karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 15:58:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-03-04 10:57:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Ala-Kettu kirjoitti:
Jaaaaaa jatkoa: http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajank ... 31562.html

"Leipä ei ole välttämätöntä, mikäli syö päivittäin riittävästi puuroja, myslejä sekä keitettyjä viljalisäkkeitä, kuten täysjyväriisiä. " :roll:


Jos ja kun kananmuna vastaa muutamaa vilja-annosta niin miksi olisi järkevää korvata se viljalla?

Samoin on mielenkiintoista että ummetusta pitää hoitaa ummetuksen aiheuttajalla.

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-04 11:02:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-05 17:28:44
Viestit: 1986
"Samoin on mielenkiintoista että ummetusta pitää hoitaa ummetuksen aiheuttajalla."

Yhdenmukainen käytäntö sokeritaudin kanssa: hoidetaan sokerilla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-04 16:32:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-11-05 14:49:31
Viestit: 571
Jussi Riekki kirjoitti:

Julisteessa Kokko poseeraa kuin Suomen Morgan Spurlock kannatellen sylissään ruisleipää, rasvatonta maitoa, margariinia ja lenkkimakkaraa. Edustaako tämä valikoima hyvin ravitsemussuosituksia? Mielestäni ei. Jos ravitsemussuosituksia oltaisi testaamassa, sylissä kuuluisi olla paremminkin vihanneksia, marjoja, hedelmiä, papuja ja linssejä, kalaa ja pähkinöitä. Ihmettelenkin onko Kokko lainkaan lukenut virallisia ravitsemussuosituksia?



Onko tämä ymmärrettävä niin, ettei ruisleipä, rasvaton maito ja margariini olekaan terveellistä ja suositeltavaa? Tämähän käy mielenkiintoiseksi.

Kyllähän ne suositukset käskevät syömään päivittäin monta sataa grammaa viljaa ja rasvattomia maitotuotteita. Jos söisi vain noita viimeksi mainittuja, ei kyllä olisi mikään ravitsemussuositusten malliesimerkki vaan ennemminkin venkoileva friikki: ei täysjyväviljaa eikä rypsiöljyä eikä maitotuotteita! Eihän sellainen ole suositusten mukaista.

Kalaa suositellaan 2-3 kertaa viikossa. Kumpi on siis edustavampi esimerkki suosituksesta, kala vai päivittäin monta kertaa syötävä vilja?

Mitenkäs suositusten mukainen laitosruoka, koostuuko se nyt varmasti enemmän kasviksista ja pähkinöistä kuin viljatuotteista ja rasvattomista maitotuotteista?

_________________


Ken uskovi toteen, ken unelmaan,
sama se, kun täysin sa uskot vaan,
sun uskos se juuri on totuutes -
usko poikani unehes!



Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-04 18:17:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Jussi Riekki kirjoitti:
Tämän blogin taustalla häärään minä, Jussi Riekki. Kirjoitan blogissani ravitsemuksesta. Pyrin selvittämään, miten erilaiset voimat vaikuttavat käsityksiimme ruoasta. Käsittelen kirjallisuudessa ja mediassa esitettyjä terveysväittämiä sekä pohdiskelen ajan ilmiöitä, ravitsemustieteen historiaa ja ravitsemuspolitiikkaa.

Blogin tieteellissävytteisestä teemasta huolimatta olen maallikko – ravitsemustiedettä olen opiskellut ainoastaan Itä-Suomen avoimessa yliopistossa. Kirjoitan ja tuumailen asioita siis puhtaasti harrastuspohjalta, rakkaudesta lajiin.

Ammatikseni työskentelen Trainer4Youlla mediatuotannon ja viestinnän parissa. Olen kirjoittanut urheilulehtiin, kuten FightSport ja Takedown. Lisäksi olen kirjoittanut kirjan Kuntotehdas (Tammi 2013).

http://www.jussiriekki.fi/blogin-taustaa/

:lol:

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-04 20:19:04 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
http://www.iltalehti.fi/terveys/2016030 ... 9_tr.shtml

Yo. linkin takaa löytyvä juttu oli Iltalehden etusivulla joku päivä, varustettuna etukaneetilla 'hiilihydraatiton'. Klikkijournalismia, joo.

Sikäli vaan asiantuntijuudesta ja journalismista ja kaikesta - Kuulin tuossa taannoin varttuneemman naishenkilön kertomaa, sivusta;

"Kokeiltiin tyttären kanssa hiilihydraatitonta dieettiä, tukka lähti entistäkin pahemmin, ja kummallakin alkoi kauhee nenäverenvuoto. Kyllä ihminen tarttee hiilaria."

Ei kai voi ihminen syyttää Fågelholmia ja mafiaa, kun ite on tyhmä? :D

lis. tuolla olikin ketju aiheesta -> viewtopic.php?f=10&t=69779
sikäli jos keskusteluttaa nimenomaisesti juuri tästä, rönsyten kuni...

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-04 22:19:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Timo Kettunen kirjoitti:
Se on markkinamies Kokko lähtenyt tekemään bisnestä isolla pensselillä ja aloittanut raflaavan mainoskampanjan virallisia ravitsemussuosituksia vastaan. Tomi väittää olevansa personal trainer. No, ehkä hän onkin, mutta mitäpä sillä on väliä, sillä PT:ksi saa kutsua itseään kuka tahansa joka edes joskus ruokaa suuhunsa tuupannut.

http://kettunen.gains.fi/tomi-kokon-makkara/

Jahas! Kateellisuus on kauhea asia...Kokko potkaisi "kollegoja" vyön alle ja sekös teki kipeää....
...kävi Ausraliassa ja palasi hyvän idean kanssa. Kannattaa matkustella, se avartaa ihmeesti maailmankuvaa....

Kettunen kirjoitti:
Tomin esittely Safkatutkan sivuilla väittää Tomin syöneen 10 vuotta eri tavalla. Kuitenkin vain vajaa kolme vuotta sitten herralle maistui ruisleipä ja makaronilaatikko kuten muillekin, ja – wait for it – ravintosuositusten mukaisesti.

Nyt käännetään joka ainoa kivi,että "totuus" paljastuisi :lol:

PS. Kettunen muuten kävi pari vuotta sitten täällä parantamassa maailmaa huonolla menestyksellä... viewtopic.php?f=15&t=66984&hilit=timo+kettunen

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-05 08:41:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3398
Pitäisikö tietää kuka on Timo Kettunen?

Tuossa olisi saanut olla varoitus mukana, älä lue, aiheuttaa pahaa mieltä. Vai että kannikat irti sohvasta ja vähemmän ruokaa kitusiin. Tiedän, ettei pitäisi välittää, mutta paha mieli tuli silti. En muuten ole edes ylipainoinen, mutta eihän tuollaista jaksa siltikään.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-05 08:57:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
san martino kirjoitti:
Jahas! Kateellisuus on kauhea asia...Kokko potkaisi "kollegoja" vyön alle ja sekös teki kipeää....
...kävi Ausraliassa ja palasi hyvän idean kanssa. Kannattaa matkustella, se avartaa ihmeesti maailmankuvaa....

Sami Sundvik loihti sen sanoiksi IL-blogissaan..
Sundvik kirjoitti:
Aika hassua – Tomi kokeilee juurikin suositusten mukaista ruokavaliomallia, ei syö lenkkimakkaraa eikä valkoista sokeria (vaikka monessa blogitekstissä ja FB-kommentissa näin virheellisesti onkin väitetty), ja hakee vielä neuvoja ravitsemusterapeutilta. Täytyy sanoa että yksinkertaisena ihmisenä en ymmärrä – Tomi Kokon oma ruokavaliomalli oli Fogelholmin mukaan ”tylsä ja väritön”, ja nyt kun hän kokeilee virallista lautasmallia, ravitsemusterapeutin ohjauksessa, se on sitten typerää ja vaarallista. On siinä Tomilla nyt miettiminen miten syödä että Fogelholm olisi tyytyväinen.

Itsekin henkilökohtaista valmennusta paljon tehneenä – ja edelleen verkkovalmennuksia tarjoavana – on ollut helppo huomata, että äänekkäimmin Tomia kritisoivat juuri kilpailevia valmennustuotteita myyvät henkilöt. Tomin saama näkyvyys mediassa on asia, josta moni valmentaja on umpikateellinen, ja olisi valmis myymään vaikka vanhan mummonsa jos saisi siitä edes murto-osan, mutta ei. Perusteeksi siihen sitten todetaan, ”että tää lautasmalli ei ole niin seksikäs”

Oma ruokavaliosuositukseni on hyvin samankaltainen kuin Tomi Kokon noudattama – ei sokeria, ei kotimaisia viljatuotteita, ei maitotaloustuotteita. Paljon vihanneksia ja marjoja, laadukasta proteiinia, paljon laadukkaita rasvoja – ja hiilihydraatteja kulutuksen mukaan.

http://blogit.iltalehti.fi/sami-sundvik ... lisuuksia/

Näin se menee! Kummatkin Kokon parjaajat Riekki ja Kettunen yrittävät repiä elantonsa lautasmallilla hikirääkkeineen... :lol:

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-05 16:48:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Nyt se alkaa!!
Lainaa:
Aika ja paikka:

Lauantai 5. maaliskuuta 2016, klo 17.00 alkaen
Sokos Hotel Presidentti
Antinkatu 2, Helsinki

Illan ohjelma:

Klo 17:00 - Ovet avataan. Pre show ohjelmaa & kaikille vieraille tarjotaan tervetuliaismaljat

Klo 19:00 - "30 päivän ihmiskoe" -dokkari ALKAA!!

Klo 20:00 - Tilaisuus jatkuu klo 22:00 saakka...

Klo 22:00 - Viralliset jatkot alkavat! Vahvistamme jatkopaikan myöhemmin.

Tilaisuus on K-18.

Oikein paljon tervetuloa!!

Mahdolliset kysymykset kutsun seinälle tai amanda@tomikokko.com.

Odottavin terveisin,

Tomi Kokko

HUOM: Dokkari tullaan julkaisemaan nähtäväksi myöhemmin, mutta tarkkaa päivämäärää ei ole vielä asetettu.

https://www.facebook.com/events/551058011736271/

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-05 22:18:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Sami Sundvik tuolla fb puolla kirjoitti:

Sami Sundvik kirjoitti:
Pääsin katsomaan Tomi Kokon dokumentin tänään. Tyylikästä jälkeä, tulee muuttamaan todella monen ihmisen ruokailua kunhan tulee ulos myöhemmin jollain tv-kanavalla.

Hauskana detaljina : moni dokumenttia etukäteen kritisoinut väitti Tomin vääristelevän lautasmallia tietoisesti. Todellisuudessa Tomin ruokavaliota oli mukana suunnittelemassa urheiluravitsemukseen erikoistunut virallinen ravitsemusterapeutti Jan Verho. Olisi luullut että sillä kompetenssilla ja tiedetaustalla ja tutkimuslinkkien pyörittelyllä olisi rakentunut kouluttamattomalle australialaismerkonomille (kuten muutama kriitikko on Tomia kuvannut) terveytta JA suorituskykyä rakentava ruokavalio.

Kuten jo teaseristakin oli nähtävillä, näin ei tainnut käydä.

Mietin vain jos joltain tv-kanavaltakin näytetään, että onko pian liian "vaarallista" tavaraa kansanterveyden kannalta? Saa Fogelholmit ja muut kohta koko aika olla oikomassa näitä "typerä" väitteitä. :lol:

Tomi Kokko tietää jo kertoa: This IS only the beginning

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-06 08:03:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Radio Aalto kirjoitti:
RAVINTO-EKSPERTIT ILMIRIIDASSA RADIOHAASTATTELUSSA! KUUNTELE!

Personal trainer Tomi Kokon dokumenttielokuva 30 päivän ihmiskoe kertoo mitä Kokolle tapahtuu, kun hän syö 30 päivän ajan ravitsemussuositusten mukaisesti. Ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm pitää elokuvan tieteellistä taustaa olemattomana ja pitää tuotosta lähinnä ”narsismin ilmentymänä”. Taistelupari otti yhteen Radio Aallon aamushowssa Anna Perhon ja Kimmo Vehviläisen suorassa haastattelussa.

http://www.radioaalto.fi/#!/post/56d7f3 ... 0300d32d8c

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-06 08:39:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Yufina kirjoitti:
Mietin vain jos joltain tv-kanavaltakin näytetään, että onko pian liian "vaarallista" tavaraa kansanterveyden kannalta? Saa Fogelholmit ja muut kohta koko aika olla oikomassa näitä "typerä" väitteitä. :lol:

Eikös niillä ole aika lailla tuli hännän alla jo muutenkin?

BTW, Itä-Suomen tuore munakolesterolitutkimus on löytynyt ruodittavaksi :D
Linkki: http://stan-heretic.blogspot.fi/2016/03 ... -hard.html

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-06 10:58:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Yufina kirjoitti:
Sami Sundvik tuolla fb puolla kirjoitti:

Sami Sundvik kirjoitti:
Pääsin katsomaan Tomi Kokon dokumentin tänään. Tyylikästä jälkeä, tulee muuttamaan todella monen ihmisen ruokailua kunhan tulee ulos myöhemmin jollain tv-kanavalla.

Hauskana detaljina : moni dokumenttia etukäteen kritisoinut väitti Tomin vääristelevän lautasmallia tietoisesti. Todellisuudessa Tomin ruokavaliota oli mukana suunnittelemassa urheiluravitsemukseen erikoistunut virallinen ravitsemusterapeutti Jan Verho. Olisi luullut että sillä kompetenssilla ja tiedetaustalla ja tutkimuslinkkien pyörittelyllä olisi rakentunut kouluttamattomalle australialaismerkonomille (kuten muutama kriitikko on Tomia kuvannut) terveytta JA suorituskykyä rakentava ruokavalio.

Kuten jo teaseristakin oli nähtävillä, näin ei tainnut käydä.

Mietin vain jos joltain tv-kanavaltakin näytetään, että onko pian liian "vaarallista" tavaraa kansanterveyden kannalta? Saa Fogelholmit ja muut kohta koko aika olla oikomassa näitä "typerä" väitteitä. :lol:

Tomi Kokko tietää jo kertoa: This IS only the beginning

Näköjään Jan Verho kirjoittelee samassa blogissa kuin Kettunen...piiri pieni pyörii :lol:
Gains kirjoitti:
Jan Verho on ravitsemusterapeutti, terveystieteiden maisteri, kouluttaja ja kirjoittaja. Terveystieteiden maisterin tutkinnon lisäksi Janilla on laillistetun ravitsemusterapeutin pätevyys.

http://gains.fi/jan-verho/

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-06 11:06:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 94942
Ehkä THL koettaa estää dokumentin julkistamisen telkussa. Nyt vio kyllä olla hankalaa jo löytää perusteita sellaiselle. Saavat seliseliselitellä uskoon. Mutta mustankin saa valkoiseksi kun kaivelee osuvat lähteet. Niissäkin kun on valittavaksi ja monet ovat hyvin hämärrettyjä ja tuloksiltaan valikoituja ja asiallisen näköisiä, luotettavista lähteistä. Useimmilla toimittajilla ei ole kykyä eikä koulutusta penkoa totuuksia niiden takana. Tarvittaisiin loputtoman sitkeä, skandaalinnälkäinen, teräväpäinen uutisverikoira siihen hommaan. Ei niitä ole kuin vanhoissa dekkareissa :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-06 14:09:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Regina kirjoitti:
Ehkä THL koettaa estää dokumentin julkistamisen telkussa.....

Joo, varmaan moni taho yrittää estää sen julkaisemisen. Mutta voipi olla niin, että dokumentti ylittää uutiskynnyksen maailmalla ja silloin on vaan hyödyksi,jos sen julkaisu yritetään estää Suomessa...?
On aika herkullinen asetelma ja hyvä oivallus,että Puska ja Salminen esiintyvät samassa ohjelmassa....vanha taistelupari jo 1970-luvulta
:lol:

Karjalainen panee lusikkansa soppaan
Karjalainen kirjoitti:
Miksi elintarvikkeiden terveellisyydestä ei päästä yhteisymmärrykseen? - asiantuntija vastaa

Jos ruoka- tai terveysblogissa kertoo omakohtaisen kokemuksen siitä, miten dieetti muutti elämää, se ei tarkoita, että sama dieetti sopii kaikille.

Jotkut kuvittelevat, että on olemassa täydellinen ruokavalio, jota pitää tavoitella ja joka ratkaisee kaikki terveysongelmat. Hyvinvointi on kuitenkin monimutkainen kysymys, johon ei ole yhtä helppoa vastausta.
- Joistakin ruoka- ja terveysblogeista voi saada sen harhakäsityksen, että on yksi optimaalinen dieetti.

http://m.karjalainen.fi/uutiset/uutis-a ... ija-vastaa

Jotenkin tuntuu siltä, että asiantuntija Jallinoja potkaisee nyt omaan nilkkaansa? Eikö meille ole taottu päähän noin 30 vuotta, että on vain YKSI ruokavalio,joka ratkaisee kaikki terveysongelmat...se lautasmalli?

PS. Tuntuu siltä, että VT-piirit ovat hiukan paniikissa Kokon dokumentin johdosta kuten els tuossa edellä jo totesi?

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-06 14:53:05 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että "asiantuntija" Jallinoja on sosiologi, joka on ollut tiiviissä yhteistyössä THL:n kanssa vt-oppien propagoimisessa ja karppauksen mollaamisessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-06 15:51:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Laillistettu ravitsemusterapeutti Anette Palssa näyttää olevan täysin eksyksissä?

Anette Palssa kirjoitti:
Viime viikkojen ravitsemuskeskustelu on pyörinyt markkinointiasiantuntijan, personaltrainer Tomi Kokon dokumentin ympärillä. Tänään julkaistavassa dokumentissa hän kertoo oman kokemuksensa, kun hän syö ravitsemussuositusten mukaan 30 päivää. Trailerin perusteella hän ei voi kokeilun aikana kovin hyvin. Toki tämä oli ihan tiedossa, sillä hän aiemmikin julkisuudessa arvostellut ravitsemussuosituksia.

Entä oma ruokavalioni? Nauran (ironisesti ;)) joskus, että onneksi minun ei tarvitse ohjata asiakkaita omien kokemusten perusteella, sillä melko rajoittunutta on syömiseni. Minulla on IBS ja ruoka-aineallergioita ja valitettavasti olen joutunut karsimaan ruokavaliotani, jotta voisin hyvin. Näistä kokemuksista on toki hyötyä ohjauksessa, mutta en lähtökohtaisesti lähde ajattelemaan: mikä toimii minulla toimii myös muilla. Voidaan kaiketi sanoa, että syön suositusten mukaan, soveltaen omaan elämääni, niinhän suosituksia on tarkoitus toteuttaakin – soveltaen. Jos suosituksia lähdetään lukemaan kuin piru raamattua, niin eihän siitä voikaan tulla mitään. Jokainen saa syödä kuten haluaa ja jos itselleen on löytänyt hyvän tavan syödä ja elää, toki siitä voi hehkuttaa myös muille. Jos oma kokemus ja toteutettava elämäntapa on suurelta osin ristiriidassa tieteellisen tutkimuksen ja asianperehtyneiden asiantuntijoiden ajatusten kanssa, ei mulla ainakaan riittäisi pokka, perustella omaa kantaani ”Kun tää toimii mulla ja mun kavereilla.” Ei se ainakaan minua vakuuta tai herätä ajatusta ”No mutta hitsiläinen, olenkin ymmärtänyt kaiken ihan väärin ja täytyykin vaihtaa suuntaa.”

http://www.anettepalssa.fi/hyvinvointi/ ... s-kokemus/

Kiitos prof. Matti Uusitupa näistä laillistetuista ravitsemusterapeuteista :lol:

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-06 17:36:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4912
Palssa yritti (MTV3 keventäjissä) irtiottoa rasvasuosituksista, mutta laitettiin nopeasti ruotuun.
Nyt alkavat terapeuttien puheet olla sen kaltaisia, että nykyiset suositukset saavat olla viimeiset ja VRN:n voi lopettaa.

Vt:llä lihonut on tietysti yksittäistapaus. Mutta kuinka ylipainoisten määrä on niin huimasti lisääntynyt? Ai niin, he eivät ole noudattaneet suosituksia, paitsi silloin kun lasketaan Pekan pelastamia sieluja tai kolesteroliarvojen laskua.

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-06 18:29:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-10-14 21:57:51
Viestit: 918
Ruotsissakin oli elintarvikelaitoksen "tuhannet" tutkimukset, mutta kuinkas kävikään, kun ne saatiin vihdoin viimein puristettua julkisuuteen:

Lainaa:
Elintarvikelaitos on monien vuosien ajan väittänyt että löytyy ” tuhansia ” tieteellisiä tutkimuksia jotka tukevat suositusta. Pitkän painostuksen jälkeen julkaisi laitos lopulta 72 tutkimusta jotka jätettiin tarkastettavaksi. Tulos on pelottava. Yksi huomattavimmista löydöistä on että vain kahden (2) tutkimuksen voidaan hyvällä tahdolla sanoa tukevan laitoksen väitettä rasvan vaarallisuudesta. 16 tutkimusta käsitteli rasvaa mutta eivät tukeneet millään tavalla laitoksen väitettä. Kolme tutkimuksista antoi päinvastaisen tuloksen laitoksen väitöksesetä rasvan vaarallisuudesta ja 11 tutkimusraporttia eivät edes käsitelleet tyydyttynyttä rasvaa. Tutkijoiden johtopäätös joka julkaistiin Dagens Medicinissä oli se että tyydyttyneen rasvan vaarallisuudelle ei löydy mitään selviä todisteita.


Tämä on tainnut mennä ohi Suomen virallistetuilta ravintoterapeuteilta tai sitten tuloksia ei vain voi soveltaa tänne, kun me vain ollaan jotenkin niin erilaisia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-03-07 23:42:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
olen Facessa seurannun Tomia jo jonkin aikaa, kovasti kiinnostaa tuo dokumentti!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 88 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)