karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 22:55:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 149 50 51 52 53237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-05-26 22:42:49 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
LCHF gav bättre hälsa – men få fortsatte (SVT 21.5. 2015)

LCHF-ruokavalio (20 E% hiilihydraatteja, 50 E% rasvaa ja 30 E% proteiinia) tuotti tyypin 2 diabeetikoille Motala-tutkimuksessa loistavia tuloksia: Koehenkilöt tunsivat voivansa paremmin, heidän verensokeritasapainonsa parani, heidän lipidiarvonsa paranivat, he saattoivat pienentää insuliiniannosttustaan ja heidän painonsa putosi.

Loistavista tuloksista huolimatta nyt neljä vuotta myöhemmin vain harva heistä noudattaa LCHF-ruokavaliota. Tutkimuksen tekijöihin kuulunut sairaanhoitaja on tästä pahoillaan ja arvelee koehenkilöiden terveysarvojen lipsumisten takia huonontuneen. Syyksi lipsumisiin hän arvelee erilaista ruokaa syöviä perheenjäseniä ja kaksien ruokien valmistamisen hankaluutta.

Tutkimusta johtanut professori Fredrik Nyberg pitää lipsumisten syynä viralliset ravitsemussuositukset antavan SLV:n nuivaa kantaa LCHF-ruokavalioon. Aika paljon kanttia vaatiikin noudattaa pysyvästi ruokavaliota, joka virallisten asiantuntijoiden joka tuutista tursuavan propagandan mukaan tappaa.

Suosituksia antava viranomaistaho on ilmiselvästi heikentänyt näiden(kin) ihmisten terveyttä.

Kyselu SVT:n sivulla:

Oletko kokeillut LCHF-ruokavaliota?
Kyllä 90%
En 10%


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-05-27 20:03:54 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698


81-vuotiaalla tyypin 1 diabeetikolla, kymmeniä vuosia karpanneella tri Richard K. Bernsteinilla on asiaa verisuonten kalkkeutumisesta ja statiineista.

Koko setti Bernsteinin videoluentoja:
Dr. Bernstein´s Diabetes University


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-01 17:35:38 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Sehän ei ole karpeille mitään uutta tietoa, että sokerin saannin vähentäminen pienentää riskiä sairastua tyypin 2 diabetekseen.

Pelkkä sokerilimun vaihtaminen kahvimukilliseen voi pienentää tämän sairauden riskiä (Uutispalvelu Duodecim 1.6. 2015)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-04 07:11:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Duodecim kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan CPAP-hengityshoito voi parantaa uniapneasta kärsivien sokeriaineenvaihduntaa.

Uniapnean hoidossa käytettävä yöllinen CPAP-yläpainehengityshoito voi samalla parantaa myös potilaiden sokeriaineenvaihduntaa. Tämä havaitaan uniapneapotilailla, joiden sokeriarvot ovat hieman koholla, mutta eivät vielä täytä varsinaisen diabeteksen kriteereitä.

Uniapneaa sairastaa noin neljä prosenttia suomalaisista miehistä ja kaksi prosenttia naisista.

Uutispalvelu Duodecim

Duodecim kauppaa nyt prediabeetikoille happinaamaria....

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-04 09:14:19 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
^Unen katkeileminen nostaa stressihormoneiden tasoa ja tämä verensokeria, joten uniapnean hoitaminen saattaa sivutuotteenaan hyvinkin parantaa verensokerin tasapainoa jonkin verran. Muiden kuin uniapneapotilaiden verensokereihin laitteella tuskin on vaikutusta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-04 10:13:22 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Helge K kumoaa napakasti Andreas Eenfeldtin blogissa myytin, jonka mukaan lihavuus olisi diabeteksen syy:

Lainaa:
Se ei tietenkään pidä paikkaansa. Diabeteksen aiheuttaa insuliiniresistenssi, ja insuliiniresistenssin aiheuttaa maksan ja haiman rasvoittuminen, jotka puolestaan aiheutuvat fruktoosin, alkoholin ja transrasvan metabolisoinnista maksassa. Todennäköisesti on myös muita harvinaisempoia syitä.



Myytin levittämisen tarkoituksen on peitellä sokerin roolia sokeritaudin (joksi tautia nimitettiin ennenkuin teollisuuden valhekampanja loi uuden nimen "diabetes") aiheuttajana.

Vårdguiden-lehden jutun kirjoittaja ei kenties ole tietoinen roolistaan tyypin 2 diabetesta koskevien myyttien levittämisessä, mutta syyllistyy joka tapauksessa johonkin, mistä on haittaa potilaille.

Sokeriteollisuuden roolista:

Big Sugar's Sweet Little Lies
How the industry kept scientists from asking: Does sugar kill?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-04 10:55:39 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Tämmönen juttu tuli mieleen yo. postista;

Lainaa:
There is a strong link between obesity and type 2 diabetes, where fat cells contribute to development of the disease by changing metabolism and chronic inflammation. Now, a new study suggests that obesity's effect on the microbiome - the ecosystem of bacteria and other microbes that live on and in our bodies and affect our health - could be involved.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/294712.php

Niin että, tarttis oppia ruokkimaan hyvis-pakteeria suolistossa (eikä syödä tolkuttomasti sokeria...).
Loogillisesti ajatellen, ei tietenkään ihmiskehoa ole tarkoitettu turpoamaan kuin pullataikina, seuraamuksia ilmenee varmasti.

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-04 17:07:36 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kiitos moi mielenkiintoisesta linkistä:

Obesity may lead to type 2 diabetes via bacteria (MNT 2.6. 2015)

Lainaa:
Prof. Schlievert explains:

"I think we have a way to intercede here and alter the course of diabetes. We are working on a vaccine against the superantigens and we believe that this type of vaccine could prevent the development of type 2 diabetes."


Tyypin 2 diabetekselta suojaava rokote! Toivottavasti professori Schlievertin tutkijaryhmä pian pääsee asettamaansa tavoitteeseen!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-04 21:31:48 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Hikikomori kirjoitti:
Kiitos moi mielenkiintoisesta linkistä:

Obesity may lead to type 2 diabetes via bacteria (MNT 2.6. 2015)

Lainaa:
Prof. Schlievert explains:

"I think we have a way to intercede here and alter the course of diabetes. We are working on a vaccine against the superantigens and we believe that this type of vaccine could prevent the development of type 2 diabetes."


Tyypin 2 diabetekselta suojaava rokote! Toivottavasti professori Schlievertin tutkijaryhmä pian pääsee asettamaansa tavoitteeseen!


Food is, can be, a remedy... O tempora, o mores, o medicalisatio!

_________________
äh


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-05 18:37:28 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Brittitutkimus: Diabetesriski pienenee sokerijuomia vähentämällä (STT 5.6. 2015)

Lainaa:
Sokeroitujen virvoitusjuomien ja muiden sokerijuomien päivittäinen nauttiminen lisää riskiä sairastua aikuistyypin diabetekseen.

Tieto on peräisin tuoreesta brittitutkimuksesta, johon osallistui lähes 26 000 aikuista. Osallistujat pitivät viikon ajan kirjaa juomisistaan ja ruokavaliostaan.

Samalla selvisi, että diabetesriskiä voi helposti pienentää vaihtamalla sokerijuomat veteen, sokeroimattomaan kahviin tai teehen.

Tutkimuksen alussa osallistujat olivat terveitä, mutta yksitoistavuotisen seurannan aikana heistä 850 sairastui aikuistyypin diabetekseen. Kun tutkijat yhdistivät tiedot sairastumisista tietoihin osallistujien ruokavalioista, he havaitsivat sairastumisten painottuvan sokeroituja juomia paljon nauttiviin.

Aluksi tutkijat epäilivät, että myös keinotekoisesti makeutetut virvoitusjuomat liittyivät suurentuneeseen diabetesriskiin, mutta yhteys hävisi, kun analyysissä huomioitiin osallistujien painoindeksi. Myöskään hedelmämehut eivät vaikuttaneet diabetesriskiin.

Tutkimus julkaistiin Diabetologia-lehdessä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-06 11:09:12 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Jason Fung: LCHF for Type 1 Diabetes


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-06 11:20:49 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698


Sarah Hallberg kertoo lisää tyypin 2 diabeteksen peruuttamisesta karppausruokavaliolla. Sam Feltham haastattelee.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-06 18:21:52 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
http://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotima ... cid=AARDHP

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-09 12:07:48 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Andreas Eenfeldt: Typ 1-diabetes och LCHF – en utmärkt kombination

Lainaa:
OBS!

Det är viktigt vid insulinbehandlad diabetes att kontrollera blodsockret noga i början vid LCHF-kost! Kost med lite kolhydrater ger vanligen ett kraftigt sänkt behov av insulin. Det är då viktigt att anpassa (sänka) doserna tillräckligt för att undvika blodsockerfall. Detta bör om möjligt ske med stöd av läkare/diabetessköterska, särskilt om du har begränsad vana av insulinjustering själv.

Du behöver också vara extra noga med att kontrollera blodsockret vid akut sjukdom, se här om typ 1-diabetes.

Kuva

Verensokeri ennen ja jälkeen LCHF-ruokavaliolle siirtymisen. Data on tästä tutkimuksesta: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16454166


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-09 20:46:39 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Annika Dahlqvist: Bakterier kan orsaka diabetes

Annika Dahlqvist kommentoi professori Schlievertin tutkijaryhmän Iowan yliopistossa tekemää tutkimusta, jonka mukaan iholtamme löytyvät stafylokokki-bakteerit näyttelisivät merkittävää osaa tyypin 2 diabeteksen puhkeamisessa, jossamissä tapauksessa diabetesta voitaisiin periaatteessa ehkäistä rokotteella tai geelillä.
Lainaa:
Mielenkiintoista. Mutta sitä sopii ihmetellä, miksi bakteerit ovat hyökänneet ihmiskunnan kimppuun viime vuosikymmnten aikana.

Stafylokokit ovat olleet seuranamme aikojen alusta, mutta diabetesepidemian hyökyaalto on viime vuosikymmenten ilmiö. Miksiköhän?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-10 13:17:08 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
"Enää en osaa ihmetellä oikein mitään, mikä liittyy ns viralliseen sokeritaudin hoitoon ja ohjaukseen."
-Timo Kuusela



Insulin Pumps Disappoint in Real World Practice (MEDPAGE TODAY)
Lainaa:
—Nearly 40% of adult users at one tertiary care center averaged over 8.5% HbA1c.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-11 15:55:15 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Annika Dahglqvist: Ingen minskad dödlighet vid intensiv glukoskontroll

Lainaa:
Artikkeli Läkartidningenissa. Otsikko kertoo, että verensokerin tehokas hallinta alentaa sydäntapahtumien riskiä, mutta mielenkiintoista on mitä tapahtuu kokonaiskuolleisuudelle ja elämän laadulle.

Verensokerin intensiivisestä hallinnasta lääkkeillä ei ole hyötyä, jos kuolee yhtä aikaisin tai aikaisemmin johonkin muuhun kuin sydäntautiin.

Jos sensijaan alentaa verensokeria minimoimalla sitä nostavien hiilihydraattien saannin LCHF-ruokavaliolla, elämän laatu paranee ja todennäköisesti sairastuu harvemmin. Tätä ei kuitenkaan tutkita, koska lääkeyhtiöt, jotka kustantavat tutkimukset, eivät tienaa mitään LCHF:llä. Päinvastoin.

Siis nimenomaan PÄINVASTOIN. Siksi lääkeyhtiöt (yhdessä sokeri- ja höttöhiilariyhtiöiden kanssa), niiden lakeijat, opportunistit ja hyödylliset idiootit kynsin hampain taistelevat karppausta vastaan yrittäen leimata tämän diabeteksen tehokkan ruokavaliohoidon hengenvaaralliseksi entiseksi muotidieetiksi.

Kuten muistamme, kolme vuotta sitten keskeytettiin valtava Look AHEAD-tutkimus, kun teholääkityt, teholaihdutetut ja tehojuoksutetut diabeetikot alkoivat tippua tiuhempaan tahtiin kuin lepsummin hoidetut kontrolliryhmäläiset.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-11 17:24:15 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Erik Edlund: Intensiv glukoskontroll hos diabetiker typ 2

Lainaa:
Intensiv glukoskontroll ledde till färre hjärt–kärlhändelser än gängse glukoskontroll hos patienter med typ 2-diabetes men minskade inte risken att dö. Det visar en uppföljningsstudie presenterad i New England Journal of Medicine.

Hjärt–kärlsjukdom är den ledande orsaken till komplikationer och dödsfall hos personer med typ 2-diabetes. Tidigare studier har visat motstridiga resultat avseende kopplingen mellan intensiv glukoskontroll och mortalitet.

Källa: Läkartidningen – Intensiv glukoskontroll kopplad till lägre risk för hjärt–kärlhändelser


Follow-up of Glycemic Control and Cardiovascular Outcomes in Type 2 Diabetes (New England Journal of Medicine 4.6. 2015)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-11 17:59:37 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kuva

Erik Edlund: Insulinresistens, vad kan det innebära?

Lainaa:
Hos en diabetiker typ 2, tidigare kallad sockersjuk eller åldersdiabetiker, är effekten betydligt mindre, insulinet ger inte den förväntade blodsockersänkningen. Detta kallas insulinresistens, en effekt som är lätt att mäta men vars mekanism ännu inte förklarats. Om det gjorts har det i vart fall inte fått något entydigt genomslag i litteraturen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-06-11 18:29:33 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Ehkä kuitenkin sitä jälkimmäistä vaihtoehtoa ehdottelisin.
Mekanismista on puhuttu pubmedissä jo pitkään.
Varsin ymmärrettävästi jokainen solu haluaa varjeltua ylenpalttiselta sokeristumiselta, niinkuin muiltakin myrkyiltä...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 149 50 51 52 53237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)