karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 04:27:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 166 67 68 69 70202 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-12-17 11:04:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-01 15:25:41
Viestit: 578
Ilman muuta ovat petikavereita..hyödytkin kun taitavat olla molemmin puoliset, ja mikäs se mukavampaa, kumpikin on ns.saamapuolella :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-18 10:47:51 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Satiinit saattavat heikentää influenssarokotusten tehoa.

Fox News: Popular cholesterol drugs may make flu vaccine less effective


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-18 13:26:41 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Sarah Hallberg: Cardiovascular Disease and a LCHF Diet



Heikosta äänityksestä huolimatta kannattaa käyttää vajaat kahdeksan minuuttia tämän kuuntelemiseen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-21 19:51:33 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Malcolm Kendrick: Kolesteroli ylös, sydäntaudit alas

Sydäntautikuolleisuus laski Japanissa 1980-2007 kokonaiskolesterolin laskiessa noustessa.

Lainaa:
"Conclusions: Decline in CHD mortality despite a continuous rise in total cholesterol is unique. The observation may suggest some protective factors unique to Japanese."

This paper was actually published in July, but I missed it until now. I have to say that I like everything about the abstract (and the entire paper) apart from the last ten words. ‘The observation may suggest some protective factors unique to Japanese.’

...
Where was I. Oh yes, I was putting it to the jury that the evidence from Japan utterly and completely contradicts the cholesterol hypothesis. Utterly and completely. Facts like these should leave the hypothesis as a smoking ruin. But of course, this has not happened, as it never does.

Abstrakti

Korjattu: Sydäntautikuolleisuus laski Japanissa 1980-2007 kokonaiskolesterolin laskiessa noustessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-21 21:32:06 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Väite, jonka mukaan "SFA:ta kannattaa korvata PUFA:lla tai hyvillä hiilareilla" on heppoisella pohjalla. Se perustuu Yappion et alin kaltaisiin epidemiologisiin tilastotutkimuksiin, joissa erinäisten vakiointien jälkeen on on löydetty korrelaatioita (jotka eivät voi todistaa kausaalisuhdetta).

Axel F. Sigurdsson on kaivanut esille Yapping et alin raakadatan ja,
kas kummaa:

Kuva

Grant Schofield: Statistics and fat

Lainaa:
Remember these raw data are actual people suffering actual heart disease. The rest of the adjusted models are only theoretical, allowing for the confounders as they choose. I’m all for statistical adjustment, but not when you end up making claims that seem to bear no resemblance to reality, because the original association has somehow been reversed.


Axel F. Sigurdsson: Saturated Fat Back in the Gutter; Failing to See the Bigger Picture


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-22 19:18:25 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tämän tulisi kuulua kaikkien lääkäreiksi opiskelevien tutkintovaatimuksiin:

viewtopic.php?p=2039207#p2039207


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-23 16:06:11 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tutkimus: Statiinit nostavat munuaissairauden riskiä 30-36 prosenttia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-23 22:56:30 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
American Heart Assoiciationin (AHA) tilastosta käy ilmi, että sikäläisellä mustalla väestöllä on valkoiseen väestöön verrattuna matalampi kolesterolitaso, mutta noin kaksinkertainen riski sairastua sv-tauteihin.

http://circ.ahajournals.org/content/ear ... 0000000350

Eikö olekin kummallista, että järjestö silti edelleen suosittelee kolesterolitason laskemista statiineilla?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-27 12:22:01 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Jussi Valtonen on oikeilla jäljillä:

http://www.hs.fi/sunnuntai/a14508434229 ... mail-share

Lainaa:
Uuden tutkimuksen mukaan Yhdysvaltain myydyin mielialalääke onkin tehoton ja haitallinen, kirjoittaa Jussi Valtonen kirjailijapuheenvuorossaan. Finlandia-voittajan mielestä tieteen autonomian romuttaminen voi vaarantaa oman ja lastemme terveyden

Lainaa:
Yksi esimerkki: neljätoista vuotta sitten julkaistiin lääkeyhtiön rahoittama tutkimus paroksetiini-mielialalääkkeestä. Tutkimustulosten mukaan paroksetiini oli ”yleisesti hyvin siedetty ja tehokas hoito nuorten masennukseen”. Lääkkeestä tuli yhtiön suosituimpia tuotteita ja myydyin mielialalääke koko Yhdysvalloissa.

Viime elokuussa arvostettu British Medical Journal julkaisi samasta aineistosta uuden analyysin. Siinä päädyttiin täysin päinvastaiseen tulokseen: lääkeyhtiöstä riippumattomien tutkijoiden mukaan lääke ei tehonnut edes lumehoitoa paremmin mutta moninkertaisti vakavien haittojen riskin.

Mitään uutta tietoa ei ollut hankittu; toinen tutkijaryhmä vain penkoi samaa aineistoa uudelleen. Täsmälleen samasta aineistosta saattoi siis päätyä päinvastaisiin johtopäätöksiin.

On selvää, että molemmat tulokset eivät voi olla samaan aikaan totta.

Ajatus saattaa tuntua epämukavalta. Tämähän nimittäin tarkoittaisi, että olemme tiedonjanossamme täysin niiden armoilla, jotka aineistoa penkovat. Ja että meitä voisi halutessaan vedättää kuten haluaa.

Sitä se onkin, koska niin tarkoittaakin, ja niin voikin.

Mahdollisimman korkeatasoinen, puolueeton tiedeyhteisö voisi varjella meitä näiltä ongelmilta. Siksi tutkimuksen riippumattomuutta on tärkeä suojella.

Neuropsykologina Valtonen nostaa esimerkiksi mielialalääkkeen. Statiinit olisivat hyvä esimerkki myös. Niin, ja sitten meillä on "tieteen"ala, missä autonomian puute on vähintään yhtä paha kuin lääketutkimuksessa: ravitsemus/elintarvie"tiede".


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-27 13:48:22 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Matti Tolonen kirjoitti VHH-terveysravinto -sivustolla:

Lainaa:
HS-artikkelissa mainittu tohtori Marcia Angell toimi vuosia Yhdysvaltain johtavan lääkärilehden New England Journal of Medicinen päätoimittajana. Hänet laskettiin yhdeksi USA:n vaikutusvaltaisimmista naisista. Hän erosi päätoimittajan tehtävästään, koska ei voinut enää sietää lääketeollisuuden taholta tullutta painostusta julkaista vääristeltyjä ja manipuloituja artikkeleita lääkkeistä. Angelli siirtyi opettajaksi Harvardin yliopistoon. Jyri Raivio selosti Angellin julkaisemaa kirjaa Helsingin Sanomissa 13.09.2004 sivulla B 8.

Marcia Angell: The Truth About the Drug Companies, How they deceive us and what to do about it. Random House 2004, 263 s.

Voit katsoa tri Angellin videoesitelmän youtubessa
The Truth About the Drug Companies Lecture - Dr. Marcia Angell
https://www.youtube.com/watch?v=uDbQNBla6aU


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-27 18:11:19 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Sunday Express: Two million people [in the UK] are given statins needlessly, new research shows

Lainaa:
The study analysed the heart health of almost 6,000 patients using CT scans to detect calcium in their arteries.

The results, published in the Journal of the American College of Cardiology, found that up to half of those who would be recommended as suitable for statins were not in fact at greater risk of heart disease because they had no calcium build-up.

Now experts say that the traditional methods of deciding who is at risk, by assessing factors such as age, sex and blood pressure, may be inaccurate.

This would mean patients are being prescribed statins unnecessarily.


Tutkimus:
Implications of Coronary Artery Calcium Testing Among Statin Candidates According to American College of Cardiology/American Heart Association Cholesterol Management Guidelines


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-28 12:42:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-05-23 13:34:12
Viestit: 826
Hikikomori kirjoitti:
Malcolm Kendrick: Kolesteroli ylös, sydäntaudit alas

Sydäntautikuolleisuus laski Japanissa 1980-2007 kokonaiskolesterolin laskiessa.


Tähän lienee päässyt painovirhepaholainen. Kolesteroli kai nousi kuten englanninkielisessä lainauksessa sanottiin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-28 12:49:38 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Kiitos oikaisusta Leenutiinu. ;)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-12-30 14:17:02 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Onko takinkääntö alkanut? Antti Heikkilä kertoo Uusituvan ja Schwabin olleen mukana vuonna 2014 julkaistussa tutkimuksessa, jossa todettiin, etteivät kovat rasva aiheuta sydäntautia eivätkä diabetesta.

Effect of the amount and type of dietary fat on cardiometabolic risk factors and risk of developing type 2 diabetes, cardiovascular diseases, and cancer: a systematic review.

Antti Heikkilä: Sokerista ja tutkijoista

Ko. tutkimuksen johtpäätös oli, että lisää tutkimusta tarvitaan. Ehkä tämän voi tulkita sen tosiasian myöntämiseksi, ettei "kovian rasvan" pahuudesta olekaan näyttöä.

Lainaa:
Many of the investigated questions remain unresolved, mainly because of few studies on certain outcomes, conflicting results from studies, and lack of high quality-controlled studies.. There is thus an evident need of highly controlled RCT and PCS with sufficient number of subjects and long enough duration, specifically regarding the effects of the amount and quality of dietary fat on insulin sensitivity, T2DM, low-grade inflammation, and blood pressure. New metabolic and other potential risk markers and utilization of new methodology in the area of lipid metabolism may provide new insight.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-01 08:16:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
THLn pasmat sekaisin? Hesari kirjoittaa:

"Työikäisten kuolleisuus laskenut..
THLn mukaan johtuu siitä, että suomalaisten kolesterolitasot ovat laskeneet"

Kommentti: Vähän aikaa sitten kolet olivat nousussa? Päh!

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-01 08:18:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Ai niin, lukihan siellä myös,että "kasviöljyterapia" on auttanut kolesteritasojen laskussa....

Hyvää Uutta Rypsivuotta!

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-01 09:42:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-12-10 00:36:50
Viestit: 94942
En ota vastaan :smt077

Pasmat ovat sekaisin ja kiire on miettiä, miten tästä selvitään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-01 10:41:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-11-08 12:12:30
Viestit: 221
san martino kirjoitti:
THLn pasmat sekaisin? Hesari kirjoittaa:

"Työikäisten kuolleisuus laskenut..
THLn mukaan johtuu siitä, että suomalaisten kolesterolitasot ovat laskeneet"

Kommentti: Vähän aikaa sitten kolet olivat nousussa? Päh!


Jos THL:kin puhuisi työkykyisistä eli vaikkapa alle 75-vuotiaista, olisi tilanne erilainen. Sepelvaltimokuolleisuus alkaa lisääntyä iän lähestyessä 65 vuotta. Kymmenistä eri tekijöistä johtuen sepelvaltimokuolemat ovat lykkääntyneet muutamalla vuodella 65 vuoden ikäpaalun vanhemmalle puolelle pois THL:n silmistä. Osatotuudella kokonaistotuus voidaan näin nätisti peittää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-01 20:06:26 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Professori Markku Nieminen luennoi Espoon Sydänyhdistyksessä 2.2. 2016 klo 17.30 aiheesta "Kolesterolilääkitys vai ei? Syövätkö sivuvaikutukset hyödyn? Kilpirauhasen vajaatoiminnan vaikutus?" Tapahtumapaikka on Tapiolan palvelukeskus Itätuulenkuja 4.

Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto -sivustolla:
Lainaa:
Paikallaolijat kuuntelemaan hopi hopi ja näin toteuttamaan tekemättömiä uuden vuoden 2016 lupauksia.

Statiineista ja erikoisesti niihin liittyvistä tehoista / haitoista puhuminen ilman Leinoa olisi vikinää.

Kansan (blogien) ääni on kuulunut voimakkaimmin uuden kansansairauden, kilpirauhasen vajaatoiminnan esille nostamisessa. Ongelman autoritaarinen piilottelu ja hoidon kanssa pelehtiminen on turha yritys pidemmän päälle.

Tieteellä huijaamisen alentaminen olisi keskeinen tavoite tälle vuodelle nyt, kun hyvään alkuun on päästy.

Markku Nieminen on siirtymässä eläkeläisten arvostettuun joukkoon. Lähtiäisiksi saattaa tulla esiin todellisia helmiä. Monilla eläkeläisillä on aikaa ja kykyä alkaa rehellisiksi siis jos ei ole vanhoja mokia peiteltävinä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-02 11:03:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2015-06-10 10:40:31
Viestit: 1205
Hikikomori kirjoitti:
Kolesterolilääkitys vai ei? Syövätkö sivuvaikutukset hyödyn?


Kuva

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Hyöty, mikä hyöty?

Artikkeli Statins stimulate atherosclerosis and heart failure: pharmacological mechanisms.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4032 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 166 67 68 69 70202 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)