karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 09:06:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-06-08 10:41:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 18132
Lihavuus lisääntyi kun kauppoihin ilmestyi kaikennäköiset puolivalmisteet.
Kunnon ruoka ei ennen lihottanut kansaa niin paljon kuin nykyään.
Joten teollistuminen on suurin syy lihomiseen.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-08 12:51:00 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Naapurimaassa Ruotsissa rasvaton maito korreloi kyllä ihan hyvin myös lasten elopainoon. Siis tutkitusti.
Aikuisilla sama on havaittu sekä Ruotsissa että jenkeissä;
Ruotsi on meille sikäli kivampi verrokki, että elintarvikkeet ja niiden alkutuotanto on samankaltaista.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-08 16:10:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-10-14 21:57:51
Viestit: 918
Korrelaatio ei vastaa kausalisaatiota, vai miten se nyt meni? Voihan olla, että lihaville lapsille juotetaan rasvatonta maitoa, kun luullaan, että se auttaa laihtumaan. Onko noissa tutkimuksissa tietoa siitä, että ovatko nuo lapset juoneet aina rasvatonta maitoa, vai siirtyneet siihen vasta lihomisen jälkeen? Ilman tätä tietoa, yhteys on samanlainen kuin silloin, kun väitettiin karppauksen lihottavan, kun karppaajat olivat jonkun tutkimuksen mukaan lihavampia, kuin muut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-08 16:27:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Aika perusteellisesti noista on täällä foorumilla ja kirjallisuudessa, mikäli viitsii etsiä. Värjätyn veden juottaminen täyttävän, mahdollisimman vähän peukaloidun, maidon sijaan vaan ruokkii kierrettä hakea jatkuvasti lisää nopeita kaloreita.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-13 09:31:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
MTV 3 :lla Fogelholm oli selittämässä maidon sopivan lähes jokaiselle. Hän ei kuitenkaan vaivautunut selittämään, minkä laatuisesta maitotuotteesta on kyse, esimerkiksi erottamalla värjätyn veden oikeasta maidosta?

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-13 16:01:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Ravitsemustieteen professori vastaa väitteisiin: Aiheuttavatko viljatuotteet tulehdusta?
Hatunkääntötemppu onnistuu Fogelholmiltakin hienosti!
Lainaa:
Täysjyväviljatuotteet ovat terveyden kannalta erittäin hyviä, sen sijaan pitkälle puhdistettujen viljojen käyttö on terveyden kannalta huono asia.

Ehkä Fogelikin vielä joskus oppii tai haluaa olla vertaamatta parempaa huonompaan. Vaan vertaisi täysjyväviljatuotteita (huonompaa) sitä parempaan.

Fogelilta taisi jäädä tämä tuore juttu näkemättä: Viljakysymykseen olisi ollut helppo vastata
Lainaa:
Kysymykseen voi vastata suoraan:
Paljastus: show
Ei ole olemassa yhtäkään tutkimusta, jossa täysjyväviljaa sisältävä ruokavalio viljattomaan verrattuna ehkäisee sydän- ja verisuonisairauksia, syöpää, kakkostyypin diabetesta ja lihavuutta.

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-13 17:00:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-01-15 22:42:15
Viestit: 17
Aaken osuus oli paras tässä ohjelmassa, oli jotenkin niin sympaattisen oloinen ja antoi karppauksestakin mielestäni sellaisen kuvan, että "maallikon" on ehkä nyt helpompi tutustua aiheeseen. Muissa medioissa kun meistä on vieläkin aika agressiivinen kuva (osittain aiheestakin). Ite oon hyväkarppi (niinkuin Aakekin vaikuttaa olevan)ja sitä perunaa voi syödä aina silloin tällöin, näin kesälläkin vähän enemmän, niin jotenkin toi "Kyllä sitä perunaakin voi syödä"- ajattelutyyli oli mielestäni hyvä, koska on paljon ihmisiä, jota haluaisi muuttaa elämäntapojaan ja sen myötä kokeilla jotain uuttaa ruokavalionkin saralla, mutta se kerrasta kaikki uusiksi- tyyli on monelle se kompastuskivi. Ja koska se peruna nyt on suomalaisille aika tärkeetä, niin mielummin sitten aloittaa vaikka sen karppauksen sillä, että neljän perunan sijaan syökin vain kaksi tai yhden.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-13 18:11:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1789
kairi kirjoitti:
Aaken osuus oli paras tässä ohjelmassa, oli jotenkin niin sympaattisen oloinen ja antoi karppauksestakin mielestäni sellaisen kuvan, että "maallikon" on ehkä nyt helpompi tutustua aiheeseen. Muissa medioissa kun meistä on vieläkin aika agressiivinen kuva (osittain aiheestakin). Ite oon hyväkarppi (niinkuin Aakekin vaikuttaa olevan)ja sitä perunaa voi syödä aina silloin tällöin, näin kesälläkin vähän enemmän, niin jotenkin toi "Kyllä sitä perunaakin voi syödä"- ajattelutyyli oli mielestäni hyvä, koska on paljon ihmisiä, jota haluaisi muuttaa elämäntapojaan ja sen myötä kokeilla jotain uuttaa ruokavalionkin saralla, mutta se kerrasta kaikki uusiksi- tyyli on monelle se kompastuskivi. Ja koska se peruna nyt on suomalaisille aika tärkeetä, niin mielummin sitten aloittaa vaikka sen karppauksen sillä, että neljän perunan sijaan syökin vain kaksi tai yhden.


Voi olla, mutta viljasta luopuminen se vaikea ja ruokavalion uusiksi pistävä kohta on, ei niinkään perunasta luopuminen. Noin muuten yksinkertaistaminen siihen mitä saa ja mitä ei saa syödä on ihan perusteltua helppouden vuoksi.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-14 15:23:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-01-15 22:42:15
Viestit: 17
Mohmelo kirjoitti:
kairi kirjoitti:
Aaken osuus oli paras tässä ohjelmassa, oli jotenkin niin sympaattisen oloinen ja antoi karppauksestakin mielestäni sellaisen kuvan, että "maallikon" on ehkä nyt helpompi tutustua aiheeseen. Muissa medioissa kun meistä on vieläkin aika agressiivinen kuva (osittain aiheestakin). Ite oon hyväkarppi (niinkuin Aakekin vaikuttaa olevan)ja sitä perunaa voi syödä aina silloin tällöin, näin kesälläkin vähän enemmän, niin jotenkin toi "Kyllä sitä perunaakin voi syödä"- ajattelutyyli oli mielestäni hyvä, koska on paljon ihmisiä, jota haluaisi muuttaa elämäntapojaan ja sen myötä kokeilla jotain uuttaa ruokavalionkin saralla, mutta se kerrasta kaikki uusiksi- tyyli on monelle se kompastuskivi. Ja koska se peruna nyt on suomalaisille aika tärkeetä, niin mielummin sitten aloittaa vaikka sen karppauksen sillä, että neljän perunan sijaan syökin vain kaksi tai yhden.


Voi olla, mutta viljasta luopuminen se vaikea ja ruokavalion uusiksi pistävä kohta on, ei niinkään perunasta luopuminen. Noin muuten yksinkertaistaminen siihen mitä saa ja mitä ei saa syödä on ihan perusteltua helppouden vuoksi.


Jep, totta tuokin. Mutta kuulinko väärin vai rouskuttiko Aakekin hapankorppua siinä syödessä?
Sekin jo pelkästään, että kiinnittää huomiota tuotteiden hh määriin alkuun on jo hyvä askel, eli ottaa vaikka sen hapankorppu palan sen leipäsiivun sijaan. Puhun nyt siis tietysti sellaisista henkilöistä joille vilja ei oireita aiheuta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-16 19:37:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-12-14 20:09:53
Viestit: 1511
Onko Ursula saanut korotuksen? Hyvin Menee

K. Korpela-Kosonen @KnstaKorKo

Ursula Schwab on Suomen ensimmäinen #ravitsemus'terapian professori.
Lämpimät onnittelut! uef.fi/-/ursula-schwa ...

_________________
Apteekissa on jonoja ilman minuakin.
Luontaistuotekaupoissa ei ole jonoja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-06-18 09:31:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 94942
Nostetaan niin korkealle, ettei kukaan kehtaa pudottaa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)