karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-13 06:43:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-09-16 17:12:52 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-04-06 14:30:51
Viestit: 7
Paikkakunta: Imatra
Päivää.
Palasin näille sivuille pitkän ajan jälkeen, aikaisemmin oon karpannut joitain vuosia sitten hyvällä menestyksellä. Silloin karppaus jäi lopulta kuitenkin pois jouduttuani osastolle pitkäksi aikaa. Siellä en saanut jatkaa tällä ruokavaliolla, koska muiden ongelmien häiritessä olinkin huomaamattani hoikistunut turhankin kanssa. :shock: Nyt tässä jonkun aikaa karpannut taas ja palasin tänne :)
On tullut joitain kysymyksiä mieleen.
Ekanakin, haluaisin kuulla minkälaisia ns. ikäviä "oireita" teillä on ollut itsellänne ketoositilassa? Itse tunnistan selkeästi että ketoosissa mennään, mutta päänsäryn ynnä muiden tuttujen oireiden lisäksi nyt ilmaantunut huono olo. Aikaisemmin ei moista ollut. Eritoten kun liikkuu. Siis tarkoitan ihan vaikka kotona kävellessä tulee välillä todella huono olo. Muilla vastaavaa?

Seuraavaksi kysyisin minkä verran käytätte maitotuotteita? Miksi?

Sitten rasvasta asiaa. Itselläni vaikein osa karppausta on se, etten saa tarpeeksi rasvaa. En ole ikinä ruuanlaitossakaan, leivän päällä tai missään käyttänyt rasvaa. En vaan siedä koostumusta enkä makua. Tänään sitten kokeilin pekonia, ajattelin että se on rasvaista ja laitoin sitä munakkaaseen. Sitä pystyin kyllä syömään vaikka aiemmin en ole pekoniakaan oikeen sietänyt. Käytättekö itse pekonia ja saako siitä tarvittavia rasvoja? Ja onko siinä jotain negatiivista karppauksen suhteen? Tiedän että siinä on nitriittiä vai mikä olikaan, mutta onko karppauksen kanssa hyvä vai huonotuo pekoni? Ja teettekö esim munakkaan maitoon vai veteen?
Ja vielä kysymys onko sitruuna hyvä vai huono? Juon vettä noin 5 litraa päivässä josta osan sitruunatiivisteen kanssa.

Tulipa maraton viesti.. :shock: :shock: ..toivottavasti joku jaksaa lukea ja kommentoida. :) :D

_________________
Make it happen
shock everyone;
for what it's worth


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-16 17:28:31 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Munakkaaaeen kermaa, paisto voissa.
Kaiki rehupuoli voikypsytykseen.
Viis vesilitraa päivässä ihan liikaa...varmaan tulee huono olo 8)

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-16 18:29:36 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18494
Paikkakunta: Jämtland
Jos olet vetänyt hiilarit ketoositasolle ja et voi syödä rasvaa niin huono olo kyllä tulee ihan energian puutteesta, kitukarppaus ei ole terveellistä, proteiinillakaan ei kannata energiavajausta täyttää.
Maitotuotteista käytän ranskan kermaa, kuohukermaa ja tietysti voita, myös täysrasvaisia juustoja. Pekonia käytän jonkun verran, itse olen ketokarpannut yli 7 vuotta eikä minulla ole siitä mitään oireita, alkuun kannattaa tosiaan muistaa suola, mielellään lihalientä. Virkistäisitkö muistia jollakin hyvällä uudella karppauskirjalla, vaikkapa Ruokavallankumouksella.
Vettä menee kahvin lisäksi minulla ehkä litra päivässä.

Karppaustyyleja on useampia, toivottavasti löydät itsellesi sopivan. Muista syödä tarpeeksi!

Niin- siis munakkaan teen kuohukermaan ja pannulle reippaasti voita.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-16 18:47:35 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Vastaan pikaisesti osaan kysymyksistä. Toivottavasti muut lisäilevät neuvoja. :) Olen samaa mieltä kuin edellisetkin, että ketoosi ja kituuttaminen ovat erittäin epäterveellinen yhdistelmä. Ei ihme, jos tulee huono olo. Minulle ei tule ketoosissa päänsärkyä eikä huonoa oloa, ehkä vähän hyperaktiivinen olo kylläkin. Noihin mainitsemiisi oireisiin auttaa suola, esim. lihaliemen muodossa. Huonoon oloon avuksi riittävä ruoka, jossa ei varota rasvan käyttämistä. Sitä voi opetella lisäämään pikku hiljaa, kun uskaltaa kokeilla uusia ruoka-aineita ja uusia makuja.

Käytän täysrasvaisia maitotuotteita juuri siksi, että saan niistä tarvittavaa rasvaa. Itsekin ennen karppausta elin hyvin rasvattomalla sapuskalla ja kaikki rasvainen oli ällöttävää, mutta yllättävän pian sitä tottui uusiin makuihin ja rasvainen alkoi maistua vain täyteläiseltä, raikkaalta ja hyvältä. Nykyään rasvattomat maistuvat joko pahvilta, värjätyltä vedeltä tai muuten vain tunkkaiselta.

Täysrasvaiset juustot, 10 % jugurtti, voi, smetana, creme fraiche, kuohukerma...

Munakkaaseen kuohukermaa ja paistetaan voissa. Siitä tulee hyvä maku. Lisäksi vaikka lohta, kinkkua, sipulia, tomaattia, juustoraastetta tai Koskenlaskijajuustoa, chiliä... Pekoni on ihan ok myös.

Tsemppiä! :)

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-17 10:50:27 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2013-04-06 14:30:51
Viestit: 7
Paikkakunta: Imatra
Hei!

Kyllä minä uskon että syön kuitenkin tarpeeksi.. tai siis en itseäni nälkäisenä pidä.
Mutta varmaan tosiaan tuo rasvan puute sitten aiheuttaa tätä pahoinvointia ja päänsärkyä.
Yritän lisätä sitä. Itse en ole kuohukermaan munakasta tehnyt eli täytyy se pistää kokeiluun :)
Nyt kurkkua, fetaa, luumutomaatteja ja tonnikalaa lounaana.

_________________
Make it happen
shock everyone;
for what it's worth


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-09-17 11:12:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Suolapula (rasvapulan ohella) voi muuten aiheuttaa samantyyppisiä ongelmia.

Tutkimuksen mukaan saa suolaa syödä melko reilusti, aina 8 g/päivä. Huom. 102 000 ihmistä eri puolilta maapalloa, mittaus virtsasta lähes 4 vuoden välein. Ei mitään "käypähoitoarvausta".


Liitteet:
6 Rethinking Sodium Guidelines small.jpg
6 Rethinking Sodium Guidelines small.jpg [ 49.29 KiB | Katsottu 6936 kertaa ]

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.
Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)