karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 15:44:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 166 67 68 69 70237 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-04-21 23:22:20 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Andreas Eenfeldt Diabetesliittoamme vastaavan Ruotsin Diabetesförbundetin haastattelussa.

Eenfeldt vastaia asiallisesti kysymyksiin mm. ketoasidoosin riskistä tyypin 1 diabetesta sairastavilla lapsilla, millä ruotsalaisia on viime aikoina peloteltu, kun ei muitakaan argumentteja LCHF:ää vastaan ole oikein ollut esittää. Niin, ja tietysti hän joutuu vastaamaan vanhaan väitteeseen pitkän aikavälin tutkimusten vähäisyydestä..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 09:05:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2012-01-12 14:24:15
Viestit: 3152
Oho! Tässä olis Suomen diabetesliitolle kauhisteltavaa. Joka ei varmaan koskaan tulisi kuuloonkaan?

_________________
Nature doesn't jump.

Praise the lard!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 09:14:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Hikikomori kirjoitti:
Andreas Eenfeldt Diabetesliittoamme vastaavan Ruotsin Diabetesförbundetin haastattelussa.

Eenfeldt vastaia asiallisesti kysymyksiin mm. ketoasidoosin riskistä tyypin 1 diabetesta sairastavilla lapsilla, millä ruotsalaisia on viime aikoina peloteltu, kun ei muitakaan argumentteja LCHF:ää vastaan ole oikein ollut esittää. Niin, ja tietysti hän joutuu vastaamaan vanhaan väitteeseen pitkän aikavälin tutkimusten vähäisyydestä..

Kostdoktorn grillattavana? Varmaan yrittivät saada hänet kiinni laittomista neuvoista? Eipä onnistu,koska VHH on hyväksytty Ruotsissa jo vuonna 2008 lauseella: Perustuu tieteeseen ja hyväksikatsottuun käytännön tietoon.... :lol:

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 10:30:26 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Joo, haastattelija otti yleisen syyttäjän roolin ja oli hyvin varustautunut kaikilla vanhoilla karppauksenvastaisilla myyteillä, mutta AE pärjäsi hyvin. Tutkimustieto kun oli hänen puolellaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 12:48:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-17 14:39:14
Viestit: 1874
Lainaa:
Eipä onnistu,koska VHH on hyväksytty Ruotsissa jo vuonna 2008 lauseella: Perustuu tieteeseen ja hyväksikatsottuun käytännön tietoon.... :lol:


Ruotsin Sosiaalihallitus kirjoitti:
.....behandling är i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

http://www.kostdoktorn.se/socialstyrels ... ydratskost

_________________
Kaikenlaista pohdintaa terveys/sairausriskeistä....

SANIN LUUPPI


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 13:02:07 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Niin, tutkimustieto JA kliininen kokemus. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 13:02:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Hikikomori kirjoitti:
Joo, haastattelija otti yleisen syyttäjän roolin ja oli hyvin varustautunut kaikilla vanhoilla karppauksenvastaisilla myyteillä, mutta AE pärjäsi hyvin. Tutkimustieto kun oli hänen puolellaan.

Suomessa ovat veeteellä viisaampia ja jo tietävät, etteivät pärjäisi tiedepuolella eivätkä kokemuspuolellakaan.
Siksi tuollaista julkista väittelyä on ihan turha odottaa tänne.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 13:05:46 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Näin se vaan on. Mutta minkäs teet. :)

Samasta syystä on turha odottaa, että Puskalandiassa tutkittaisiin karppausta. Ne tietävät liian hyvin, että se olisi voittaja. Professori Mikael Fogelholmkin on käynnissä olevassa tutkimuksessaan muka selvittävinään mikä on diabeteksen ehkäisyn kannalta "paras ruokavaliion ja liikunnan yhdistelmä". Vähähiilarista ruokavaliota hän ei kuitenkaan tutki, koska "ei ole mitään syytä OLETTAA, että siitä oliisi hyötyä". Todellinen syy on se, että kansainvälisen tutkimushankkeen suunnittelijat tietävät liian hyvin, että juuri se ehkäisisi kaikkein tehokkaimmin diabetesta. Ja siitä täytyy "yleisten syiden" takia olla hyshys. Itse asiassa koko tutkimushankkeen tarkoitus on tuottaa disinformaatiota sopan hämmentämiseksi. Disinformaatiota peittämään oikeaa tietoa sumuverhoon


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 15:10:47 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Jason Fung kirjoittaa DIABETEKSEN EKONOMIASTA.

Lainaa:
This largely explains the reluctance of the world’s Diabetes Associations and endocrinologists to acknowledge the devastating truth – that insulin just doesn’t help patients over the long term. With so much cash on the table, who do you think funds all the research in the universities, pays for all the private school tuition, sponsors all the ‘diabetes’ events? Big Insulin. But the pied piper must be paid. The currency of repayment is blindness, organ failure, amputations, and death.


Miksi Diabetesliitot ja endokrinologit eivät halua myöntää, että karppausruokavalio tuottaa (usein lääkkeettmästi) paremman hoitotuloksen tyypin 2 diabeetikoille kuin vallitsevan paradigman mukainen hiilaripainotteinen ruokavalio plus insuliinihoito (joka vääjäämättä tulee jokaiselle tuota ruokavaliosuositusta noudattavalle vastaan) plus liikunta?

Aivan. Kuka rahoittaakaan tutkimukset ja sponsoroi potilasjärjestöjä? BIG INSULIN. Mutta hinta on maksettava. Se maksetaan sokeutumsina, amputointeina, dialyysirumbina ja ennenaikaisina kuolemina. Niin, ja tietysti ne ihmeen kalliit isnuliinit on maksettava yhteisestä kassasta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 15:40:56 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Petro Dobromylskyj kirjoittaa maitorasvasta ja diabeteksesta räjäyttäen korrelaatiovedättäjä Mozzafarianin aasinsiltoja:

Dairy and diabetes


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 17:03:51 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Karppausta ei saa tutkia, mutta on ihan OK tutkia 700 kilokalorin erittäin niukkaenergiaisen pussidieetin ja pätkäpaastoilun yhdistelmää! Tietenkin silläkin yhdistelmällä saa DMT2:n remissioon ihan samasta syystä kuin karppaamallakin, eli hiilareiden vähenemisen vuoksi. Mutta kuinka kauan tällaisella dieetillä voi olla? Aivan. Siksi tämä tieto ei ole uhaksi BIG INSULINILLE:lle. Se palvelee pussit valmistavan BIG PHARMAn taloudellista etua. Siksi tällainen tutkimus on saatu tehdä.

Dagens Medicin: Diabetes verkar kunna vändas med kalorisnål diet

Suomessa esimerkiksi lihavuuslääkäri Pertti Mustajoki ja elintarviketieteilijä Mikael Fogelholm ovat vastustaneet karppausta, mutta ovat osallistuneet hiilareita(kin) rajoittavien pussidieettien markkinointiin. Fogelholm on parhaillaan mukana kansainvälisessä tutkimuksessa, jolla on tarkoitus todistella pussikeittoihin perustuva ns. Cambridge-menetelmä plus liikunta parhaaksi tavaksi ehkäistä esidiabeteksen kehittymistä diabetekseksi.

Mutta ainakin tuossa Dagens Medicin-lehden selostamssa tutkimuksessa myönnettiin, että DMT2:n voi saada remissioon RUOKAVALIOLLA.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-22 18:10:01 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Erik Edlund: Hur vända utveckling av sockersjuka?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-23 10:41:52 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Rasvakarppauksella (LCHF) tyypin 2 diabeteksensa remissioon saaneelta Lars-Erik Litsfeldtilta uusi kija: LCHF för nu och gammal.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-23 14:01:22 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Tämä Timo Kuuselan blogiartikkeli VHH-terveysravinto -sivustolla on niin täynnä painavaa asiaa, että toivottavasti sallitte minun lainaaan sen kokonaisuudessaan:

Lainaa:
Yleisesti myönnetty totuus on, että elämä biologisena ilmiönä on edelleen selvittämättä. Elämään liittyvät ja sitä ylläpitävät tapahtumat kuten aineenvaihdunta (metabolia) ovat yksityiskohdiltaan osin selvitettyjä, mutta kokonaisuuden hahmottaminen on spekulatiivista. Ajoittain myydään halpoja ratkaisuja (kalliilla hinnalla) yhtenä esimerkkinä netistä tilattavat geeni-tutkimukset.

Viime aikoina on jälleen arvioitu kriittisesti tieteellisen tutkimuksen laatua erikoisesti elämäntapojen (ml ravitsemus) ja lääketieteellisten fundamenttien ml lääkehoitojen alueilla.

Summittainen aikajärjestys:

1. Ancel Keys, Seitsemän maan tutkimus 1958 - 1964

2. Pohjois-Karjala projektin esihanke 1960-luvun alussa Ilomantsissa menetelmäkehittelynä kliinisine havaintoineen. Suomalaiset tutkijat olivat Ancel Keysin kouluttamia A.C.:lle pystytetyssä Minnesotan tutkimuslaitoksessa.

3. Suomalainen mielisairaalatutkimus 1959 - 1971

4. Sydney Diet Heart Study 1966 -1973

5. The Minnesota Coronary Experiment (MCE), a randomized controlled trial conducted in 1968-73. Tämä tutkimus tehtiin Minnesotassa (USA), A.C.: kotikentällä

6. Varsinainen Pohjois-Karjala Projekti 1972 - 1997

Saatujen tulosten salaaminen, muokkaaminen (tuloksiin epäsopivan poistaminen) ynnä muut ovat nousseet esille, kun tutkimuksia on analysoitu uudelleen alkuperäisiä tutkimustuloksia hyödyntäen.

Yllä luetellut suuret tutkimukset ovat muodostaneet sen pohjan, jolle vallitseva A.C.: jyräämä kolesteroli-oppi on perustunut. Tietenkin ravitsemus tuotanto on ottanut oppinsa "terveellisen ravitsemuksen" vaatimuksista tuottessaan (ja mainostaessaan) hyllyn täytteitä kuluttajille.

Jo A.C.:n vaikutuskauden alussa näyteltiin draama, jossa biologi John Yudkin kärsi 6 - 0 tappion käydyssä julkaisuväittelyssä. J.Y. piti sokeria sydäntauteihin syyllisenä. J. Y.:n näkemys on vahvistunut voimakkaasti viime vuosina huolimatta ankarasta vastustuksesta kolesteroli-oppiin sitoutuneiden puolelta.

Kehitys on ollut otollinen myös lääkkeitä kehittävälle ja tuottavalle teollisuudelle (Lääketeollisuus). Tilanne on hyödynnetty niin hyvin, että on jouduttu jonkin lääkkeen menekin lisäämiseksi tuottamaan ja rekisteröimään tauti-tilastoihin vallan uusia hoidettavia tauti-nimikkeitä.
Viimeistä huutoa on tietenkin henkilökohtaisten geenien analysointi. Ja ollaankin upottu kaulaa myöten terveellisen elämän suohon, josta ei nousta juoksukilometrejä lisäämällä.

Mitäpä tässä sitten enää voisi tavallinen kansalainen tehdä?

Jalat maassa (nilkkoja myöten) olevana realistina olen tuhlannut sen toisenkin jatkuvaan sokerin mittauksen valmistetun sensorin (ABBOTT FreeStyle Libre, aloituspakkaus).
Viimeisin kokeilu vahvisti aikaisempia tuloksia. Oma kudossokeri reagoi heräämisen jälkeiseen aktiviteettiin ja ruokailuihin. Yöllinen mittaustaso kulki esivalitussa "putkessa" (3.9 - 7.8 mmol/l) tasossa 5.0 - 5.5 mmol/l. Syömiset olen tietenkin oppinut kuluneiden 20 vuoden aikana. Luulisi haimankin "kuivuneen" parin vuosikymmenen aikana. Eipä ole. Pari palaa paikallista "ohrarieskaa" sai kudossokerin ampaisemaan hyvin nopeasti yli 12 mmol/l laskeakseen hyvin nopeasti tasolle 4 mmol/l. Eiköhän siis haima edelleen tee tehtävänsä asiallisesti ja insuliini-resistenssissä riittää. Missään tapauksessa ei tulisi mieleenkään "sokeriarvojen" hoitaminen insuliinilla tai sen eritystä lisäävällä lääkityksellä. Ruokailutottumusten muutos "suositettuun" ajaisi tähän parissa viikossa.

Kun T2D on tulosta vallitsevien "oikeiden / terveellisten" ravitsemussuositusten noudattamisesta ja vain eräs päätetapahtuma metabolisen oireyhtymän (MetS) kirjavassa joukossa (ylipaino, verenpaine, sepelvaltimotauti, aivohalvaus, rasvamaksa ja muita puolet lisää) olisi myös lääketieteellisen "vallanhaltijoiden" myönnyttävä edes tutkimaan sokereita (hiilihydraatteja) rajoittavan ravitsemuksen tervehdyttäviä vaikutuksia. Omavalintaisella riskillä tilanteensa parantaneet eivät enää ole "yksittäistapauksia", vaikka näin eräänlaisen tieteen pohjalta jatkuvasti väitetäänkin. Joukko on kaiken aikaa kasvamassa. Yllä lueteltujen "valikoivien" tutkimustulosten paljastuminen väärin tulkituiksi (=huijauksiksi) velvoittaa viimeistään nyt arvioimaan tilanteet uudellen, myös korjaamaan virheet.
Lääketieteen "uskonpuhdistus" on lähellä. Ravitsemus"tiede" ei tähän pysty. Omaan ajatteluun kykenemättömät "vanhan kansan" tutkijat ovat edelleen kehityksen tulppana.

Lopuksi:
Sen tiedän, että suuret sairaalat ovat saamassa ABBOTT FreeStyle Libre laitteistoa. Terveyskeskukset ym ovat vuorossa vuoden kuluttua. Laitteiden käytön filosofia on ratkaisevaa. Voi olla, että tässä toimitaan "kustannustehokkaasti" ja jakelua rajoitetaan esimerkiksi vain T1D-lapsille sekä harvoille muille. Silloin pyritään tarkoitushakuisesti peittämään ne virheet, joilla sokeritautia "tuotetaan" ja kuinka "sokeriarvojen" hoidolla mm insuliinilla vain pahennetaan jo olevaa elimistön insuliini-resistenssiä ja aikaistetaan myöhäiskomplikaatioiden puhkeamista.
Jatkuva kudossokerin mittaus kertoo heti ja peittelemättömästi syömisten laadun verensokerivaikutuksen.
Kerron kokeilemani laitteiston nimen ja valmistajan / toimittajan vain siksi, että se on laadultaan riittävä ja halvin saatavilla. Raaka tulostavoittelu on senkin taustalla. Jotakin kertoo se, että Suomen ABBOTT ei suostunut myymään ko. laitetta ammattilaiselle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-23 21:21:58 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Marika Sbooros: A ‘cure’ for type 1 diabetes? Dr Eli Lewis on holy grail trail


Israelilainen Eli Lewis tutkii alfa-1-antitrypsiinin käyttöä tyypin 1 diabeteksen hoidossa. Hän arvelee, että kyseisestä hoidosta voisi olla apua myös tyypin 2 diabeteksessa, kunhan hoito aloitettaisiin ajoissa ja se liitettäisiin ELÄMÄNTAPAMUUTOKSIIN, KUTEN KARPPAUSRUOKAVALIOON. Hänen mukaansa karppaus on ARKIJÄRJEN MUKAISTA sekä tyypissä 1 että tyypissä 2.

Lainaa:
He believes it may even help type 2 diabetes, again if the disease is caught early enough, and supported with lifestyle change, including keeping carbohydrates low. He says that’s common sense for diabetics whether type 1 or 2.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-24 12:49:33 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Uusi hieno kirja alle viisikymppisenä ensimmäisen sydäninfarktinsa saaneelta tyypin 2 diabeetikolta Lars-Erik Litsfeldtilta, joka hylkäsi viralliset ohjeet ja ryhtyi hoitamaan diabetestaan rasvakarppausruiokavaliolla (LCHF). Hyvin menee Lars-Erikillä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-25 14:01:39 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Timo Kuusela kirjoitti VHH-terveysravinto -sivustolla:

Lainaa:
Jatkoa Abbott FreeStyle Libre:n saatavuuteen

Samalla, kun tilasin 2 kpl ABBOTT-sensoreita espanjalaiselta maahantuojalta tulevan kesän tarpeisiin (olen nettikaupan kirjautunut ja vakituinen asiakas), katselin internetistä tietoja ja käytäntöjä muualta Euroopasta. Ainakaan Keski-Euroopan alueella laitteiston ostoa ei rajoiteta. Netti-kaupassa vaaditaan maan sisäinen osoite (toimitus tapahtuu yleensä pikalähetin toimesta, Espanjassa SEUR).
Suomen hinnoittelu ei ole tiedossani. Ainakin Itävallassa hintataso on yhteneväinen Espanjan hinnoittelun kanssa.

Suomen ABBOTT ilmoittaa, että laitteistoa ei myydä yksityisille ostohalukkaille. Lieneekö syynä taustalla vaikuttava valtakunnallinen diabeetikkojen hoidon kontrollihalu? Laajamittainen käyttö saattaisi nostaa hämmästyneen ja vihaisenkin kysymysryöpyn. Niin ilmiselvästi käyttäjälle paljastuu voimassa olevien hoitosuositusten ja erityisesti diabeetkon ravitsemussuositusten nurinkurisuus ja virheellisyys.
Olisi todella hyödyllistä, jos pre-/diabeetikko-kansa pyrkisi omatoimisesti tutustumaan omaan tilanteeseensa ja vähintäin nostamaan kunnon äläkän. Hyötyjiä ovat myös ykkösdiabeetikot. Muulla keinolla muutosta ei kannata odottaa vallitseviin käytäntöihin, suosituksiin, kontrolleihin ja kontrollööreihin.
Alleviivaus minun.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-25 22:04:48 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
On vaikea sanoa kumpi on pahempi roskalehtii, Suomen Diabetesliiton Diabetes vai Ruotsin Diabetesföbundetin Alt om Diabetes. Annika Dahlqvist ruotii jälkimmäisen läpyskän tuoreimman numeron antia:

Tidningen Allt om Diabetes


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-26 11:44:47 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
NYT uutisoi pienestä Newcastlessa tehdystä tutkimuksesta, jossa tyypin 2 diabetes saatiin lääkkeettömästi remissioon erittäin niukkaenergiaisella VLCD-pussidieetillä. Tietenkin saatiin, koska VLCD on paitsi erittäin niukkaenergiainen myös erittäin vähähiilihydraattinen dieetti. Tutkija on ihmettelevinään ihan uutena asiana sitä, että tyypin 2 diabetes on mahdollista saada remissioon.

Karppausta ei "yleisten syiden" taklia voi tutkia. Epäterveellisiä ja tiukasti noudatettuina pitemmän päälle hengenvaarallisia pussidieettejä voi. Koska niitä ei voi noudattaa kovin pitkään, ne eivät muodosta Big Pharman ja Big Foodin kassavirroille samanlaista uhkaa kuin karppaus. Ne jopa luovat kassavirtaa pusseja valmistaville lääkeyhtiöille.(Helsingin yliopistossakin tutkitaan professori Miakael Fogelholmin johdolla miten Cambridge-pussidieetillä ja liikunnalla laihduttaminen toimii diabeteksen ehkäisyssä.)

The New York Times: Hope for Reversing Type 2 Diabetes

Tutkimus:

Very Low-Calorie Diet and 6 Months of Weight Stability in Type 2 Diabetes: Pathophysiological Changes in Responders and Nonresponders

Jonkinlaista uuden tiedon tynkää on olevinaan siinä havainnossa, että diabeteksensa kahdeksan viikon VLCD-laihdutuskuurilla remissioon saaneet olivat remisiossa vielä puoli vuotta kuurin jälkeenkin, jos olivat onnistuneet pitämään painonsa uudella alemmalla tasolla. Tässäkään ei kuitenkaan ole mitään uutta, jos heidän ruokavalionsa oli jatkoajallakin vähähiilihydraattista. Mutta sitäpä meille ei kerrottu.Tutkimuksen abstraktissa sanotaan vain, että he saivat ruokavalio-ohjausta ja noudattivat yksilöllisesti soviettua ruokavaliota. Juuri niinhän tyypin 2 diabetestaan ruokavaliolla hoitava karppikin tekee: Mitoittaa ruokavalionsa hiilarit ja proteiinit siten, että verensokerit pysyvät terveen tasolla. Sillä keinoin tyypin 2 diabeteksen voi saada pysymään remissiossa koko loppuiän.

Aikaisemmin tässä ketjussa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-04-28 11:22:59 
Poissa
ruutana
ruutana

Liittynyt: 2007-05-25 15:55:11
Viestit: 29698
Stockholms Diabetesföreningen mainostaa utiskirjeessään vegaani- ja raakaravintokirjoja. Annika Dahlqvist toteaa, että olisi helppo tehdä tutkimus, jossa verrattaisiin vegaaniruuan, raakaravinnon ja sokeritoman LCHF-ruuan vaikutuksia pitkään sokeriin, kukaan vaan ei viitsi (lue: sellaiseen ei ole rahoitusta tarjolla). Diabeetikko joutuu tekemään sen itse.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4732 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 166 67 68 69 70237 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)