Jussi Riekki kirjoitti:
Julisteessa Kokko poseeraa kuin Suomen Morgan Spurlock kannatellen sylissään ruisleipää, rasvatonta maitoa, margariinia ja lenkkimakkaraa. Edustaako tämä valikoima hyvin ravitsemussuosituksia? Mielestäni ei. Jos ravitsemussuosituksia oltaisi testaamassa, sylissä kuuluisi olla paremminkin vihanneksia, marjoja, hedelmiä, papuja ja linssejä, kalaa ja pähkinöitä. Ihmettelenkin onko Kokko lainkaan lukenut virallisia ravitsemussuosituksia?
Onko tämä ymmärrettävä niin, ettei ruisleipä, rasvaton maito ja margariini olekaan terveellistä ja suositeltavaa? Tämähän käy mielenkiintoiseksi.
Kyllähän ne suositukset käskevät syömään päivittäin monta sataa grammaa viljaa ja rasvattomia maitotuotteita. Jos söisi vain noita viimeksi mainittuja, ei kyllä olisi mikään ravitsemussuositusten malliesimerkki vaan ennemminkin venkoileva friikki: ei täysjyväviljaa eikä rypsiöljyä eikä maitotuotteita! Eihän sellainen ole suositusten mukaista.
Kalaa suositellaan 2-3 kertaa viikossa. Kumpi on siis edustavampi esimerkki suosituksesta, kala vai päivittäin monta kertaa syötävä vilja?
Mitenkäs suositusten mukainen laitosruoka, koostuuko se nyt varmasti enemmän kasviksista ja pähkinöistä kuin viljatuotteista ja rasvattomista maitotuotteista?