Miksi Ruotsissa ei tarvita MV-lehteä? Siksi, että siellä on Dagens Diabetes. Lehti julkaisi otsikon UUTISIA alla jutun TÄYSIN KUVITELLUSTA tapauksesta, jossa LCHF-ruokavaliota noudattavan perheen 8,5-vuotias tyypin 1-diabeetikkopoika otetaan huostaan.
Barn med typ 1 diabetes 8,5 år gammalt och LCHF-kost. Omhändertas enligt LVU .
Ennakkoluulojen värittämän ja vääriä tietoja sisältäneen KEKSITYN JUTUN tarkoituksena oli pelotella ihmisiä LCHF-ruokavalion muka vaarallisuudella tyypin 1 diabeetikoille ja muutenkin mustamaalata LCHF-ruokavaliota ja sitä noudattavia. Erityisen raskauttava asianhaara tässä tapauksessa on se, että juttu alunperin julkaistiin ilman mainintaa FIKTIV, joka on lisätty jutun yhteyteen jälkeenpäin. Juttu jätettiin kuitenkin edelleen kategoriaan UUTISET.
Matfrisk: Källkritik, varför då?LifeZone: Att skrämma upp föräldrar om LCHF!!!!Lainaa:
Fiktivt. FIKTIVT!!! Alltså påhittat… Då förstår jag varför siffrorna och barnets tillstånd inte stämde. MEN för en förälder som kandke inte är så insatt i LCHF så skulle detta lätt kunna skrämma vettet ur en!!! Fy skäms för den som skrivit artikeln… Nu är inte jag någon läkare, och kan ha fel i min snabba bedömning men jag får det inte att gå ihop.
Varför lägga ut något dyligt, dessutom under rubriken ‘Nyheter’? Vad är vitsen?… *ARRRRGGGGG!!!!*
Hakematta tulee mieleen Ursula Schwabin tositarinana Iisalmen Sanomille kertoma kaupunkilegenda huostaanotetusta karppilapsosesta.
viewtopic.php?f=1&t=59799&hilit=schwab+huostaanotto