karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 20:21:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-03-02 18:27:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Varmaan nestettä kehittyy rutkasti hiilarimättäyksellä, mutta söikö Tomi suositusten mukaan kolme ateriaa ja kaksi välipalaa päivässä? Eli oliko hän lähes koko valveillaolon ajan postprandiaalisessa tilassa verensokeri korkealla? Silläkin saattaa olla merkitystä lihomiseen....

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-02 18:32:14 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Ei kai sitä vettä nyt niin mahdottomasti pysty sitoutumaan jos Kokko ei ollut aikaisemmin VHHlla ja glykogeenivarastot tyhjät, ylimääräinen hiilarihan muuttuu rasvaksi, varsinkin jos tosiaan pidetään useiden aterioiden avulla inskat korkealla niin ettei se varaston polttokaan onnistu kuin ehkä vähän yöllä. Mutta moni VTläinen taitaa syödä yölläkin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-02 23:50:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
TheLaama kirjoitti:
Tässä pitää huomioida se, että hiilarit sitoo nestettä ja todennäköisesti 3-4kg tosta on pelkästään nesteen lisääntymistä ainakin. Varmasti myös tullut se jokunen kilo läskiä, mutta ei pidä katto tälläkään puolella ihan liian mustavalkoisesti tätä asiaa.


Mietin samaa. Ja sehän tarkoittaa myös sitä, että putoaa pohja pois Fogelholmin laskelmilta, että pakko olla syönyt 1000 kcal ylimääräistä päivässä ja tahallaan on tehnyt niin.

Itselleni aika sama, onko hiilareiden aiheuttama löysyys miten suurilta osin läskiä tai nestettä. Pääasia, että tiedän hiilarien aiheuttavan löysyyttä. Ja ainakin itselläni hiilarit tekevät nälkää ja mielitekoja ja panevat syömään enemmän. Siten siis sinänsä totta, että "oma syy, mitäs söit liikaa". Mutta minullapas on keino siihen että nälät ja mieliteot lähtevät enkä enää syö liikaa. VHH. Ja näin ympäri käydään, yhteen tullaan taas...

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 00:48:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Jos nyt oletetaankin, että suositusruokavalio pitää terveenä ja hoikkana, kunhan sitä noudattaa. Kunhan ei syö liikaa ja noudattaa kohtuutta. Niin siinäpä se piikki juuri on: itse ruokavalio panee syömään liikaa. Hiilariherkälle kohtuullinen hiilarinsyönti on todella vaikeaa ja vaatii yli-inhimillistä itsekuria. Kuin alkoholistin pitäisi juoda kohtuudella. Miksi meidän odotetaan ja käsketään (suositukset ja syyllistäminen niiden noudattamattomuudesta) kiusaamaan itseämme sillä tavalla? Elämään jatkuvassa taistelussa itseään uuvuttaen ja syyllistäen, vaikka vaihtoehtona ON laskea aseet ja vetäytyä pois koko taistelukentältä?

Mutta ei sitä voi ymmärtää jos ei itsellä ole samanlaista vaikutusta. Hiilarinsieto kun on eri ihmisillä erilaista, ja jotkut pystyvät tosiaan täyttämään mahansa ja pitämään nälkänsä hiilareilla. Joskus ihmettelen ja tunnen olevani ihan eri lajia kuin jotkut, jotka toteavat että heh, tuli syötyä niin paljon karkkia että nyt ei jaksakaan syödä enää mitään, ja porskuttavat vaikka parikin tuntia. Itsellä kun moisesta tulisi välitön nälkä ja kahta kauheampi syömistarve.

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 06:13:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3398
Hector Servadac kirjoitti:
Hiilariherkälle kohtuullinen hiilarinsyönti on todella vaikeaa ja vaatii yli-inhimillistä itsekuria.


Hiilarit tekevät nälkäiseksi. Kenenkään ei pidä joutua elämään jatkuvassa nälässä. Jos on nälkä, pitää syödä. Fogelit ja kumppanit eivät voi tätä tajuta, koska eivät ymmärrä, miten kellään voi olla syötyään nälkä. Heillä on itsellään hyvä hiilarinsieto. Niiden, joilla ei ole, he kuvittelevat olevan ahneita mässääjiä.

Kun söin nuoruudessa pääasiassa hiilareita, mulla oli samaan aikaan nälkä ja täysi vatsa. Olin suorittaja, kympin tyttö ja rasvakammoinen. Oli opetettu, että rasva on pahasta, joten en sipaissut leivän päälle Keijua vaan söin sen rasvatta. Jos kerran rasva on pahasta, on hyvä olla syömättä sitä ollenkaan, eikö? Nälänsäätelyni heikkeni koko ajan ja tarvitsin enemmän ruokaa kuin ennen. Lihoin 16-vuotiaana kymmenen kiloa tuosta vain. Aloin voida pahoin, kun syömisen määrä ja nälän tunne eivät vastanneet toisiaan. Vasta, kun aloin käyttää rasvaa ruokavaliossa, ruokailuni normalisoituivat.

Aikuisiällä hiilarit eivät ole juuri pitäneet nälkää. Kun opin karppaamaan, en enää voinut tajuta, miten kukaan voi syödä nälkäänsä pelkkiä hiilareita, kuten monet työkaverit tekevät, syövät välipalaksi ompun tai elovenapatukan. Ajatuskin oksettaa.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 10:02:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Lainaa:
Miten syödään "virallisesti" yli kulutuksen..siinäpä kysymys?


Hector Servadac kirjoitti:
Jos nyt oletetaankin, että suositusruokavalio pitää terveenä ja hoikkana, kunhan sitä noudattaa. Kunhan ei syö liikaa ja noudattaa kohtuutta. Niin siinäpä se piikki juuri on: itse ruokavalio panee syömään liikaa....
Hiilariherkälle kohtuullinen hiilarinsyönti on todella vaikeaa ja vaatii yli-inhimillistä itsekuria. Kuin alkoholistin pitäisi juoda kohtuudella. Miksi meidän odotetaan ja käsketään (suositukset ja syyllistäminen niiden noudattamattomuudesta) kiusaamaan itseämme sillä tavalla? Elämään jatkuvassa taistelussa itseään uuvuttaen ja syyllistäen, vaikka vaihtoehtona ON laskea aseet ja vetäytyä pois koko taistelukentältä?

Jeps! Siinä se tulikin...

Siksi myös höpöttäminen Tomi Kokon 1000 ylimääräisestä kalorista on syvältä peestä. Hän pysyy omalla ruokavaliollaan hoikkana noilla 3000 kalorilla,miksei sitten VT-ruokavaliolla?

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 10:13:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2016-02-11 14:32:40
Viestit: 110
Tää linkki oli jo tuolla toisessa ketjussa mutta laitan silti koska liittyy tähän

http://m.iltalehti.fi/terveys/201603022 ... 1415958498

Pisti hyvinvoivana karppaajana ja kilpirauhasvajaana VÄHÄN silmään tämä:

"esimerkiksi jos ihmisellä on kilpirauhasen vajaatoiminta, hiilareita kannattaa syödä tavallista enemmän" :^o

_________________
-ruoka on ihmisen paras ystävä-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 10:24:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
IL kirjoitti:
Kovakuntoinen Rossi urheilee viikossa 5-6 kertaa. Harrastuksiin lukeutuu muun muassa kuntosali, crossfit, uinti, juoksu ja hiihto.

- Oma ruokavalioni koostuu päivittäin 40-50 prosenttisesti hiilihydraateista. Kehoni on oppinut hyödyntämään hiilarit.

Siksi Rossi ei pidä Tomi Kokon lihomista ihmeenä. Jos ihminen on tottunut syömään vähähiilihydraattista ruokavaliota ja vaihtaa yhtäkkiä hiilihydraattipitoisempaan, hän lihoo, kun nesteitä kertyy kehoon, Rossi selittää.

- Yksi gramma hiilareita imee noin 4-5 grammaa nestettä, kun ollaan ensin oltu vähähiilihydraattipitoisella ruokavaliolla.

- Moni uskoo, että hiilarit lihottavat. Todellisuudessa epäsopiva kokonaisuus lihottaa. Saatujen ravintoaineiden määrän ja kulutuksen on oltava tasapainossa.

Rossin mukaan suositusten hyödyt ovat ravinnon monipuolisuudessa ja säännöllisyydessä. Rossi syö säännöllisesti 5-6 kertaa päivässä. Hänen päivittäinen energiansaantinsa on noin 3000 kilokaloria. 170-senttinen lihaksikas mies onkin ihannepainoinen. Hän painaa 84 kiloa.

Just juu! Ryhdytään rosseiksi....

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 10:44:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
san martino kirjoitti:
IL kirjoitti:


Rossin mukaan suositusten hyödyt ovat ravinnon monipuolisuudessa ja säännöllisyydessä. Rossi syö säännöllisesti 5-6 kertaa päivässä.


Niin, kun monipuolisuudesta puhutaan, kumpi on monipuolisempaa: Puolet päivittäisestä ruuasta koostuu kolmesta aineesta, joista valita, jotka sisältävät lähes pelkkää yhtä makroravinnetta (peruna, riisi ja vilja ) - vai se, että sen sijaan valitaan useiden kymmenien erilaisten kasvisten valikoimasta ja lisäksi jotain ravitsevaa rasvaa? Tämähän se on monesti ensimmäinen ja selkein muutos karppaukseen siirryttäessä...

Ja miten niin muut ruokavaliot eivät ole niin "säännöllisiä" kuin vt? :shock:

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 10:56:44 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Tuoreen suomalaisen hammastutkimuksen suomalaiset syövät säännöllisesti noin 100g sokeria siinä monipuolisessa veeteessään (jossa huomataan varoittaa eläinrasvasta ja suolasta vaan ei sokerista). Lähteet ovat toki monipuolisia mutta tuo on jo 400 % isompi määrä kuin mitä vaikkapa WHO nykyisin suosittaa (20% vs. 5%). Miksi ihmeessä monipuolisuus olisi jotenkin parempi juttu?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 11:08:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Nyt unohdetaan, että meillähän on aivan riittävästi informaatiota muutoksen laskemiseen. Kokko otti 6kg lisää massaa ja rasvaprosentti nousi 2,5. Jos tuo oli alussa vaikka 80kg ja rasvaprosentti oli urheilullinen 12, niin lopussa olisi ollut 86kg ja 14,5% rasvaa. Näin ollen rasvaa tuli 0,145*86-0,12*80 = 12,47-9,6 ~ 3 kg. Eli puolet läskiä, puolet nesteitä. Herkkyysanalyysi paljastaa, että tuossa välillä 2-4kg se rasvan lisäys oli joka tapauksessa.

Antti Rossille sellainen muistutus, että suositusten mukaan on mahdollista syödä terveellisesti, mutta suositusten noudattaminen ei automaattisesti tee ruokavaliosta terveellistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 11:13:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Minä pidän viljoja, varsinkin gluteeniviljoja, itseisarvoisesti epäterveellisenä ravintona joka ei ole lajinmukaista ollenkaan.
Näinollen minun näkökulmastani mikä tahansa suositus, joka kehottaa syömään gluteeniviljoja ei johda terveelliseen ruokavalioon.

Perustelu:
Gliadiini antaa ohutsuolen soluille kemiallisen käskyn löysätä liitoksiaan, jolloin suoli alkaa vuotaa ruuan proteiineja elimistöön, mistä seuraa inflammaatiota ja autoimmuunisairauksia. Gliadiini tekee tämän KAIKILLE, ei tarvitse olla vilja-allergikko, gluteeniherkkä tai keliaakikko, koska kyse ei ole suolen pinnan tuhoutumisesta, vaan siitä että suolen solut 'tottelevat' gliadiinin antamaa käskyä.

Näinollen Suomen nykyiset täysjyväviljaa suosittelevat ravintosuositukset eivät todellakaan ole terveydelle hyväksi. Lääketehtaille sen sijaan hyvinkin, autoimmuunisairaudet kas kun vaativat yleensä lääkitystä loppuiäksi.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 13:52:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 18132
Jäi vähän epäselväksi, missä tän dokkarin sit jatkossa näkee ensi-illan jälkeen?

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 14:57:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Kova oli ainakin riita Fogelhomin ja Kokon välillä. Pitkällä tähtäimellä ruisleipää kannatta ottaa sanoo kokakolamies

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 15:13:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
mattila kirjoitti:
Nyt unohdetaan, että meillähän on aivan riittävästi informaatiota muutoksen laskemiseen. Kokko otti 6kg lisää massaa ja rasvaprosentti nousi 2,5. Jos tuo oli alussa vaikka 80kg ja rasvaprosentti oli urheilullinen 12, niin lopussa olisi ollut 86kg ja 14,5% rasvaa. Näin ollen rasvaa tuli 0,145*86-0,12*80 = 12,47-9,6 ~ 3 kg. Eli puolet läskiä, puolet nesteitä. Herkkyysanalyysi paljastaa, että tuossa välillä 2-4kg se rasvan lisäys oli joka tapauksessa.


Linkin takaa pääsee tutustumaan "oikeitten personal trainereiden" sielunmaisemaan

Jussi Riekki kirjoitti:
KOKEMUSTARINAT EIVÄT KORVAA TIEDETTÄ

Tomi Kokon tempaus oli osa hänen tähdittämäänsä dokumenttielokuvaa 30 päivän ihmiskoe – viralliset ravintosuositukset puntarissa. Elokuva saa ensi-iltansa tulevana lauantaina. Luonnollisestikaan en ole vielä nähnyt dokumenttia, mutta jo sen mainos herättää kysymyksiä.

Julisteessa Kokko poseeraa kuin Suomen Morgan Spurlock kannatellen sylissään ruisleipää, rasvatonta maitoa, margariinia ja lenkkimakkaraa. Edustaako tämä valikoima hyvin ravitsemussuosituksia? Mielestäni ei. Jos ravitsemussuosituksia oltaisi testaamassa, sylissä kuuluisi olla paremminkin vihanneksia, marjoja, hedelmiä, papuja ja linssejä, kalaa ja pähkinöitä. Ihmettelenkin onko Kokko lainkaan lukenut virallisia ravitsemussuosituksia?

Tietääkseni Tomi Kokolla ei ole ravitsemustieteellistä taustaa, eikä hän ole suorittanut personal trainer -koulutusta. Sen sijaan hänellä on markkinoinnin tutkinto yhdysvaltalaisesta oppilaitoksesta. Ehkäpä markkinoinnin asiantuntijana Kokko onkin valinnut sanansa mediakohu mielessään? Ehkäpä myös julisteeseen valittiin maitoa, margariinia, ruisleipää ja makkaraa juuri siksi, että ne jakavat mielipiteitä, eikä siksi, että ne edustaisivat ravitsemussuosituksia?

Ihmettelen myös mainittua painon nousua – 6 kiloa kuukaudessa on paljon. On hyvin epätodennäköistä, että liikunnallinen, terve mies lihoisi vahingossa näin hälyttävästi. Kuten ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm toteaa MTV:n sivulla, se edellyttäisi yli 1000 kilokalorin päivittäistä energiaylimäärää. Herää väistämättä epäilys, että lihottiko Kokko itseään tarkoituksella, joko tiedostaen tai tiedostamattaan?

http://www.trainer4you.fi/blogi/kokemus ... -tiedetta/

Huvittavinta jutussa on se, että ylläolevan kirjoittajalla ei ole mitään koulutusta ravitsemustieteessä. Tosin hän on ravitsemustieteilijöiden hyvä kaveri,josta hän saanee plussan ainakin heiltä... :lol:

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 17:52:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
Onko tämä Riekki sen kolesteroli saagan kirijoottaja? Saamatta mitään tolokullista aikaseksi.

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 18:13:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
san martino kirjoitti:
Jussi Riekki kirjoitti:
KOKEMUSTARINAT EIVÄT KORVAA TIEDETTÄ

Tomi Kokon tempaus oli osa hänen tähdittämäänsä dokumenttielokuvaa 30 päivän ihmiskoe – viralliset ravintosuositukset puntarissa. Elokuva saa ensi-iltansa tulevana lauantaina. Luonnollisestikaan en ole vielä nähnyt dokumenttia, mutta jo sen mainos herättää kysymyksiä.

Julisteessa Kokko poseeraa kuin Suomen Morgan Spurlock kannatellen sylissään ruisleipää, rasvatonta maitoa, margariinia ja lenkkimakkaraa. Edustaako tämä valikoima hyvin ravitsemussuosituksia? Mielestäni ei. Jos ravitsemussuosituksia oltaisi testaamassa, sylissä kuuluisi olla paremminkin vihanneksia, marjoja, hedelmiä, papuja ja linssejä, kalaa ja pähkinöitä. Ihmettelenkin onko Kokko lainkaan lukenut virallisia ravitsemussuosituksia?

Tietääkseni Tomi Kokolla ei ole ravitsemustieteellistä taustaa, eikä hän ole suorittanut personal trainer -koulutusta.Sen sijaan hänellä on markkinoinnin tutkinto yhdysvaltalaisesta oppilaitoksesta. Ehkäpä markkinoinnin asiantuntijana Kokko onkin valinnut sanansa mediakohu mielessään? Ehkäpä myös julisteeseen valittiin maitoa, margariinia, ruisleipää ja makkaraa juuri siksi, että ne jakavat mielipiteitä, eikä siksi, että ne edustaisivat ravitsemussuosituksia?

Ihmettelen myös mainittua painon nousua – 6 kiloa kuukaudessa on paljon. On hyvin epätodennäköistä, että liikunnallinen, terve mies lihoisi vahingossa näin hälyttävästi. Kuten ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm toteaa MTV:n sivulla, se edellyttäisi yli 1000 kilokalorin päivittäistä energiaylimäärää. Herää väistämättä epäilys, että lihottiko Kokko itseään tarkoituksella, joko tiedostaen tai tiedostamattaan?

http://www.trainer4you.fi/blogi/kokemus ... -tiedetta/

Kokko on ihan itse kertonut ettei vahingossakaan ole koskenut lenkkimakkaraa. Mistä sekin taas on revitty? Samoin on kertonut syövänsä puolesta kilosta kiloon vihanneksia. Mutta kuuluvatko pavut, linssit tai pähkinät tähän millään tavalla? Eivät! Tai ainakin harva sellainen kasvaa tällä pallon puoliskolla. Minusta ruuan pitäisi olla lähtökohtaisesti sellainen, joka voisi myös olla kotimaista. Ja muutenkin ruoka on varmasti valittu sen mukaan mitä usein moni pitää terveellisenä tai mieltää terveelliseksi.

Fogelholm sai taas kansan hienosti uskomaan, että lihotus olisi tehty tahallisesti, vaikka kaloreita syötiin saman verran.

EDIT: Kun nyt näkee sitäkin että kuukausi on lyhyt aika, niin jos paino vain jatkaa nousua, niin milloin olisi viisasta lopettaa?

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-03 19:04:03 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Yufina kirjoitti:
Fogelholm sai taas kansan hienosti uskomaan, että lihotus olisi tehty tahallisesti, vaikka kaloreita syötiin saman verran.

Kiitos tästä lisätiedosta, nyt voi laskea lisää.

1. Oletetaan että puolet kiloista oli nesteitä. Läskiä kertyi kehonkoostumuksen mukaan siis "vain" 3 kiloa.
2. Läskikilossa on noin 5000 kaloria (ks Fineli)
3. Rasvakarppauksen metabolinen etu on luokkaa 200-400 kaloria per päivä (vanhoja hyvin tehtyjä tutkimuksia löytyy Eadesin vanhoista posteista). Fogeli ei varmaan jaksaisi lukea näitä, vaikka ehkä kannattaisi...
4 ja sitten lasketaan... 30 x 200 kaloria on 6000 kaloria ja 30 x 400 kaloria on 12000 kaloria
... mikä ei ole kaukana kolmesta kilosta, vaan suorastaan aika lähellä sitä.

Tuo 200-400 kaloria per päivä ei tarkoita sitä että joku voisi syödä (induktioviikon jälkeen) ihan miten paljon vaan, mutta nälänhallinnan suhteen laihduttajan 1200 kalorilla ja 1600 kalorilla on ihan himmeän iso ero. Jokainen kokeillut tietää. Samoin isommin liikkuva voi hyvin syödä sen muka ylläpitävän 2000 kaloria rasvasta ja prodesta ja silti laihtua, kun taas hiilaripuolella (tai niukkarasvaisella protauksella) se onnistu millään.

Ei tämä mitään rakettitiedettä ole : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-04 09:53:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Jurpolukki kirjoitti:
Onko tämä Riekki sen kolesteroli saagan kirijoottaja? Saamatta mitään tolokullista aikaseksi.

Sama mies!
Nyt hän kertoo tuolla kommenteissa,että paras luottaa mielummin personal traineriin kuin itseensä.....

Jussi Riekki kirjoitti:
Oma fiilis on huono mittari pitkäaikaiselle terveydelle, ja siksi tutkimukseen perustuvia suosituksia tarvitaan. Omat fiilikset voivat heilahdella päivittäin tai jopa tunneittain ja ne ovat alttiita lukemattomille kognitiivisille vinoumille ja virhetulkinnoille. Ne ovat myös valtavan rajallisia: me emme tunne kolesteroliplakin kertymistä verisuonten seinämiin tai syöpäsolujen kasvua paksusuolessa. Sepelvaltimotaudin ensioire on usein tappava sydäninfarkti.
Toki omaa kehoa on tärkeää kuulostella ja asiakkaiden tuntemukset huomioida. Mutta tuntemukset eivät korvaa tieteeeseen perustuvia suosituksia, ja se on tämän jutun pointti.

http://www.trainer4you.fi/blogi/kokemus ... -tiedetta/

Entä "oikea asiantuntija" Fogeli...
Lainaa:
Mikael Fogelholmin mielestä koulutus, jonka personal trainer ravitsemusasioihin saa, on aivan liian lyhyt ja sisältää todennäköisesti liikaa väärää tietoa.....

http://yle.fi/uutiset/professori_arvioi ... aa/7884864

:lol:

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-04 10:31:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2016-02-11 14:32:40
Viestit: 110
Jaaaaaa jatkoa: http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajank ... 31562.html

"Leipä ei ole välttämätöntä, mikäli syö päivittäin riittävästi puuroja, myslejä sekä keitettyjä viljalisäkkeitä, kuten täysjyväriisiä. " :roll:

_________________
-ruoka on ihmisen paras ystävä-


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)