jaa-a kirjoitti:
Joo ne pidemmät rasittaa ihan eri tavalla kuin tälläset lyhyemmät. Askel nousee paljon keposemmin eikä jumeja tule. Muistaa vaan jättää tarpeeksi varaa jokaiseen liikkeeseen. Näin pikkasen vanhempana jätän ihan reilusti varaa, niin ei mene vahingossakaan väsymyksen puolelle.
Aloitinkin varovaisen testailun jo tällä viikolla, parin viikon punttitauon jälkeen. Vähän olin ensin että mitvit, eihän tää mitään oo, kun ei tuu ees hiki

No joo, silti tuntuu seuraavana päivänä just sopivasti lihaksistossa, mutta olo ei ole uuvahtanut. Tämä erittäin bueno, tämmösenä pyrin pitämään puntin jatkossakin, hikoillaan sitten lenkillä. Kyniksen aloitussetti:
5 min soutua lämpäks, leuanveto (4x4 vastaote), rive (4x4x50kg), penkki (4x50kg, 4x60kg, 4x70kg, 4x70kg), takakyyky (4x50 kg, 4x60kg, 4x70kg, 4x70kg), julle (4x40kg, 4x50kg, 4x55kg, 4x60 kg), dippi (4x4), voimapyörä (2x10). Loppuun kevyttä pyärittelyä pinninkipyärällä joku reilu 5 min.
Viikon reenit: ma puntti, ti juoksu 10km, to juoksu 10km, pe puntti, tänään juoksu 13km[/quote]
Perskules kun hyvä meininki! Eiks ookki aika mukavaa kun ei mene tukkoon, mutta taatusti saa lihaksisto rasitusta tarpeeksi? Mulla tulee tällä hetkellä 75toistoa/liike viikossa, eli ei tartte kauheilla tehoilla painaa kun volyymi on tollasta. Joulukuu menee 5x5 systeemillä. Mä teen liikkeet pareittain, eli esim. rive minuutin paussi ja leuat perään ja minuutti ja rive jne. Saman liikkeen väliin jää se 2.30, joka on voimatreenissä aika minimi. Mä teen sen kolme punttia ja kolme pidempää lenkkiä viikkoon, mutta lepäilen kyllä kun siltä tuntuu. Puntin pyrin tekemään aina, jotta lihaksisto tottuu rytmiin. Teen todella kevyesti, jos siltä tuntuu.
Mä olen ottanut kanssa pari viikkoa todellla iisisti, kun jotenkin pukkaa jumia päälle vaikka ihan olemattomilla raudoilla tekisi. Ei auta kun kuulostella. Jätin viime viikolla pari lenkkiä väliinkin kun jumia pukkasi, eikä se tämän päivänen lämmittelykään (3km) kovin hyvältä tuntunut.