karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-13 12:43:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 492 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 121 22 23 24 25
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-04-30 06:37:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-21 14:03:54
Viestit: 1013
Mulla on jonkin verran noita kestositeitä ollut ennen kuukupin hankkimista ja syksyllä hommasin taas muutamia jälkivuotoon ettei tarvi viikkokaupalla pitää muovirättiä jalkovälissä. Noissa on trikoota se ihoa vasten tuleva pinta ja siitä tykkään eniten, muitakin on ollut (mm. velouria). Toisaalta joku (bambu)joustofroteekin voisi olla miellyttävä, ainakin liivinsuojissa toimii. Housua vasten on myös joku trikoo ja pysyvät paikoillaan ihan hyvin, tosin en harrastakaan mitään jumpissa käymistä :mrgreen:

_________________
Poika 10/12


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-30 07:32:39 
Poissa
Rouva Muna
Rouva Muna

Liittynyt: 2008-07-17 22:10:54
Viestit: 5168
Paikkakunta: Helsinki
Mävaan kirjoitti:
moi! määki tuun tänne!
Kertokaapas kertissiteidenkäyttäjät että millanen on hyvä side? Oon tossa nuita ylimääräsiä kankaita nyt siteiks ommellu että vaikka myis josain kohtaa tai sitte vain ihastelis niitä =) mutta onkelma on etten taho uskaltaa myyrä niitä ko en tiiä onko ne hyviä, kun ite en käytä.. ja vaan siitä syystä, etten o mikään side tyyppi, vaan kuppi ainoastaan käytössä.
eli mikä hyvä imumateriaali? sitte se ihoa vasten tuleva kangas? ulkopuolen pul toisaan on nii liukas ettei ne pysy paikoillaan..


hyvä imumateriaali on flanelli. VAnhat flanellipaidat ja -pyjamat tai ostoflanelli, semmonen vaippaflanelli. Sitä semmonen kengänpohjan muotonen tai vielä enemmän tiimalasin muotonen imu on hyvä, mutta se pohjan malli vaihtelee:
- toisille sopii semmonen leveäsiteinen always-malli
- toisille sopii ihan semmonen täyssoikio (esim. Ronja-kestikset)
- toiset tykkää semmosesta enemmän "perhosen" mallista, jossa on kapeat ne siivekkeet, ja päät on leveät mutta se "uuma" on kaitanen, jotta pysyy pöksyssä hyvin (esim. maksialkkarit tai yli 36-40 koon alkkarit ylipäätään pyörii mielessä)
- toiset tykkää sitten taas semmosesta, missä on ne siivekkeet ommeltu erikseen sen siteen alle (olikohan idea tähän kestovaippapuoti tai joku muu kestovaippakauppa, mistä katselin ostositeitä).

pul vuoripinta ulospäin ja kiiltopinta sisäänpäin ei ole mielestäni mitenkään likuherkkä. Päinvastoin. Mutta se alapinta voi silti olla hyvä peittää ohuella puuvillalla, koska sen kitka on kaikkein paras. Ei flanellia, tulee turhaan liian paksu. Imupuolena tykkään flanellista, ja kuluneista lakanakankaista (pinta harjautunut) ihan parhaana. Ei tarvi mitään kuivaliinaa eikä superkuituja, koska flanelli ja lakana pistää sen kosteuden meneen automaattisesti sisään. Jos oikein hyperimua tarvitsee, niin sinne flanellien sisään voi leikata esim. 1 kerroksen vanhaa pyyhettä (ohut ja lutru) tai kunnon froteeta/bambuimua, mutta niin kauan kuin siteessä on PUL, se vuoto ei vuoda läpi, ja aika vähän niitä imukerroksia (esim. 3-4krs flanellia) riittää jo tosi pitkään.

Voithan sie koeommella muutaman ja testata, minkälaisiin pikkuhousuihin ne istuu hyvin! Vaikkei ois sitä vuotoa. Seku himmailet vain kotona ja testaat, tuntuuko malli ja paksuus hyvältä. Sitä imutehoa ei niin tarvi pelätä, koska suurin ongelma kankaissa on se, että ne vuotaa läpi, mutta se PUL tosiaan jättää sen nesteen sinne sisään, ja kangas kyllä imee tosi paljon "liotessaan" paikallaan.

_________________
Älä pilaa ruusunpunaista laalaa-ländiäni, koska se on asennekysymys.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-30 08:14:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-01 15:14:16
Viestit: 1392
Paikkakunta: Porvoo
Mulla on kestositeitä vaan yhtä mallia ja se ei pysy ollenkaan paikoillaan. Malli on kyllä aika ok, sellainen perus Always-siteen muotoinen, mutta liukkaan pulin takia side liukuu aina pois taakse myttyyn jonnekin persauksiin :roll: Yksiä kestopikkuhousunsuojia mulla on samanmuotoista mallia ja ne pysyy paikoillaan kun alkkaria vasten on trikoo. Sitten mulla on phs:ia vielä sellaisina täysympyrän muotoisina joka sekin ok malli, mutta ei kaikkiin alkkareihin istu.
Ihoa vasten noissa on joko flanellia tai jotain trikoota tms ja ovat ihan ok. En ole itsekään kaivannut mitään kuivaliinaneulosta niihin.
Omat kestositeet ja -pikkuhousunsuojat olen ostanut huutonetistä ja ovat jonkun itse tekemiä. Rohkeesti vaan myymään :D Parempi vaan tehdä just muutamia eri mallisia ja jos just jossain netissä myy niin on hyvä kertoa mitä materiaalia on käyttänyt ja minkä muotoiseksi ommellut, mikä kiinnityssysteemi on jne, niin ostaja voi sitten ite päättää olisiko malli itselleen toimiva.

_________________
Poika 09/12, Tyttö 02/15

Ruokapäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-13 10:14:17 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Paikkakunta: Hausjärvi
Keittiöpuutarhani on ylittänyt odotukset :D
Ja liikojen oksien hävityskeinoni eli kompostiaumojen rakentelu tekee sen et tällähetkellä uhkaan hukkua kurpitsoihin.
Kesäkurpitsaa (5päivää edellisestä korjuusta) poimin eilen 21 kappaletta! Ja useampi jo ihan ylisuurta kokoluokkaa. Mutta soseeksi keittelen nekin en heitä hukkaan. Tuuminkin tuossa että ensitalvena taitaa tulla viikottainen sosekeittopäivä ihan vaan siks kun tuota kurpitsasosetta on kohta litratolkulla pakkasessa.

Etupihan kompostipenkki on vedetty täyteen ei syötäviä. Tai siis kyllähän halloweenkurpitsaa vois syödä mut mä en oo tykännyt niinä parina kertana kun oon yrittänyt siitä tehdä perinteistä kurpitsapiirakkaa. Tätänykyä viljavamma estää nekin kokeiluijen maistamiset.
Ensivuodeksi on haussa spagettikurpitsan ja öljykurpitsan siemeniä 8) Missään en oo nähny mut jos joku jossain bongaa niin apu oltettas kiitollisuudella vastaan!

Sitä mietin että tuo jättisato on tulosta 3 siemenpussin esikasvatuksesta ja anopilta sain 4 tainta toisenlaista kesäkurpitsaa. Ei ollenkaan paha sijoitus.

Anopista puheenollen se on säilönyt lastensa vauva ja taaperovaatteita kesämökin yläkolmioon ja nyt kun kannan sitä kauan odotettua ekaa ja ehkä viimeistä lapsenlasta niin oli kaivanaut kamat alas.
Voi ihanuus mitä 70luvun retroisaa trikookamaa!!! Oon ihan onessani :mrgreen: Neuleita oli kans iso liuta ja niistäkin tykkää koska viimetalven kokemuksella sanon et ei meillä sisällä liian lämmin tule olemaan.
Hämmästyin et kuinka paljon se oli niitä säästänyt. Selitys löytyi siitä et kun siipan on saanut vaan 32 vuotiaana niin on jäänyt auki se asia et tuleeko lisää lapsia kenties. Ei ollut tullut mut kamat jäi. En ollut tajunnut sen olleen niin nuori.

Oon saikulla äippälomani alkuun asti (2vk) ja täältä kertasin noita kestositeiden teko ja mallivinkkejä. Jahka kurpitsasodaltani ehdin ja muulta ruuanjalostukselta niin ompelukone odottaa tuossa projekteja.

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-13 10:43:57 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Oi, kuvia kurpitsamaista! Ja mahtavuutta toi retrojen jemmaus! Ne kestää käyttöä, ne on ihanan värisiä ja lämpösiä! Älä hukkaa itse niitä, jos ovat hyvässä kunnossa... ne on jo nyt arvossaan! Mahtavaa! Millanen täkkipussi niissä oli? :) Kerron hinnan, jos heität mulle tänne kuvaa... ;)
Hyväkuntoiset ja etenkin kuviolliset retrovauvanvaatteet on arvossaan. Ja yksivärisetkin ihan tyyriihköjä. sit ku ne kestää ja kestää käyttöä, niin mikäs sen kivempaa?

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-16 20:49:42 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Paikkakunta: Hausjärvi
kuvaa kurpitsamaasta. Etupihan huvikurpat eli halloween ja koriste sellaiset. Pituutta 15metriä leveyttä tällähetkellä pahimmillaan 10metriä :lol:


Liitteet:
etupihalla.jpg
etupihalla.jpg [ 216.09 KiB | Katsottu 2568 kertaa ]

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!
Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-16 20:52:25 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Paikkakunta: Hausjärvi
Ja tässä suurin ruokalähde elikkäs viimeklesäisen kompostin päälle laitetut 5 tainta. kompostilla kokoa 1,5x1,5 metriä


Liitteet:
kompostin kurpitsat.jpg
kompostin kurpitsat.jpg [ 244.16 KiB | Katsottu 2567 kertaa ]

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!
Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-16 20:54:16 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Paikkakunta: Hausjärvi
Ja sit kuvat näistä retrojutuista jotka nyt ensalkuun otin mukaan. taaperovaatteet jäi vielä sinne


Liitteet:
retroaarteita.jpg
retroaarteita.jpg [ 236.05 KiB | Katsottu 2567 kertaa ]

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!
Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-17 08:06:33 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Vau ja vau! Sullon upeat noi kurpitsamaat! :D
Ja toi retrosetti... huh! Sininen täkkipussi on 60 luvun loppua/ 70 luvun alkua, niitähän alussa jaettiin tosi kauan. Toi ruskea pussi on 76-77 jaettu pussikka. 77-78 jaettu on ollu sellanen ruskeapohjainen nallekuvioinen, missä on keltanen vuori. Ellei toi pussi oo sitte sen nallepussin jälkeen tullut. Ovat ihan arvokkaita pussikoita! En oo ihan varma ton ruskean ajasta, mut on se himottu pussi sekin. :)
Hienoja kuteita!

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-17 12:33:31 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Paikkakunta: Hausjärvi
Sininen pussi (siinä ei oo vetoketjuja) on siipan siskon joka on syntynyt 1973.
Ruskea pussi on siipan joka on syntynyt 1980.
Nyt kun sanboit sen nallepussin niin päähäni pälkähti kuva ja semmoinen taisi olla mun pikkuveljellä joka on synytynyt 1979 :D

Mukavaa saada setin hienoudesta palautetta sulta. tiedän et oot pitkänlinjan retrotyyppi.
Nuo leppäkerttupotkarit on aivan mahtavat. harmi et terät on hajonneet ja ne on poikkastu pois. Mut hyvä ettei moisen kuluymisen takia oo koko potkaria heitetty hittoon. Pallokuosi on mulla pop kovin monessa asiassa joten luulenpa kuluttavani noita pallopotkareita aikas tiheään 8)

Tuolta kurpitsapöheiköstä pitäis käydä keräämässä sopivanklokoiset koristekurpitsat kuivumaan.
Onkos kellään tietoa milloin halloweenkurpitsa alaa tehdä oranssia väriä pintaansa? Kokoa kasvavat kovaa vauhtia, mut syvän vihteitä ovat. Vesimeloonin sävyisiä.

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-17 22:31:37 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Tää on yhenlaista hulluutta jo. Ja oon narauttanu jo uusia uhrejakin mukaan...
Täällä on tädillä kato vähän finelii, tui tui, tuu kattoon... Eka kerta ilmainen. :lol: 8)
Terkut vaan Harliksen isännälle, oon ihan varma, että se kohta vihaa mua syvästi! :P

Jatkanpa lumpustelujani.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-08-18 17:04:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-07-08 22:35:22
Viestit: 3370
Ihania retrovaatteita. :smt055

_________________
Pikkukarppi 05/12


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 492 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 121 22 23 24 25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)