karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 09:23:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 492 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 525 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-14 15:53:31 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Ku tuntuu tuolla toisaalla menevät tosiaan kerskakuluttajilla hernarit henkeen (mä en tajua, miksi kerskakuluttaja saa olla sitä mieltä mitä haluaa, mutta ekoilevammat tapaukset ei saa?), niin pulistaan me tällä nämä ekojutut sit omassa losterissa. Ettei tule paha mieli kenellekään... ;)
Saa jutskata siis kaikenlaisesta perhe-elämään liittyvästä ekoilusta, kestovaipoille on oma ketjunsa, mutta voi vaippailusta tääläkin pulista silleen yleisemmällä tasolla.

Minen nyt jaksa enempää tänään, ku käsiä särkee... ;)

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 15:56:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
:lol:
Kuka tähän uskaltaa tulla kun on niin raflaava otsikko!?
Mutta koska tunnustaudun kaheliksi, niin mun on ainakin pakko :mrgreen:

Mutta nytminäkin pidän taukoa. Koko kämppä sekaisin ja pitää lähtä tarkistaa uudet karitsat!! :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 16:02:18 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Tää on ilmeisesti meikäläisenkin paikka, niin ei tarvitse koko lammikkoa säikytellä meidän epäsovinnaisuuksilla niin kuin olen jo päivittäisen kylpemisen puutteella ja taaperon ilman vaippaa juoksemisella tehnyt. :lol:

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 16:07:43 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Eiku minusta tuo kaheli sana sai ensin niskavillat pystyyn, mutta tarkemmin ajateltuna se on perin kuvaava sana aika moneen juttuun! ;)

JOo, jos äitinä käsityksesi elämänkulusta poikkeaa valtavirrasta, niin tervepästuloa! :lol:

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 16:19:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-14 15:29:28
Viestit: 155
Täällä yksi :smt001 Kaikki ekoilu kiinnostaa. Käytetään kestonenäliinoja, -tiskirättejä, -talouspaperia ja välillä -vessapaperia. Ostetaan harvoin tavaraa uutena, mutta tunnustan kyllä ostavani kirpparilta välillä vähän tarpeetontakin tavaraa, esim. kirjoja, joita voisi lainata kirjastostakin. Ja paljon muutakin [-X
Lapsi käyttää luonnollisesti kestovaippoja :)

_________________
[url=https://www.TickerFactory.com/weight-loss/w0VnA6t/]
Kuva

iHerb ensitilaajille 5$ alennus loppuhinnasta koodilla ETI248


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 16:25:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-27 18:25:39
Viestit: 1060
Paikkakunta: Espoo
tää on ihan selvästi mullekin sopiva ketju! Joskus ukko kiukun keskellä voihkas että miksen mä voi tehdä mitään normaalisti vaan kaikkeen löytyy joku oma ääriryhmäkonsti :lol:

_________________
Monenmoista karppailusuuntausta harjoiteltu vuodesta 2005... Nyt opetellaan pikkuprinsessan äitinä oloa ja hyvä olo sen kun jatkuu Kwasniewskin tyylillä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 16:45:51 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
:) Mukava kuulla sinusta pikkukuukuu! Mulla on kuule kirppistellessä ihan sama vika, mut toisaalta lahjoittelen niitä ostamiani tavaroita pois tai vien kirppikselle (ainakin joskus).

Nyt vois noista kestotalouspapereista ja vessasellaisista ottaa kyllä pienen avauksen tähän. Kiitos.

Meillä ei osteta talouspaperia, kun se on täysi turhake. Joka rulla on tullut käytettyä, vaan luottahan nuo harsotkin töhryjen pyyhintään naamasta ja käsistä ja muutenkin rahanhukkaa. Vaikka meillä se tavara nyt meneekin kompostiin, mut silti.

Miten, onko muut vihertyneet kahelit ottaneet ja kylväneet mitään kesää varten? Mä ajattelin jotain siemeniä nakella multaan tässä kohta puoliin.

S.J. kirjoitti:
miksen mä voi tehdä mitään normaalisti vaan kaikkeen löytyy joku oma ääriryhmäkonsti :lol:
Siinäpä se... ;)
Muoks: Miksi tehdä helposti, kun voi tehdä ekosti? ;)

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 16:46:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-13 16:58:36
Viestit: 881
Paikkakunta: Eteläkymenlaakso
Ou jee, yks kaheli ilmoittautuu! Mua piedetään ihan ekohippinä lähipiirissä, onneks mutsi on saman henkinen ja asenne onkin varmaan siltä peritty. Kirppareita oon kolunnu teinistä asti ja kestoilusta kiinnostuin jo ennen esikon syntymää mut kaatui väsymykseen alkutaipaleella. Aloitettiin sitten vähän myöhemmin ja toka mennään sitten alusta alkaen.

Huono homma tässä on se et ei tahdo saada heitettyä mitään pois kun tuntee tarvitsevansa vielä joskus tulevaisuudessa, tälleen kaupunkiasunnossa loppuu äkisti tila vaan kesken :roll: Mut rahaa säästyy ja pidän säästäväisyyttä harrastuksenakin. Halpa harrastus!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 17:26:09 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Voiku ihanaa ku on samanlaisia kaheleita muitakin! :lol:

Mut asiasta kuukuppiin, eli voiko sitä käyttää jälkivuodon aikana?

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 17:27:41 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Miksei? Siis ainakin, jos vauva syntyy sektiolla. :-k

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 17:27:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Muuten tiskirätit, nekin pitää nykyään kuota ite :)
Olen tehnyt bambusta kun sitä hirveesti kehuvat, mutta kuitenkin pidän puuvillaisista itse enemmän!
Päätin luomupuuvillaa ostaa ja siitä tehdä rivin iloisia tiskirättejä!!

Ihana kun löytyy hörhöjä enemmänkin! :)

Ja olen myös aikamoinen hamstraaja. Välillä tyhjennän tavarat jota ei olla käytetty 10vuoteen :roll:

Tuosta kuukupista,,, En muuten ole jälkivuotoon käyttäny..
Mulla on niin arkana sieltä sisältä,etten ole uskaltanu ja mutu olis ettei?? Mutta en tiedä?? Kiinnostaa minuakin

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 17:38:24 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
NO mulla ei saletisti tuu olemaan, ku joudun taas puukon alle. :( Ni siksi ajattelin, ku se rättien kans tohraaminen on ärsyttävää ja sit tuo alakerta hikoilee silloin parit eka viikkoa ihan järkysti. Viimeks tulehtu karva-alueelta ja tuli mahtava paise, oli kiva sitä sit käydä puukottamassa. Muuten meni siis kaikki hyvin, niin sen perhanan takia piti sit syödä ab-kuurikin. 2 viikkosia tais vauvat olla. Ja olihan se mahtavan kipeä perse sit. :shock:

Mä ostan ihan wettex-luutuja, niitä voi keittää, pyykätä ja kloritoida (hyi kamala, soo soo) aika monta kertaa ja loput voi pottaa tai heittää kompostiin. Sit mulla oli semmosta kestävää ja pestävää talouspaperirullaakin, 60 astetta kesti pesua monta kertaa ja kuivausrummunkin, tosin mies tuhlas sen ja nakkeli roskiin ne palat jos en ehtinyt leikellä lappuja siitä valmiiksi. Siitä vois tulla kyllä ihan huippua kestovaippaimua, ku 115g imsevimseä imi jotain 350g vettä ja se taas sama määrä niin yli 500g... :D Ja hyvään imuun pestyä imseä kokeilin tuohon. Sit vaan loppu energiat kesken. Mutta jos tää tästä taas pirteydeksi muuttuis?

Meillä pitäs tänne laittaa myös ekoilevien mammojen vaihtoketju, onhan noita kirppiksiä yms, mut silleen et vois vaihtaa vaikka langanloppuja johonki luutuun tai lasten vaatteita toisiin jne... Ompelutarvikkeet vois olla kans kova sana?

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 17:45:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Mikä olis muuten hyvä pestävä menkkasuoja!!?
Pitäskö ihan kutoa bambusta tai puuvillasta rätit..
Vai käyttää harsoja??

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 17:46:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-10-20 16:53:15
Viestit: 477
Oonkohan mäki vähän kaheli...? Urvelo oon ainaki :lol:
Bioon meillä kyllä päätyy tosi vähän mitään, ku koirat tuhoaa esim. vihannesten mahdolliset kuoret/kannat ja ruokien jämät - kai sekin on kierrätystä :D harvemmin oon nähny koiria jotka kuolaa parsakaalin kannan takia...
Tiskirätit mäki duunaan itte! ne on ihan parhaita. Puuvillalla tulee munkin mielestä hyvät "kovat" rätit, mut piti mun kerran kyl virkata värikkäillä bambulangoilla isoäidin neliö-rätti! 8)
Mut kyl meil on paperia aikuisten perseille ja nenille, vaikka tiiä, että kankaalla pääsis "kivuttomammin". Ja välillä menee roskat ihan vääriin paikkoihin... mut en mä sitäkään osaa stressata, ku enemmän tehään ku joku.

Ainiin ja just kävin läpi mun vaatekaapin ja vaan kaks ikean isoa sinistä säkkiä tuli täyteen liian isoja/muuten käyttämättömiä vaatteita... kuka noitakin on päättäny säästää...? Nyt pitäs vaan vaivautua kirpparille kyselemään paikkaa :)

-s

_________________
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
-Unknown


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 17:51:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Siis pakko panna tää kone kiinni!! Täällä on nyt niin mielenkiintoista juttuu joka paikassa, että työt jää!!
Sammutan nyt!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 18:16:55 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
^Ei siinä säkissä ois mitään tosi isoa, kuten XXL, 48 kokoa niitä vaatteita? Tummia? Mä tarvisin ja mulla on ihan järkyn vähän nyt sopivia vaatteita ku tää pötskin on näin jätti jo. Tarjoilepas tuonne yksärilootaan. .)

Smaragdi kirjoitti:
harvemmin oon nähny koiria jotka kuolaa parsakaalin kannan takia...
Mun pitäs tuo ranskis kuvata kun se kuolaa ja herkuttelee niillä, kukkiksen kantakin on hyvää! Ja kaikki muukin... Mut nuo kaksi on sen superherkkuja ja se ääni mikä lähtee ranskiksesta on lähinnä sikamainen... :D

Smaragdi kirjoitti:
Ja välillä menee roskat ihan vääriin paikkoihin... mut en mä sitäkään osaa stressata, ku enemmän tehään ku joku.
No tuskin se siinä isossa mittakaavassa mitään haittaa jos joskus ja vähän. Sama meilläkin, en minä nyt anoppilassa ala lajittelemaan, vaikka oon minä sitäkin tehnyt...

Mut joo, en tajua siis sitä ajatusmaailmaa, et jos ei jaksa kierrättää kaikkea, niin ei sitten kannata kierrättää mitään. Outoa? Ei kukaan nyt ole niin superihminen noin niinku yleensä, että siihen edes pystyisi. Mut kyllä niiltä osin, mitä voi valita, kannattais pientä harkintaa käyttää...

Just aattelin iteki sammuttaa, ku menee tässä töllistellessä päivä. :D Tai no iltapäivähän jo on pitkällä ja pitäs jotain järkevääkin tehdä. Mutta oon minä tässä välissä ehtinyt hoitaa lapsia ja sitä rataa, et en minä nyt tässä 24/7 istu...

Höh, mies ja esikko katos mystisesti pihalta. :shock: Menin viemään ukolle luuria, niin ei oo mistä ottaa. Autolla ne ei oo menneet. En tykkää, pitää se nyt sanoa jos jonnekin lähtee... Enkä voi yllättäen soittaakaan sille.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 19:09:34 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Paikkakunta: Rauma
Minä ilmoittaudun kaheliksi mamaksi... :smt101
.
.
.
Meillä on biokompostori.

Käytän harsoja kettiössä ja rättinä sikahyviä Lidlin mikrokuituliinoja,
jotka pelittävät vaikka ja kuinka kauan kun oikein pesee, ei tarvita pesuaineita.

Kierrätän jopa vaatteissa olevat pahvilaput (ukko pitää hulluna entistä enemmän).

Kaikki palava (paitsi lehdet ja maitopurkit) laitetaan avonaiseen maitopurkkiin ja viedään pihasaunaan sytykkeeksi.

Pyykin pesussa käytän välillä pesupähkinöitä, pitäis käyttää enempi.

Talvella käytän kuivuria, mutta kesällä narukuivatusta omalla pihalla.

Yhtään hehkulappua ei huushollista löydy.

Mitään käyttökelpoista ei kaatopaikalle heitetä vaan kerään nurkkiin
ja 2 kertaa vuodessa pidän kirppariloosia pari kuukautta kerrallaan.

Kokeilen kestoilua kunhan Vaavi syntyy ja kaverin vauvalla aattelin harjoitella ennen sitä. 8)

Öööö....

Yritän ryhdistäytyä siinä, että ompelisin Plikalle ja Vaaville itse vaatteita.

Harkitsen ompelevani kestosuojia itselleni.


Eiköst siin ollu jo jotain tunnusmerkkejä. :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 19:19:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-14 07:19:19
Viestit: 2089
Paikkakunta: Porvoo
Täällä kanssa yksi kestoileva kaheli ilmoittautuu. Kaheli kai siksi että itsekin kestoilee. Mä suunnittelin kanssa sitä kuukupin käyttöä jälkivuotoon. Mut oli kyllä paikat sen verran hellinä ettei tullut mieleenkään sinne mitään työntää, niin kertsi räteillä mentiin ne ekat runsaat vuotopäivät ja kestoilla sit kun vuoto vähän rauhottu. Sektion jäljiltä varmaan hyvinkin voisi kuppia käyttää. Tampooneja ei kyllä suositella, mutta eihän kuukuppi ole ollenkaan sama asia, siitä ei ainakaan irtoa mitään ylimääräistä eikä kuisatakaan turhaan paikkoja.

Meillä kanssa itse neulotut keittiörätit käytössä ja muutenkin kierrätysintoisia. Työmatkat menee bussilla ja jalkaisin. Siitä poikkeava olen kyllä et kirpparilta en kykene vaatteita tai vaippoja ostamaan, vaan ostan uutena tai tutuilta vähän käytettyinä. Kierrätän kyllä sitten eteenpäin joko myymällä tai antamalla. Paljon tulee myös neulottua itse vaatteita käyttöön ja lahjoiksi.

Koira toimii biojätteen kierrättäjänä ja biokeräykseen meneekin lähinnä kahvinporoja, munankuoria ja sitrushedelmien sun muiden kuoret mitä ei koiralle voi syöttää.

_________________
Raskauskilojen karistusta karppaamalla ja imettämällä.

Pojat 07/09 ja 06/11.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 20:40:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-15 21:03:04
Viestit: 1568
Pääseekö tänne ei-aina-ihan-niin maanläheinen, mutta kierrättävä, kompostoiva ja ekoilusta kiinnostunut takuuvarma kaheli?

No, vaikkei pääsiskään, niin käyn sitten ainakin vakoilemassa uusia vinkkejä :batman:
Nytkin heti osui silmään tuo itsetehty tiskirätti - kokeiluun menee.

_________________
Yötä aina ikävöin,
vaikka päivän lapsi oon.
Pimeyden laskiessa
kaipaan valoon.
(Mariska)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 20:43:32 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
pupsis kirjoitti:
munankuoria
Munankuori käy "raakana" koiralle, se menee hienoksi ihan sauvasekoittimella. Saatan kerätä useammat kuoret ja sit munan pari nakkaan siihen tonkkaan ja surautan "kastikkeeksi" koiralle, hyvin maistuu. :) Mut keitettynä ne kuoret on sit liian kovia ja sälöäviä, et ehkä se biojäte on niiden paikka kuitenki? Samahan se on luissakin, et tuoreet ok ja kypsät ei.

Lokinpoikanen kirjoitti:
Pääseekö tänne ei-aina-ihan-niin maanläheinen, mutta kierrättävä, kompostoiva ja ekoilusta kiinnostunut takuuvarma kaheli?

No, vaikkei pääsiskään, niin käyn sitten ainakin vakoilemassa uusia vinkkejä :batman:
Nytkin heti osui silmään tuo itsetehty tiskirätti - kokeiluun menee.
:D No mahtuu! Oikeastaan kiva kerätä yhden otsikon alle näitä, ku tuolla muissa ketjuissa hauskat jutut aina hukkuu massaan. Onko täällä liikaa porukkaa? ;)
No ei vaan, on simppelimpää näin?

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 492 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 525 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)