karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 15:40:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-08-19 00:52:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-13 23:28:05
Viestit: 1329
Kuva

Lainaa:
APU-lehdessä maalaislääkäri syyttää suomalaisia epäluulotautisiksi, kun ne uskovat enemmän diplomi-insinööriä ja hortonomia kuin lääketieteen asiantuntijoita.

Kenen syy ?

Vaintoehto 1: Asiantuntijat ovat omalla toiminnallaan menettäneet luottamuksen.
Vaihtoehto 2: Diplomi-insinööri ja hortonomi ovat voineet puhtaalta pöydältä lähtien kaivaa esille kiusallisia tuloksia, mitkä panevat asiantuntijoiden "4S-sokaistumisen" kiusalliseen valoon.
Vaihtoehto 3: Kansalaiset ovat lähteneet itse tutkimaan asioita nykytekniikan avulla. Nykytekniikalla tarkoitan nettiä, Google-hakuja, PubMed-tiedostoa ja mahdollisuutta lukea vääristelemttä niitä kansainvälisiä lääketieteen juttuja, mitä asiantuntijatkin lukevat.

Kuka mahtaa olla se hortonomi, minkä maalaislääkäri nostaa tikun nokkaan ?

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskus ... 345#p41345


Sellaasta tälläkertaa. En osta lehteä kuteskaan.

_________________
http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/ ... vamme.html


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-19 10:56:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Huomasin juuri tuon lehden kassa jonossa, edellä oli 5 asiakasta kaikki päälle BMI 30 ja vilkaisin taakse ja sama juttu no yksi alle 30 mutta pulla naama kuitenkin.

Nauratti maalaislääkärin kommenti, huomautin asiasta pojallekin kun nostettiin pekonia hihnalle ja juteltiin sen lisä aineista.

Kuva

Onhan tuossa ajanvietettä kuitenkin epäluuloisille :roll:

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-19 14:59:35 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Parannathan Tohtori Kiminkinen minut ja muun kansan epidemian lailla leviävästä epäluulotaudista, oi parannathan!

Epäluulotauti on ilmeisesti epätauti, johon ei maalaistohtorilla ole lääkettä, vai mitä huttua? Luulotautiin toki löytyy lääkettä? Lusikallinen rypsiöljyä kenties, omegatarpeet tyydytettynä loppuu haihattelu?

*raapii tyhmää päätään, pohtimisesta hikistä, kuidunpuuttessa hilseilevää*

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-08-19 19:57:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2012-04-11 11:35:37
Viestit: 202
Internetin myötä tieteellinen tieto on tullut kaikkien ulottuville, joten insinööri tai puutarhuri saattaa ihan oikeasti olla jopa paremmin joistakin asioista selvillä kuin se lääkäri. Se mikä puuttuu, on virallinen näyttö siitä, että hän on aihetta opiskellut, ja toki mahdollisesti taustatiedon ollessa puutteellisempaa, on väärintulkintojen riski ehkä hieman suurempi. Niinpä voi ihan oikeasti olla vaikea päättää, kenen sanaa uskoo, kun kuka tahansa on voinut perehtyä aiheeseen syvällisestikin.

_________________
Laihtuminen saattaa olla matematiikkaa, mutta laihduttaminen on elämää. Siitä ei kannata tehdä kurjaa mistään syystä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-02 08:00:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Facebook kirjoitti:
"Ihmiset jättävät pois heille määrättyjä lääkkeitä tai vastaavasti alkavat syödä lääkkeitä, vaikka olisivat terveitä. Tällaisia ihmisiä on joutunut jopa sairaalahoitoon", lääkäri Tapani Kiminkinen kommentoi nettidiagnosointia.


Saaristolainen kirjoitti:
Mistä lähtien lääkärin on ollut asiallista haukkua potilasyhdistyksiä?


Kilpirauhaspotilaat ryn vastine TÄSSÄ

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-02 09:02:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-23 22:19:38
Viestit: 1405
Pätkän kuulin tämän aamun aamutohtoria, ihan oikeaa sisätautilääkäriä siis, joka suositti vatsaongelmiin taas kerran tiheää ruokailuväliä, "kevyttä" ruokaa ja "raskaan" ruuan eli proteiinien ja rasvan välttelyä.

Itselläni on alkamassa kolmastoista kivuton, ongelmaton ja oireeton vuosi vatsani kanssa. Pitkillä ateriaväleillä, hyvin eläinrasvapainotteisesti ja "raskaasti" syöden, kaikkea kevyeksi mainostettua kammoksuen, kuitu-uskonnosta pyhine ruisleipineen luopuneena.

Lähes neljänkymmentäkahdeksan vuotta kestänyt entinen elämä mahakipukroonikkona (muiden oireiden ohella), suuren enemmistön tapaan "kaikkea kohtuudella" syöden, kertonee kuinka sitkeässä usko auktoriteetteihin ja yleisesti hyväksyttyihin ohjeisiin meissä onkaan.

_________________
Monivaivaisen pullukan (kokoa 44-46) onnekas opintomatka vhh-elämään ilman viljaa, soijaa ja rypsiä alkoi 2003, lähes viiskymppisenä. Oireet, liikakilot ja lääkkeet poissa kuvioista siitä lähtien. Vaatekoko pysyvästi 38-40, energiat eläinrasvoista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-02 10:22:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Ihan mielenkiinnosta: onko joskus suoritettu RCT:itä, joissa oltaisiin havaittu, että tuo virallinen tapa toimii? Veikkaan, että asiaa ei ole edes tutkittu. On vain päätetty, mikä on terveellistä, ja suositellaan sitä kaikkeen. Ymmärrän tavallaan, miksi: jos toisenlainen ruokavalio nähtäisiin hyvänä, olisi lääkärin vaikea suositella sitä, koska sydänterveys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-02 11:04:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-02-19 14:44:02
Viestit: 4912
Kiminkinen oli eilen aamu-tv:ssa puffaamassa kirjaansa. Ylimielistä auktoriteettiuskoa pölötti. Jos joku haluaa katsoa niin tuolta näkyy
http://areena.yle.fi/1-2998535

Ja Puheen aamussakin näkyy olleen
http://areena.yle.fi/1-3000069

_________________
You Eat What You Are


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-02 12:33:23 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Kiminkinen (olmi) on ehkä suorittanut lääketieteen opintonsa sosialiseeraamalla, ei niinkään tieteeseen ja praktiikkaan perehtymällä? Läpi meni... eiku hommiin!

Julkisuus on huume, kuulema.
Nykyään ei voi luottaa psykologiaankaan, psykiatriaan, persoonallisuusprofilointi olisi paikallaan useammallekin auktoriteetille ja muille sen kaltaisille. Asiantuntija ei luota asiantuntijaan... Se titteleistä!

Onko narsistista oiretta, ja muuta pätemisen tarvetta, psyko- ja sosiopatiaa. Perkele.

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-02 19:01:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Tuli tuosta mieleen, että väärät profeetat tarvitsevat (kalliita) epäekologisia ruokia maailman toiselta laidalta.
Milloin margariinia, kasviskunnan proteiinia, ja mitä kaikkea muuta sieltä nyt ikänä pitääkään rahdata välttämättömänä.
Kotimainen puhdas ruoka se ei ainakaan voi olla terveellistä.

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-02 19:40:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Täällä oli myös vastine maalaistohtori Kiminkiselle

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-02 20:24:32 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Olipas hyvä ja hyvinmuotoiltu vastine!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-02 23:51:40 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-06-03 16:26:23
Viestit: 15364
Uskon enemmän diplomi-insinööriä (← itseäni :mrgreen:) kuin puoskarimaisiin lääketieteen lisensiaatteihin. Jos ruoka-ainekseni tuovat minulle terveyttä, niin miksi ihmeessä uskoisin virallisterveellisiin ohjeisiin?

_________________
Mateen ruokahakemisto

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-03 07:02:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Johtuikohan se koulutuksesta, treeneistä, ruoasta vai maalaisjärjestä,
kun arvon tohtori K sai niin kovin nuorena reumat riesakseen?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-03 07:46:12 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
els kirjoitti:
Johtuikohan se koulutuksesta, treeneistä, ruoasta vai maalaisjärjestä,
kun arvon tohtori K sai niin kovin nuorena reumat riesakseen?

Maalaisjärki on yliarvostettu käsite, mun kokemuksen mukaan maalaisjärkevät pitäytyvät jäykän jähmeästi vakiintuneissa toimintamalleissa.

Toki maalaisjärki taipuu auktoriteetin alle, kun monsanto ja pekkapuska lyö tuhat tutkimusta pirtin pöytään.

Nam, sanoi kettu maissisiirappia makustellessaan.

Vähän villoja, herr Doktor - http://yle.fi/uutiset/kadonneesta_lampa ... ys/8275965

P.S Ikuisesti aivopoimuun polttunut kuva ko. tohtorista, luennoi vanhuksille - tässä ruokalusikallisessa rypsiöljyä on kaikki omegakolmoset mitä ihminen tarvitsee päivittäin.
(plus ruismustikkakevytleviterasvatonkalkkunaleikettä...)

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-03 09:41:59 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Puutarhuria kannattaakin kuunnella, kulttuuri sana tulee latinan colere, viljellä, sekä siitä edelleen johdetusta substantiivista cultura.

Hyvään elämään riittää kirjasto ja puutarha, eikä niiden tarvitse olla edes omia.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-19 10:31:41 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Lainaa:
Huuhaa-muodit, kuten karppaaminen ja rokotuksien vastustaminen, ovat Valtaojan mielestä ohimeneviä. Hänen ajatteluaan leimaa vahva luottamus tieteelliseen tietoon. Hän haluaa "toimia ihmisen ja luonnon puolesta", mutta ei halua kuulua mihinkään porukkaan.

http://yle.fi/uutiset/henkilokuva_hei_e ... sa/8312316

Luepa kirja, Eskoseni? Muoti muuttuu, kuni maailma konsaan. :D

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-19 10:56:53 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Minunkin ajatteluani leimaa vahva uskomus tieteelliseen tietoon. Siksi karppaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-19 12:14:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1789
Hikikomori kirjoitti:
Minunkin ajatteluani leimaa vahva uskomus tieteelliseen tietoon. Siksi karppaan.


Ajattelin muuten ihan samaa.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-19 12:18:47 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tiede muuttuu uuden tiedon myötä. Tuskin Valtaoajakaan luottaa esimerkiksi Kopernikusta edeltäneeseen ptolemaiolaiseen astronomiaan.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)