Terveysjournalismissa Seiska hakkaa vt-ohjauksessa olevan (rajattomasti virallisen kuplan edustajille ja vain niille palstatilaa ja ruutuaikaa antavan) "laatumedian" mennen tullen ja vielä palatessakin. Esimerkkinä tästä tämä aikaisemminkin foorumilla noteerattu juttu viime vuodelta:
Suomen virallinen ravintosuositus sanoo, että II-tyypin diabeetikon tulee syödä runsaasti hiilihydraattia, kuten leipää ja perunaa. Seiskan suorittama ”ihmiskoe” todistaa kuitenkin päinvastaista.
TSEKKAA: Suomalaisten suosikkinäyttelijä laihtui huimasti vain reilussa kuukaudessa - kuva!
Koekaniinimme, näyttelijä Aake Kalliala sanoo oman kokemuksensa perusteella, että hiilihydraatti on selvästi haitallista kakkostyypin diabeteksesta kärsivälle. Aake on toipunut merkittävästi sairaudestaan syömällä virallisten suositusten vastaisesti.
Hiilarit minimiin
Kaikki alkoi viime toukokuussa, kun Seiskan erikoistoimittaja Panu Hörkkö vei Aaken tapaamaan lääkäri Antti Heikkilää Eiran sairaalaan. He löivät kättä päälle siitä, että Aake ryhtyy noudattamaan Heikkilän opein toteutettua vähähiilihydraattista eli vhh-ruokavaliota.
Aake luopui tärkkelyksestä, kuten viljoista ja perunasta. Teollisesti prosessoitu margariini ja rypsiöljy saivat lähteä, samoin sokeri, einekset ja oluet. Aake ryhtyi käyttämään vain hyviä rasvoja, kuten voita ja oliiviöljyä. Liha, kala, kananmunat ja vähähiilihydraattiset kasvikset täyttivät Aaken vatsan.
Mies sai käytännössä syödä niin paljon kuin halusi, kunhan hiilihydraattimäärä jäi vuorokaudessa alle 50 gramman.