Ja kuka uskoo? No kaikki tietenkin.

ViestiLähetetty: 2017-11-21 18:14:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Regina kirjoitti:
On kaksi hyvää syytä rokottaa sairaita vanhuksia: Päästään heistä mahdollisesti nopeammin eroon ja saadaan samalla lääketeollisuuden omistajille lisää tuloja. Kolmaskin syy ehkä on, oikein surkuhupaisa: silitetään samalla päähän vanhusta ja hänen omaisiaan. Kyllä me teistä huolta pidämme, tarjoamme hoivaa ja hyvää hoitoa. Ja kuka uskoo? No kaikki tietenkin.

Ei niitä vanhuksia tappaa kannata, nehän vanhoina ja sairaina ovat parhaita asiakkaita kun käyttävät vaikka mitä lääkettä! Tosin jos eivät käytä, niin eihän näillä silloin ole mitään arvoa lääketeollisuudelle.

ViestiLähetetty: 2017-11-21 22:11:13 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Ja niitä lääkkeitähän tarvitaan siksi niin paljon, kun tulee sivuvaikutuksia, jota lääkitään uudella lääkkeellä, josta tulee sivuvaikutuksia, joita lääkitään...

ViestiLähetetty: 2017-11-23 12:24:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja samasta lähteestä: Rokottamattomat lapset terveempiä kuin rokotetut
Lainaa:
Spoiler alert: the unvaccinated children are far healthier than the vaccinated children, with the vaccinated children three times more likely to be diagnosed on the autism spectrum, 22-fold more likely to require allergy medication, and 300% more likely to be diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder.

ViestiLähetetty: 2017-11-23 12:53:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikös tuo autismijuttu perustunut tutkimustulosten vääristelyyn tai virheeseen ja on kumottu niin kauan sitten, että väärän tiedon vaikutuksistakin on ehditty tehdä jo monta tutkimusta sen jälkeen? Autismi HUOMATAAN yleensä suht samassa iässä, kun lapsi saa monet yleiset rokotukset...

Ei sen puoleen, jokavuotinen influenssarokotus perusterveille, HPV-rokotteet, hepatiitti A rokote perusterveille matkailijoille jne. ovat kyllä ihan turhaa ja pelkkää rahastusta.

Mutta kyllä minä silti aion pitää jäykkäkouristusrokotteen voimassa aina ja ikuisesti, kun vähintään kerran vuodessa treenaan viikon budolajia ulkosalla, eli naarmuja löytyy aina ja niihin satavarmasti myös päätyy maaperää. Oma sukulainen kuoli 1940-luvulla jäykkäkouristukseen. Ja jos villieläin, esim. lepakko purisi, niin kyllä ottaisin rabies-rokotteen, vaikka siitä tuleekin kipeäksi lähes aina noinniinkuin sivutuotteena. Samoin näkisin että esim. tuberkuloosirokotus ja isorokkorokkotus (jotka molemmat olen 60-luvun lapsena saanut) ovat olleet ihan paikallaan aikojen saatossa ja kyllä monet lasten rokotkin voivat vammauttaa.

Olisiko mitenkään mahdollista nähdä asiaa jonkinlaisena välimuotona, eli niin että on ehdottoman järkeviä rokotteita kuten vaikka se jäykkäkouristus ja rabies, mutta sitten on myös täysin turhia? Jos dissaa kaikkia periaatteesta, niin eihän siinä ole mitään järkeä.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2017-11-23 13:49:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jäykkäkouristuksessa on järkevä suoja sellaisia vastaan, mitä ei voi tietää eikä suojautua, kun ei voi tietää mitä ne eläimet levittävät aiheuttamillaan haavoilla.

ViestiLähetetty: 2017-11-23 13:53:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei ne eläimet, vaan ihan mikä tahansa maaperän/mullan joutuminen haavaan. Tarkoittaa sitä, että pitäisi itse asiassa olla tetanusrokoite voimassa jos vaihdat multaa ruukkukasveihin ilman kumihanskoja...

Eläimen pureman jälkeen toki saa myös jäykkäkouristustehosteen, mutta ihan vaan se maaperän joutuminen haavaan on jo riski. Sen seurauksena minunkin sukulaiseni sen jäykkäkouristuksen sai ja kuoli, ei minkään eläimenpureman.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2017-11-23 13:56:03 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Joo, puutarhahommia ei kande tehdä ilman. Rabies taas tulee esim. eläimen putemasta.

ViestiLähetetty: 2017-11-23 14:50:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mikä siinä on muuten, että nuo rokotteet eivät riitä kuin kymmeneksi vuodeksi kehossa? Tai siis niitä ohjeistetaan ainakin jäykkäkouristusta uusimaan 10 vuoden välein.

ViestiLähetetty: 2017-11-23 14:58:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tetanus kannattaa itse asiassa uusia jo 8 vuoden välein, sillä teho alkaa heiketä jo siinä kohtaa. Syytä siihen en kyllä tiedä. Mutta terveyskeskuksessa suhtaudutaan hyvinkin positiiviseesti siihen, että käyn sen hakemassa 8 vuoden välein, että ei ongelmaa siinä suhteessa.

ViestiLähetetty: 2017-11-24 07:30:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jäykkäkouristuksen tappavuus on muistaakseni noin 50%, eli jäykkäkouristukseen joko kuolee tai ei kuole. Jotta sen aiheuttava bakteeri pystyy elämään, tarvitsee se hapettoman tilan. Se ei siis elele naarmuissa tai avohaavoissa vaan pistohaavoissa. Jos astuisin naulaan, kävisin rokotteen ottamassa, vaikka olenkin sitä mieltä, että rokotteet vain haittaavat immuunipuolustusjärjestelmää ja ovat niin ollen haitallisia. Samoin, jos eläin purisi, ottaisin rokotuksen. Ja sehän on sitten saatava melko pikaisesti. On maita, joihin matkustamiseksi vaaditaan rokotteita ja olisi kai sellainen otettava, jos matka niihin kävisi. Toivottavasti ei käy.

Kukin rokotelkoot itseään niin paljon kuin haluaa. Kai siitä mielenrauhastakin on jonkun maksettava. Se on aika usein se kuuluisa anonyymi ja sikarikas veronmaksaja.

ViestiLähetetty: 2017-11-24 10:07:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei se elele se jäykkäkouristus ihmiskehossa, mutta sen voi saada silti ihan vaan saamalla multaa haavaan. On totta, että se asuu syvemmällä maaperässä, ojankaivuu on hieno keino saada sekä jäykkäkouristus, että sen sukulainen kaasukuolio - jälkimmäinen oli I maailmansodan suurin tappaja asemasotavaiheessa, kun asusteltiin niissä juoksuhaudoissa. Mutta: Kastemadot ja maamyyrät kuitenkin kuljettavat ihan jatkuvasti maa-ainesta sieltä syvemmistä maakerroksista pintaan!

Sitä en millään tässä asiassa ymmärrä, miksi ihmeessä se jäykkäkouristusmikrobi viihtyisi maaperää paremmin eläimen suussa? Yhtä vieras paikka se eläimen suu on sille, kuin ihmisen haavakin. Suurin todennäköisyys on nimenomaan syvemmältä maaperästä, esim. juuri ojankaivuuhommissa. Sellaisesta se minun sukulaisenikin taisi taudin saada. Siitä syystä minun on tosi vaikea tajuta, miksi vaikka ihan kesyn kotikoiran pureman jälkeen on hirveä kiire ottaa tetanusrokote, mutta aktiivinen puutarhassa möyrijä ei välttämättä aina koe siihen tarvetta. :shock:

Minun muutenkin turboahdettu immuunipuolustukseni ei ole hätkähtänyt vähääkään kerran 8 vuodessa toistuvasta jäykkäkouristustehosteesta. Minä treenaan joka kesä 5-7 päivää ulkona, välillä mennään ihan umpimetsään. Ja treenailuun kuuluu kaatuileminen koko ajan. Ja aina kesäleirillä on lukuisan mustelmamäärän lisäksi kaikenlaisia naarmuja ja pikku palkeenkieliä, joita en edes yleensä laastaroi. Jokainen päättää ihan itse riskinottonsa määrän, minä koen tetanusrokotteen itselleni tarpeelliseksi.

ViestiLähetetty: 2017-11-24 17:52:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sen mukaanhan pitää mennä, minkä itselleen kokee tärkeäksi ja tarpeelliseksi. Menisköhän se niin, että rabieksen, eli vesikauhun, voi saada villieläimen puremasta ja kiire on päästä rokotettavaksi, jos sellainen puree. Vaikkapa ihan katukoira jossain ulkomailla. Jäykkäkouristus eli tetanus taas tulee tosiaan maaperästä. Pohjoismaissa se on harvinaisempi kuin etelämmässä, mutta on sitä silti.

ViestiLähetetty: 2017-11-24 19:11:37 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Kyllä sitä tetanusta kaikille puutarha-alan ihmisille suositellaan.

ViestiLähetetty: 2017-11-25 08:16:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lääkkeitä ja rokotuksia suositellaan auliisti erityisesti kaikille ja joka tilanteeseen. Kukin tehkööt omakohtaiset päätöksensä painostettuna, johdateltuna, pakotettuna tai vapaaehtoisesti. Itse se vastuu seurauksistakin kannetaan.

ViestiLähetetty: 2017-11-27 11:20:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nosiis, jäykkäkouristushan voidaan nykyään myös hoitaa, jos aloitetaan ajoissa: Curarejohdannaisella vaan halvaus päälle ja hengityskoneeseen (kun ne hengityslihaksetkin halvaantuvat) ja sitten vaan odotellaan viikko tai pari että kroppa niittaa mikrobin ihan itse. Se nimittäin pystyy tekemään sen, mutta ilman ko. hoitoa tuoni vie ennen kuin kroppa ehtii sen mikrobin niitata.

Ja hintaa moisella teho-osasto hoidollahan on sitten ihan niin perkeleesti. Että vastuu seurauksista maksetaan minunkin verorahoillani sitten jos tauti rokottamattomaan puutarhuriin vaikka iskee.

Edelleen ihmettelen miksi on niin kova kiire antaa jäykkäkouristusrokotus kun kesy kotikoira puree. Siis ei rabies rokotus, vaan jäykkäkouristusrokotus. Maaperän koen itse isommaksi riskiksi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00