karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 19:45:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-04-27 05:39:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-28 17:54:44
Viestit: 1112
Testi paljasti: Suuri lautanen houkuttaa syömään enemmän – annoskoossa hurja ero
http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajank ... 66734.html
Tässä "laillistettu" ravintoterapeutti kommentoi liian isoista lautasista ja pakkauksista. Terapeutin olisi hyvä muistaa, että ihmisten energian kulutuksissa on myös todella hurjia eroja. 80..100 kiloinen ruumillsta työtä tekevä mies tulee vain vihaiseksi näistä minilautasen herkuista. Olihan tuo varsin kansanomaista referointia tulitikkuaskin kokoinen juustonokare ja korttipakan kokoinen mini-pihvi, parisataa grammaa perunoita ja/tai pastaaa ym.
Tuo enrgiajakauma on tuossa referenssilautasessa reippaasti hiilaripainotteinen, se lienee selvä. Tässä ikään kun selvitetään lapselle kuinka paljon tai vähän saa/pitää syödä. Puhutaan ahmimisesta ja liikasyönnistä, mutta ei sanallakaan selvitetä mikä on normaalin aikuisen naisen/miehen peruskulutus päivässä. Jos ihminen latikoi naamaansa minilautasilta minikokoisia hiilaripainotteisia aterioita se varmaan pienentää ahmimista ja nälkää?
Nämä "the laillistetut" ravintoterapeutit ovat edelleen sillä linjalla, että ihmisen energiansaantti on 3/4 osaa erilaisia hiilihydraatteja (viljat, peruna, hedelmät ja kasvikset) lopput 1/4 osaa rasvaa ja proteiinia.

_________________
Nerous on vain tavallista suurempaa kärsivällisyyttä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-27 06:53:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Jos on syöminen jaettava seitsemään pikkukertaan päivässä, niin tottamooses se kannattaa syödä pieniltä lautasilta. Ja kituen.

Sitten kun syömisissä riittää kerta tai pari, lautanenkin saa olla ihka oikea.
Ja jos taas haluaa kerran tai kahden riittävän päiväaterioiksi,
on syytä pitää hiilarivuoret matalina, tai tulee nälkä turhan nopeasti ja sotkee kaiken...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)