karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://karppi.ninja/forum/

Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?
http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=15&t=67868
Sivu 1/5

Julkaisija:  Jurpolukki [ 2014-08-19 00:52:03 ]
Viestin otsikko:  Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Kuva

Lainaa:
APU-lehdessä maalaislääkäri syyttää suomalaisia epäluulotautisiksi, kun ne uskovat enemmän diplomi-insinööriä ja hortonomia kuin lääketieteen asiantuntijoita.

Kenen syy ?

Vaintoehto 1: Asiantuntijat ovat omalla toiminnallaan menettäneet luottamuksen.
Vaihtoehto 2: Diplomi-insinööri ja hortonomi ovat voineet puhtaalta pöydältä lähtien kaivaa esille kiusallisia tuloksia, mitkä panevat asiantuntijoiden "4S-sokaistumisen" kiusalliseen valoon.
Vaihtoehto 3: Kansalaiset ovat lähteneet itse tutkimaan asioita nykytekniikan avulla. Nykytekniikalla tarkoitan nettiä, Google-hakuja, PubMed-tiedostoa ja mahdollisuutta lukea vääristelemttä niitä kansainvälisiä lääketieteen juttuja, mitä asiantuntijatkin lukevat.

Kuka mahtaa olla se hortonomi, minkä maalaislääkäri nostaa tikun nokkaan ?

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskus ... 345#p41345


Sellaasta tälläkertaa. En osta lehteä kuteskaan.

Julkaisija:  Motion [ 2014-08-19 10:56:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Huomasin juuri tuon lehden kassa jonossa, edellä oli 5 asiakasta kaikki päälle BMI 30 ja vilkaisin taakse ja sama juttu no yksi alle 30 mutta pulla naama kuitenkin.

Nauratti maalaislääkärin kommenti, huomautin asiasta pojallekin kun nostettiin pekonia hihnalle ja juteltiin sen lisä aineista.

Kuva

Onhan tuossa ajanvietettä kuitenkin epäluuloisille :roll:

Julkaisija:  moi [ 2014-08-19 14:59:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Parannathan Tohtori Kiminkinen minut ja muun kansan epidemian lailla leviävästä epäluulotaudista, oi parannathan!

Epäluulotauti on ilmeisesti epätauti, johon ei maalaistohtorilla ole lääkettä, vai mitä huttua? Luulotautiin toki löytyy lääkettä? Lusikallinen rypsiöljyä kenties, omegatarpeet tyydytettynä loppuu haihattelu?

*raapii tyhmää päätään, pohtimisesta hikistä, kuidunpuuttessa hilseilevää*

Julkaisija:  Annaria [ 2014-08-19 19:57:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Internetin myötä tieteellinen tieto on tullut kaikkien ulottuville, joten insinööri tai puutarhuri saattaa ihan oikeasti olla jopa paremmin joistakin asioista selvillä kuin se lääkäri. Se mikä puuttuu, on virallinen näyttö siitä, että hän on aihetta opiskellut, ja toki mahdollisesti taustatiedon ollessa puutteellisempaa, on väärintulkintojen riski ehkä hieman suurempi. Niinpä voi ihan oikeasti olla vaikea päättää, kenen sanaa uskoo, kun kuka tahansa on voinut perehtyä aiheeseen syvällisestikin.

Julkaisija:  san martino [ 2015-09-02 08:00:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Facebook kirjoitti:
"Ihmiset jättävät pois heille määrättyjä lääkkeitä tai vastaavasti alkavat syödä lääkkeitä, vaikka olisivat terveitä. Tällaisia ihmisiä on joutunut jopa sairaalahoitoon", lääkäri Tapani Kiminkinen kommentoi nettidiagnosointia.


Saaristolainen kirjoitti:
Mistä lähtien lääkärin on ollut asiallista haukkua potilasyhdistyksiä?


Kilpirauhaspotilaat ryn vastine TÄSSÄ

Julkaisija:  rouvaA [ 2015-09-02 09:02:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Pätkän kuulin tämän aamun aamutohtoria, ihan oikeaa sisätautilääkäriä siis, joka suositti vatsaongelmiin taas kerran tiheää ruokailuväliä, "kevyttä" ruokaa ja "raskaan" ruuan eli proteiinien ja rasvan välttelyä.

Itselläni on alkamassa kolmastoista kivuton, ongelmaton ja oireeton vuosi vatsani kanssa. Pitkillä ateriaväleillä, hyvin eläinrasvapainotteisesti ja "raskaasti" syöden, kaikkea kevyeksi mainostettua kammoksuen, kuitu-uskonnosta pyhine ruisleipineen luopuneena.

Lähes neljänkymmentäkahdeksan vuotta kestänyt entinen elämä mahakipukroonikkona (muiden oireiden ohella), suuren enemmistön tapaan "kaikkea kohtuudella" syöden, kertonee kuinka sitkeässä usko auktoriteetteihin ja yleisesti hyväksyttyihin ohjeisiin meissä onkaan.

Julkaisija:  mattila [ 2015-09-02 10:22:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Ihan mielenkiinnosta: onko joskus suoritettu RCT:itä, joissa oltaisiin havaittu, että tuo virallinen tapa toimii? Veikkaan, että asiaa ei ole edes tutkittu. On vain päätetty, mikä on terveellistä, ja suositellaan sitä kaikkeen. Ymmärrän tavallaan, miksi: jos toisenlainen ruokavalio nähtäisiin hyvänä, olisi lääkärin vaikea suositella sitä, koska sydänterveys.

Julkaisija:  Kasari [ 2015-09-02 11:04:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Kiminkinen oli eilen aamu-tv:ssa puffaamassa kirjaansa. Ylimielistä auktoriteettiuskoa pölötti. Jos joku haluaa katsoa niin tuolta näkyy
http://areena.yle.fi/1-2998535

Ja Puheen aamussakin näkyy olleen
http://areena.yle.fi/1-3000069

Julkaisija:  moi [ 2015-09-02 12:33:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Kiminkinen (olmi) on ehkä suorittanut lääketieteen opintonsa sosialiseeraamalla, ei niinkään tieteeseen ja praktiikkaan perehtymällä? Läpi meni... eiku hommiin!

Julkisuus on huume, kuulema.
Nykyään ei voi luottaa psykologiaankaan, psykiatriaan, persoonallisuusprofilointi olisi paikallaan useammallekin auktoriteetille ja muille sen kaltaisille. Asiantuntija ei luota asiantuntijaan... Se titteleistä!

Onko narsistista oiretta, ja muuta pätemisen tarvetta, psyko- ja sosiopatiaa. Perkele.

Julkaisija:  Yufina [ 2015-09-02 19:01:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Tuli tuosta mieleen, että väärät profeetat tarvitsevat (kalliita) epäekologisia ruokia maailman toiselta laidalta.
Milloin margariinia, kasviskunnan proteiinia, ja mitä kaikkea muuta sieltä nyt ikänä pitääkään rahdata välttämättömänä.
Kotimainen puhdas ruoka se ei ainakaan voi olla terveellistä.

Julkaisija:  Yufina [ 2015-09-02 19:40:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Täällä oli myös vastine maalaistohtori Kiminkiselle

Julkaisija:  mlv [ 2015-09-02 20:24:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Olipas hyvä ja hyvinmuotoiltu vastine!

Julkaisija:  Matee [ 2015-09-02 23:51:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Uskon enemmän diplomi-insinööriä (← itseäni :mrgreen:) kuin puoskarimaisiin lääketieteen lisensiaatteihin. Jos ruoka-ainekseni tuovat minulle terveyttä, niin miksi ihmeessä uskoisin virallisterveellisiin ohjeisiin?

Julkaisija:  els [ 2015-09-03 07:02:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Johtuikohan se koulutuksesta, treeneistä, ruoasta vai maalaisjärjestä,
kun arvon tohtori K sai niin kovin nuorena reumat riesakseen?

Julkaisija:  moi [ 2015-09-03 07:46:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

els kirjoitti:
Johtuikohan se koulutuksesta, treeneistä, ruoasta vai maalaisjärjestä,
kun arvon tohtori K sai niin kovin nuorena reumat riesakseen?

Maalaisjärki on yliarvostettu käsite, mun kokemuksen mukaan maalaisjärkevät pitäytyvät jäykän jähmeästi vakiintuneissa toimintamalleissa.

Toki maalaisjärki taipuu auktoriteetin alle, kun monsanto ja pekkapuska lyö tuhat tutkimusta pirtin pöytään.

Nam, sanoi kettu maissisiirappia makustellessaan.

Vähän villoja, herr Doktor - http://yle.fi/uutiset/kadonneesta_lampa ... ys/8275965

P.S Ikuisesti aivopoimuun polttunut kuva ko. tohtorista, luennoi vanhuksille - tässä ruokalusikallisessa rypsiöljyä on kaikki omegakolmoset mitä ihminen tarvitsee päivittäin.
(plus ruismustikkakevytleviterasvatonkalkkunaleikettä...)

Julkaisija:  jussi [ 2015-09-03 09:41:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Puutarhuria kannattaakin kuunnella, kulttuuri sana tulee latinan colere, viljellä, sekä siitä edelleen johdetusta substantiivista cultura.

Hyvään elämään riittää kirjasto ja puutarha, eikä niiden tarvitse olla edes omia.

Julkaisija:  moi [ 2015-09-19 10:31:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Lainaa:
Huuhaa-muodit, kuten karppaaminen ja rokotuksien vastustaminen, ovat Valtaojan mielestä ohimeneviä. Hänen ajatteluaan leimaa vahva luottamus tieteelliseen tietoon. Hän haluaa "toimia ihmisen ja luonnon puolesta", mutta ei halua kuulua mihinkään porukkaan.

http://yle.fi/uutiset/henkilokuva_hei_e ... sa/8312316

Luepa kirja, Eskoseni? Muoti muuttuu, kuni maailma konsaan. :D

Julkaisija:  Yhden miehen komitea [ 2015-09-19 10:56:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Minunkin ajatteluani leimaa vahva uskomus tieteelliseen tietoon. Siksi karppaan.

Julkaisija:  Mohmelo [ 2015-09-19 12:14:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Hikikomori kirjoitti:
Minunkin ajatteluani leimaa vahva uskomus tieteelliseen tietoon. Siksi karppaan.


Ajattelin muuten ihan samaa.

Julkaisija:  Yhden miehen komitea [ 2015-09-19 12:18:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Suomalaiset uskovat insinööriä ja puutarhuria?

Tiede muuttuu uuden tiedon myötä. Tuskin Valtaoajakaan luottaa esimerkiksi Kopernikusta edeltäneeseen ptolemaiolaiseen astronomiaan.

Sivu 1/5 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/