karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 15:14:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-04-21 08:38:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
YLE kirjoitti:
Viime aikoina on esiintynyt huolestuttavassa määrin juttuja, jossa tiedemiesten rinnalle on päästetty julkisuuteen kaikenlaisia valeasiantuntijoita. Näin väitetään, etenkin terveysjuttujen yhteydessä.

Ulla Järvi kehotti keskustelemaan ilmiöstä, joten tässä tulee:
Arvoisat tohtorit ja muut portinvartijat, oletteko huomanneet että maailman tärkein tiedotusväline on nykyisin internet? Sen kautta ihmiset saavat kaikenlaista huuhaatietoa vaikka kuinka paljon. Me valtamediassa emme voi estää ihmisiä käyttämästä nettiä.
Ajatus siitä, että jättäisimme suositut väärinkäsitykset "omaan arvoonsa" on kerta kaikkiaan vanhentunut. Kaikki kansaa kiinnostava huuhaa on otettava käsittelyyn ja tieteen sisäisille toisinajattelijoille on annettava puheaikaa.

Konsensusta edustavien tutkijoiden on sitten kärsivällisesti selitettävä, miksi huuhaa on huuhaata.

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskus ... nce#p42887

Tässä YLEn ja suomalaisen median uusi linja(päätoimittajien siunauksella)

Huom! Tulevaisuudessa annetaan puheoikeus vain "tieteen sisäisille toisinajattelijoille". Ketä mahtavat olla?

PS.Eiköhän tämä ala jo haiskahtaa aika tavalla kansalaismielipiteitten sensuroinnilta?


http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskus ... 516#p44516

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-26 22:50:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Image kirjoitti:
Ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm kyseenalaistaa oman olonsa sankareita.

Fogelholm taas on ravitsemustieteiden professori Helsingin yliopistosta.

”Keskustelu valuu kuin vesi hanhen selästä”, hän sanoo. ”Ne, jotka uskovat vahvasti, että me ja ravitsemussuositukset olemme väärässä, uskovat niin senkin jälkeen, kun me lyödään faktat pöytään.”

”Nyt viimeistään voidaan sanoa, että ravitsemussuositukset eivät kehota vähärasvaisuuteen”, Fogelholm sanoo.

Silti lupa mättää pekonia puuttuu. Ja sekös suututtaa. Siksi Fogelholmista ja Pekka Puskasta on tullut karppikahjojen ja safkatutkalaisten viholliset yksi ja kaksi.

Vaihtoehtoruokavalioita yhdistää yleensä se, että jos hiilihydraatit eivät ole pahasta, viljat ainakin ovat. Eläinrasvat sen sijaan ovat hyvästä. Tiede osoittaa molemmissa kohdissa päinvastaista, vaikka myöntääkin vähähiilihydraattisen ruokavalion tehon laihdutusapuna.

http://www.image.fi/image-lehti/hyva-ol ... in-terveys

Fogeli löi faktat pöytään ja sekös suututtaa....onpa lapsellinen heppu...

PS. Eiks kukaan ihmettele miks´ Fogeli horottaa yksinään joka lehdessä? Missäs´on ne pahat karppaajat....ei oo näkynyt ainakaan Image-lehdessä? :lol:

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 07:54:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Ulla Järvi kirjoitti:
Arvoisat tohtorit ja muut portinvartijat, oletteko huomanneet että maailman tärkein tiedotusväline on nykyisin internet? Sen kautta ihmiset saavat kaikenlaista huuhaatietoa vaikka kuinka paljon. Me valtamediassa emme voi estää ihmisiä käyttämästä nettiä.

Ajatus siitä, että jättäisimme suositut väärinkäsitykset "omaan arvoonsa" on kerta kaikkiaan vanhentunut. Kaikki kansaa kiinnostava huuhaa on otettava käsittelyyn....

Fogelholm kirjoitti:
....lupa mättää pekonia puuttuu

Ruokatalibaani Fogeli laittaa pekonit lukkojen taa ja sekös suututtaa... :lol:

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 11:27:05 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Image kirjoitti:
... ”Keskustelu valuu kuin vesi hanhen selästä”, hän sanoo. ”Ne, jotka uskovat vahvasti, että me ja ravitsemussuositukset olemme väärässä, uskovat niin senkin jälkeen, kun me lyödään faktat pöytään.”

Mitkä ihmeen faktat?
Jos kyseessä ovat ne Minnesotan vuosikymmeniksi piilotetut tulokset siitä ainoasta "goold standard" ruokainterventiosta,
joka osoitti että Ancelin rakas tulos tulikin vain siitä että vain osa tietoa kerrottiin (ihan kuten "seitsemän maan tutkimuksessa),
niin mikä ettei. Mutta kun niitä ette edes kommentoi.
Paitsi vaatimalla artikkelia pois tiedelehdestä. Mikä ei ilmeisestin onnistunut :smt026

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 12:28:24 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Se ei sentään onnistunut. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 16:32:10 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Lainaa:
Sitten ihmiset kuvittelee, että ne tajuaa”, Fogelholm sanoo. ”Maallikolta puuttuu kyky laittaa tutkimukset kontekstiin. Kun sitä ei ymmärrä, käy niin, että jos jokin on omien ajatusten puolesta, niin sitten se on korkealaatuinen.”


Herra Fogelholm puhuu ilmeisesti itsestään. Itsestäänhän pahan papain sanotaan saarnaavan.

Tieteeseen ja omaan vaakoin, verensokerimittarein ja laboratoriokokein vahvistettuun kokemukseensa käsityksensä pohjaavia karppaajia pilkkaava arrogantti agronomitaustainen maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan professori on maallikko lääketieteessä. Hänen edustamansa ravitsemus"tiede" on epidemiologisia tutkimusmenetelmiä systemaattisesti väärinkäyttävä kvasitieteenala, jonka perusti moneen kertaan huijariksi ositettu akateemikko Ancel Keys pukemaan amerikkalalsten sokerin, vehnäjäuhon, soijan ja siemenöljyjen tuottajien, prosessoijen ja markkinoijien markkinointiviestintä tieteen valekaapuun. On käsittämätöntä, että todellisten tieteiden edustajat sallivat ravitsemus"tieteilijöiden" käyttää opistaan nimitystä tiede.

Imeisesti ideologisen veljeydentunteen sokaisemana Imagen viherpipertäjätoimittaja näyttää nielaisseen coca-cola- ja pussidieettitutkija Fogelholmin propagandasyötit peräsuoleen asti.

Image, ei jatkoon.

Kaikkein eniten minua vaivaa näissä jutuissa se, kuinka kyynisesti sivuutetaan sellainen pikkuseikka kuin että Fogelholmin hiilihydraatti- ja siemenöljypainotteinen ruokavalio on suurin piirtein huonoin mahdollinen esidiabeetikoille ja diabeetikoille, joita maassamme sentään on satoja tuhansia. En voi kuin ihmetellä miten kylmästi omaan napaansa tuijottava Fogelholm unohtaa diabeetikoille aiheuttamansa kärsimykset.

Karppaajia tiedettä ymmärtämättömiksi pilkkaava professori unohtaa tahallisesti sen tosiasian, että rasvakarppaus(LCHF) on Ruotsissa kahteen otteeseen virallisesti todettu tieteeseen ja kliiniseen kokemukseen perustuvaksi diabetes- ja laihdutusruoakavalioksi ja että maltillinen LCHF on yksi virallisesti suositeltu ruokavaliovaihtoehto tyypin 2 diabeetikoille eikä tiukkakaan LCHF:ää ole tourjuttu diabetesruokavaliona - sen noudattajille vain suositellaan tarkempaa seurantaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 18:06:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-10-14 21:57:51
Viestit: 918
Ja ei niitä tutkimuksia tarvitse itse tulkita, kun maailmalta löytyy oikeasti päteviä ihmisiä ruotimaan tutkimukset auki ja jakamaan tuloksen lukijoilensa. Tietysti se harmittaa, kun tieto liikkuu ilman Fogelin suodatusta, mutta minkäs teet. Se on tottunut, että täällä Suomessa saa ja pääsee aina kommentoimaan mitä tahansa ravitsemusuutista ja vääntämään sen mieleisekseen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 18:08:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2016-04-13 18:39:22
Viestit: 634
Tuntuu siltä, että suomalaisen viralliserheellisen establishmentin pahimmat viholliset ovat 1. internet, 2. kansalaisten hyvät kielitaidot(englanti, ruotsi mm.), 3. ulkomaailman vuotaminen ulkomaisen median kautta pikkuhiljaa tännekin peräpohjolaan.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva, lähiluonnosta bakteerit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 18:31:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Hikikomori kirjoitti:
En voi kuin ihmetellä miten kylmästi omaan napaansa tuijottava Fogelholm unohtaa diabeetikoille aiheuttamansa kärsimykset.


En usko, että vaikka Jumala ilmestyisi Mikael Fogelholmille ja sanoisi, että sinä saatanan puutarhuri olet aiheuttanut kymmeniätuhansia diabeteksiä ja satoja sydänkohtauksia puhumalla tieteellistä tietoa vastaan, että Fogelholm sitä uskoisi. Tarkoitan vain, että eivät nämä ihmiset kyynisiä joukkomurhaajia ole, vaan varmasti tarkoittavat hyvää, joten heidän on täysin mahdotonta psykologisesti hyväksyä sitä, että heidän elämäntyönsä on aiheuttanut yhtä monelle ihmiselle kärsimystä kuin Mengelen ura.

Sattuuhan sitä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 18:39:01 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Palatakseni vielä Imagen juttuun:

Lainaa:
Fogelholm ei voi kuin nauraa....Mikseivät ne onnistu lobbaamaan meitä?”

Coca-cola-tutkija Fogelholm saattaa nauraakin koko pankkiin..

Tuo lobbaus ei taida olla ihan herra Fogelhoolmin foliohattupäiksi haukkumien karppien keksintöä. Vertaisarvioitu lääkeTIETEEN TIEDEjulkaisu BMJ teki asiasta oikein erikoisnumeron, joka synnytti foorumille tämän ketjun:

viewtopic.php?f=30&t=68624


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 20:29:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Mielestäni kenties kuvaavin tapahtuma suomalaisessa ravitsemusskenessä ehkä koskaan oli se, kun Tomi Kokko julkaisi dokumenttinsa. Fogeli ei tarttunut Kokon kutsuun ja mennyt paikalle ja lukenut Kokon materiaaleja (varmasti olisi pyytämällä irronnut), koska hänellä oli muita kiireitä. Nämä kiireet olivat sellaiset, että Mikael Fogelholm oli mainostamassa Rynkebyn teollisia mehuja urheilunäyttelyssä (GoExpo tms.). Sattumoisin muuten viime vuoden lopulla uutisoitiin, että Coca-Cola Company oli ostamassa Rynkebyn.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-28 08:19:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Lainaa:
Sitten ihmiset kuvittelee, että ne tajuaa”, Fogelholm sanoo. ”Maallikolta puuttuu kyky laittaa tutkimukset kontekstiin. Kun sitä ei ymmärrä, käy niin, että jos jokin on omien ajatusten puolesta, niin sitten se on korkealaatuinen.”


Herra Fogelholm unohtaa myös, että kaiketi noin kolmannes suomalaisista on suorittanut korkeakoulututkinnon ja potentiaalisesti kykenevä ymmärtämään sekä tieteellistä että ravitsemustieteen kirjallisuutta ja tutkimuksia siinä kuin maatalousagronomitkin.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-28 13:55:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
Catharsis kirjoitti:
Lainaa:
Sitten ihmiset kuvittelee, että ne tajuaa”, Fogelholm sanoo. ”Maallikolta puuttuu kyky laittaa tutkimukset kontekstiin. Kun sitä ei ymmärrä, käy niin, että jos jokin on omien ajatusten puolesta, niin sitten se on korkealaatuinen.”


Herra Fogelholm unohtaa myös, että kaiketi noin kolmannes suomalaisista on suorittanut korkeakoulututkinnon ja potentiaalisesti kykenevä ymmärtämään sekä tieteellistä että ravitsemustieteen kirjallisuutta ja tutkimuksia siinä kuin maatalousagronomitkin.


No mut kato ne on vaan jotain humanistinaisia, jotka kuvittelevat tajuavansa...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-28 13:57:02 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
mattila kirjoitti:
Mielestäni kenties kuvaavin tapahtuma suomalaisessa ravitsemusskenessä ehkä koskaan oli se, kun Tomi Kokko julkaisi dokumenttinsa. Fogeli ei tarttunut Kokon kutsuun ja mennyt paikalle ja lukenut Kokon materiaaleja (varmasti olisi pyytämällä irronnut), koska hänellä oli muita kiireitä. Nämä kiireet olivat sellaiset, että Mikael Fogelholm oli mainostamassa Rynkebyn teollisia mehuja urheilunäyttelyssä (GoExpo tms.). Sattumoisin muuten viime vuoden lopulla uutisoitiin, että Coca-Cola Company oli ostamassa Rynkebyn.

Fogelholm tietää ihan hyvin, minne EI kannata mennä.
Siperia on jo opettanut. Useampaankin kertaan : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-28 20:32:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-12 17:24:12
Viestit: 3176
Catharsis kirjoitti:
Lainaa:
Sitten ihmiset kuvittelee, että ne tajuaa”, Fogelholm sanoo. ”Maallikolta puuttuu kyky laittaa tutkimukset kontekstiin. Kun sitä ei ymmärrä, käy niin, että jos jokin on omien ajatusten puolesta, niin sitten se on korkealaatuinen.”


Herra Fogelholm unohtaa myös, että kaiketi noin kolmannes suomalaisista on suorittanut korkeakoulututkinnon ja potentiaalisesti kykenevä ymmärtämään sekä tieteellistä että ravitsemustieteen kirjallisuutta ja tutkimuksia siinä kuin maatalousagronomitkin.


Korkeakoulututkintohan kertoo vain sen, että koulutettu on oppinut ja omaksunut sen, mitä koulutuksenantaja on halunnut, ja pystynyt oppilaalle jakamaan ymmärrettävästi. Totuudellisuus on sitten toinen asia.

_________________
- Ruisleipä on suomalaisten ravinnon multitabs -


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)