Mohmelo kirjoitti:
kairi kirjoitti:
Aaken osuus oli paras tässä ohjelmassa, oli jotenkin niin sympaattisen oloinen ja antoi karppauksestakin mielestäni sellaisen kuvan, että "maallikon" on ehkä nyt helpompi tutustua aiheeseen. Muissa medioissa kun meistä on vieläkin aika agressiivinen kuva (osittain aiheestakin). Ite oon hyväkarppi (niinkuin Aakekin vaikuttaa olevan)ja sitä perunaa voi syödä aina silloin tällöin, näin kesälläkin vähän enemmän, niin jotenkin toi "Kyllä sitä perunaakin voi syödä"- ajattelutyyli oli mielestäni hyvä, koska on paljon ihmisiä, jota haluaisi muuttaa elämäntapojaan ja sen myötä kokeilla jotain uuttaa ruokavalionkin saralla, mutta se kerrasta kaikki uusiksi- tyyli on monelle se kompastuskivi. Ja koska se peruna nyt on suomalaisille aika tärkeetä, niin mielummin sitten aloittaa vaikka sen karppauksen sillä, että neljän perunan sijaan syökin vain kaksi tai yhden.
Voi olla, mutta viljasta luopuminen se vaikea ja ruokavalion uusiksi pistävä kohta on, ei niinkään perunasta luopuminen. Noin muuten yksinkertaistaminen siihen mitä saa ja mitä ei saa syödä on ihan perusteltua helppouden vuoksi.
Jep, totta tuokin. Mutta kuulinko väärin vai rouskuttiko Aakekin hapankorppua siinä syödessä?
Sekin jo pelkästään, että kiinnittää huomiota tuotteiden hh määriin alkuun on jo hyvä askel, eli ottaa vaikka sen hapankorppu palan sen leipäsiivun sijaan. Puhun nyt siis tietysti sellaisista henkilöistä joille vilja ei oireita aiheuta.